نوشته شده توسط : تیم پزشکی

اسهال بیماری است که منجر به تکرر، شلی و آبکی شدن  مدفوع می شود. کسانی که این مشکل را دارند مواد مغذی و یا آب را به طور مناسب جذب نمی کنند. اگر اسهال طولانی مدت شود، این افراد دچار مشکلات کم آبی یا مشکلات الکترولیتی می شوند. در این مقاله می خوانیم:

در موارد اسهال ناگهانی، درمان مناسب، انتظاری است که برای از بین رفتن خود به خودی میکشید. بدن تقریبا همیشه با دفع سموم یا باکتری هایی که منجر به عفونت می شوند، حرکات روده را به حالت عادی باز می گرداند. وقتی اسهال بیش از دو روز طول می کشد و یا به صورت مکرر رخ می دهد، ممکن است یک مشکل بزرگتر باشد و باید توسط پزشک درمان شود.

از مصرف داروهای ضد اسهال اجتناب کنید مگر اینکه دکتر قرص را تجویز کند. عملکرد اسهال این است که بدن را از شر مواد بد خلاص می کند. اغلب تنها راه بهبودی تحمل مدفوع شل می باشد. علل خاصی از اسهال درمان های خاصی دارند که برای آن ها بهتر عمل می کند. در صورتی که علت اسهال شناخته شده نیست یا نمی تواند به صورت خود به خودی درمان شود از این مراحل استفاده کنید.

چه چیزی باعث اسهال می شود؟

علل مختلفی از اسهال وجود دارد، اما عفونت روده (گاستروانتریت) یک علت شایع در بزرگسالان و کودکان است. گاستروانتریت می تواند ناشی از:

  1.  ویروس - مانند نوروویروس یا روتاویروس
  2.  باکتریها - مانند کمپیلوباکتر و اشرشیاکلی (E.coli) که اغلب از طریق مواد آلوده منتقل می شوند
  3.  انگل - مانند انگل هایی که باعث ژیاردیاسیس می شود که در آب آلوده پخش می شود

گاهی اوقات این عفونت ممکن است در هنگام سفر به خارج از کشور، به ویژه مناطقی با استانداردهای ضعیف بهداشت عمومی، ایجاد می شود. این اسهال به عنوان اسهال مسافرتی شناخته شده است [1].

دکتر فاطمه سلطانپور درباره علت های احتمالی اسهال می گویند: " اسهال دلایل مختلفی مثل حساسیت غذایی، آب آلوده، بیماری های روده،عفونت باکتریال، پرکاری تیروئید، دیابت و ..... را دارد اما بطور کلی بالای 95 درصد از موارد اسهال گذرا است و بی نیاز از درمان جدی است، لذا تنها مورد مهم حفظ آب بدن است که در صورت تحمل بصورت خوراکی و نوشیدن و در غیر اینصورت بصورت سرم باید جبران شود"

اگر اسهال شدید شد به پزشک مراجعه کنید:

مصرف مایعات و خوردن غذاهای مناسب به کاهش اسهال کمک می کند، اما در نهایت باید کمی استراحت کرده و صبر کنید. اگر اسهال شدید شد به پزشک مراجعه کنید. موارد زیر نیاز به درمان اورژانسی دارد:

  •  استفراغ یا اسهال در نوزادان زیر 3 ماه 
  •  کودکان بیش از 3 ماه بیش از 12 ساعت استفراغ می کند
  •  اسهال بیش از 3 روز طول می کشد
  •  مدفوع خونی، سیاه و یا چرب است
  •  درد شکمی که با حرکت روده بهتر نمی شود
  •  نشانه های کم آبی شامل سرگیجه، ضعف یا گرفتگی عضلانی
  •  تب، همراه با اسهال، بیش از 33/38 درجه سانتی گراد در بزرگسالان و یا 38 درجه سانتی گراد در کودکان
  •  سفر به خارج از کشور(اسهال مسافرتی)
  •  افرادی که با آنها غذا می خورید دچار اسهال شده اند
  •  اسهال پس از شروع داروی جدید

ادامه در لینک زیر 

درمان اسهال



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

مراحل زایمان طبیعی چیست؟

اولین موردی که باید بهتون بگم این است که از هفته 37 به بعد بارداری جنین کامل است. پس ساک و وسایل مورد نیاز برای روز زایمان را از این هفته مشخص کنید. کم کم  با نرم شدن دهانه رحم و شروع علائم ، زایمان طبیعی اتفاق میافتد که ممکنه تا هفته چهلم بارداری هم طول بکشد، در ایران بهتره نهایت زمانی که برای زایمان طبیعی صبر کنیم، هفته چهل و یکم بارداری باشه.  اما علائم و درد زایمان چگونه است؟ طریقه زایمان طبیعی در همه مامان ها یکی است اما تنوع زیادی در طول درد زایمان وجود دارد. برای مادرانی که برای بار اول زایمان می کنند، درد زایمان اغلب بین 10 تا 20 ساعت طول می کشد. اما برای برخی از زنان طول مدت درد زایمان بیشتر است، در حالی که برای برخی ممکنه خیلی زود تمام شود [1]. برای زنانی که قبلا زایمان واژینال داشته اند، درد زایمان معمولا سریعتر تمام می شود. روند درد زایمان و زایمان طبیعی به سه مرحله تقسیم می شود:

1- مرحله اول:

این فاز هنگامی شروع می شود که انقباضاتی ایجاد می شود که باعث تغییرات پیشرونده در دهانه رحم می شود و زمانی که دهانه رحم شما به طور کامل گشاد می شود، پایان می یابد. در این مرحله مهمترین نکته ای که مادر باید بداند فرق بین دردهای کاذب و دردهای طبیعی است . این مرحله به دو قسمت تقسیم می شود:

  •  زایمان زودرس: دهانه رحم شما به تدریج باز می شود.
  •  درد فعال زایمان: دهانه رحم شما سریع تر شروع به گشاد شدن می کند و انقباضات طولانی تر، قوی تر و نزدیک تر به یکدیگر می شوند. اغلب مردم به آخرین بخش درد فعال به عنوان مرحله گذار نگاه می کنند.

2- مرحله دوم

درد زایمان زمانی شروع می شود که دهانه رحم به طور کامل باز شده است و با زایمان به اتمام می رسد. این مرحله گاهی اوقات به عنوان مرحله "فشار دادن" شناخته می شود.

3- مرحله سوم

بلافاصله بعد از زایمان کودک شروع می شود و با خروج جفت زایمان به پایان می رسد.

سه مرحله زایمان در فیلم ابتدایی بطور کامل توضیح داده شده است، پس اگر هنور فیلم زایمان را مشاهده نکرده اید آن را تماشا کنید تا با توضیحات مراحل پیش رو آشنا تر گردید.

ادامه در لینک زیر 

فیلم زایمان طبیعی همراه با توضیحات مراحل زایمان



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

گام های بسیاری وجود دارد که باید برای باردار شدن خانم رخ دهد. درک روند چگونگی بارداری برای کسانی که می خواهند باردار شوند و کسانی که نمی خواهند باردار شوند مفید است. برای کسانی که مایل به جلوگیری از بارداری هستند، توصیه می کنیم از دو روش ضد بارداری، یعنی  کاندوم  و قرص های ضد بارداری استفاده کنند. استفاده از کاندوم به درستی باعث جلوگیری از گسترش عفونت های منتقله از راه جنسی (STIs) می شود. در این مقاله می خوانیم:

هنگام تلاش برای باردار شدن، رژیم غذایی خوب، حفظ سلامتی، تشخیص تخمک گذاری و داشتن سن مناسب می تواند در افزایش شانس بارداری نقش مهمی داشته باشد. در طی یک سال تلاش برای باردار شدن:

  • زنان زیر 25 سال، 86٪ احتمال  برای باردار شدن دارند
  • زنان 25 تا 29 سال دارای 78٪ احتمال حاملگی هستند
  • زنان 30 تا 34 ساله دارای احتمال 63٪ برای بارداری هستند
  • زنان 35 سال دارای بیش از 50٪ احتمال حاملگی هستند

اگر یک زن بالای 35 سال پس از تلاش به مدت 6 ماه باردار نشود، متخصص زنان مانند متخصص غدد درون ریز می تواند به درمان مشکلات بالقوه باروری بپردازد.

چگونگی باردار شدن زنان

به طور کلی، بارداری هنگامی شروع می شود که اسپرم مرد تخمک زن را بارور می کند. این بارور شدن می تواند به طرق مختلفی انجام شود، مانند موارد زیر:

  •  مقاربت واژینال بدون محافظت، که در طی آن مرد انزال را به واژن زن منتقل می کند.
  •  فعالیت جنسی دیگر که در آن مایع منی مرد حاوی ترشحات غده کاپور یا انزال، در تماس با واژن زن قرار می گیرد.
  •  فرم های جایگزین تلقیح، که در آن اسپرم، از همسر زن و یا اهدا کننده، با استفاده از یک سرنگ یا دستگاه دیگر به واژن زن یا رحم منتقل می شود. (این گزینه برای افرادی که مشکل ناباروری دارند استفاده می شود).
  •  سایر روش های باروری، مانند روش ای یو ای می باشد که در آن تخمک زن از بدن او خارج می شود، با اسپرم بارور می شود، و سپس به رحم بازگردانده می شود.

ادامه در لینک زیر 

روش باردار شدن زن توسط مرد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

یکی از قرص های شایع در میان زنان قرص متفورمین است. این قرص کاربردهای مختلفی دارد، خانم ها از این قرص برای تنبلی تخمدان استفاده میکنند و یا زمانی که قند خون بالاست این قرص استفاده میشود. برخی از خانم ها هم در کبد چرب و یا درمان چاقی  و بعنوان قرص لاغری از آن استفاده میکنند. در این مقاله توضیح کامل درباره مصرف قرص متفورمین و عوارض آن نوشته شده است:

قرص متفورمین چیست؟

قبل از مصرف قرص متفورمین به چه نکاتی توجه کنیم؟

نحوه مصرف قرص متفورمین چگونه است؟

عوارض جانبی متفورمین چیست؟

چه مقدار قرص متفورمین را مصرف کنم؟

چه داروهایی با متفورمین تداخل دارند؟


قرص متفورمین چیست؟

در مطالعات اخیر، قرص متفورمین باعث کاهش درصد میزان مرگ و میر در بیماران دیابتی نوع دوم شده است و سایر مطالعات حتی بهبودی قابل ملاحظه ای را در بیماری های سرطان، چاقی، سندرم تخمدان پلی کیستیک، کبد چرب و بیماری های متابولیکی شده است.

چگونگی عملکرد متفورمین در بدن بطور کامل مشخص نیست، اما آشکارترین عملکرد متفورمین افزایش حساسیت انسولینی و کاهش غلظت گلوکز و افزایش دریافت قند توسط سلول و کاهش گلوکونئوژنز است.

متفورمین یک دارو دیابتی خوراکی است که به کنترل قند خون کمک می کند. متفورمین برای بهبود کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات در ترکیب با انسولین یا داروهای دیگر استفاده می شود، اما این دارو برای درمان دیابت نوع 1 نیست و داروی اولدیابت نوع 2 بشمار میرود. متفورمین همچنین ممکن است برای اهدافی که در اینجا نوشته شده است نیز استفاده شود.

اطلاعات مهم در خصوص متفورمین

 - اگر در معرض بیماری شدید کلیوی ( برای عفونت کلیه چی بخوریم؟) هستید و متابولیسم دیابتی دارید، از متفورمین استفاده نکنید (برای درمان با انسولین با پزشک خود مشورت کنید).

-  اگر نیاز به هر نوع اشعه ایکس یا سی تی اسکن با استفاده از رنگی که در رگهای خود تزریق می کنید، دارید باید به طور موقت متفورمین را متوقف کنید.

- این دارو ممکن است یک بیماری جدی به نام اسیدوز لاکتیک ایجاد کند. اگر علائم خفیفی از قبیل: درد عضلانی یا ضعف، احساس بیحسی یا سردی در بازوها و پاها، مشکل تنفس، درد معده، تهوع با استفراغ، ضربان قلب آهسته یا ناگهانی، سرگیجه یا احساس ضعف یا خستگی دارید به اورژانس مراجعه کنید.

ادامه در لینک زیر 

قرص متفورمین برای چیست+نحوه مصرف آن



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

کم خونی یکی از عارضه های رایج افراد است که بیشتر در خانم ها و کودکان شایع تر است. در این مقاله بیشتر صحبت من خانم ها هستند. کم خونی در آقایان هم دیده میشود. اما هیچ زمان آقایان نباید سرخود قرص آهن استفاده کنند، باید حتما آزمایش خون بدهند و در صورت پایین بودن همگلوبین و هماتوکریت ، آزمایش دفع خون در مدفوع هم انجام شود و اگر دفع خون نداشتند، شروع به مصرف قرص آهن کنند، اما در کودکان پسر و دختر کم خونی رابج است و بسته به میزان کم خونی و سن کودک ، شربت یا قرص آهن تجویز میشه . در ادامه مقاله توضیح مختصری در مورد کم خونی و علائم آن میدهم و بعد قرص های کم خونی موجود در داروخانه های ایران را بهمراه قیمت معرفی میکنیم. 

علائم شایع کم خونی فقر آهن

در هر سن چقدر باید  قرص آهن مصرف کنید؟

بهترین قرص های آهن موجود در ایران

قرص آهن را چگونه بخوریم؟

عوارض مصرف قرص آهن چیست؟


کم خونی به معنی کاهش تعداد هموگلوبین های حمل کننده اکسیژن در خون است. یک مشکل جهانی بشمار میرود. 25 درصد جمعیت جهان کم خونی دارند و 50 درصد این کم خونی ها ، کم خونی فقر آهن است [1].  در خانم ها کم خونی مینور هم رایج است که باید توسط پزشک از کم خونی فقر آهن متمایز شود، چون پروتکل درمان کم خونی  کاملا متفاوت است. در کم خونی فقر آهن دو مارکر اصلی که در آزمایش خون بررسی میشود، هموگلوبین و هماتوکریت است البته سایر مارکرها هم بررسی میشود.  

علائم شایع کم خونی فقر آهن

علائم کم خونی دارای طیف گسترده است که درهر فرد ممکنه یک یا چند علامت ظاهر شود، در مطالعات مختلف علائم ناشی از کم خونی فقر آهن بررسی شده [2] که شامل موارد زیر است:

  1. سردرد
  2. رنگ پریدگی 
  3. بی حالی
  4. خستگی
  5. ضعف
  6. افسردگی
  7. احساس سستی
  8. سرگیجه کاذب
  9. ناخنهای قاشقی شکل
  10. خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها
  11. زخم غیرطبیعی گوشه لب
  12. عدم داشتن تمرکز
  13. سندرم پای بیقرار

در مقاله چاپ شده در مجله Annals of Medical and Health Sciences Research در سال 2014، ارتباط بین افزایش شیوع پیش فعالی (اختلال کم توجهی) با کمبود آهن و کم خونی بررسی شده است. بعد از اندازه گیری سطح آهن، ویتامین دی، منیزیم، کلسیم و فسفر در خون، مشخص شد که کودکان مبتلا به بیش فعالی داراری سطح پایین تر آهن و فرنتین هستند. فرنتین آهن را برای استفاده طولانی مدت ذخیره میکند و مارکر ذخیر فرنتین در بررسی های آزمایش خون بسیار مهم است. 

علت های رایج کم خونی فقر آهن

  • قاعدگی مخصوصا پریود های سنگین و طولانی
  • زخم معده
  • سرطان دستگاه گوارشی
  • خونریزی های دستگاه گوارش بعلت مصرف طولانی مدت آسپرین و ایبوپروفن
  • خونریزی ناشی از تروما و ضربه

ادامه در لینک زیر

بهترین قرص آهن برای درمان کم خونی



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

تمام وعده های غذایی مهم هستند، اما صبحانه به شما کمک می کند روز خود را در مسیر درست شروع کنید. بهترین و صبحانه، شما را سیر می کند و شما را برای روز آماده می کند. بین 400 تا 500 کالری در طول صبحانه مصرف کنید و سعی کنید صبحانه شما حاوی پروتئین بدون چربی (مانند تخم مرغ، لوبیا، ماست یونانی، آجیل یا کره آجیل) و فیبر (سبزیجات ، میوه، و یا 100٪ غلات کامل) باشد. 

5 خواص گل محمدی برای لاغری


2. اولویت دادن به غذاهای واقعی و کامل.

اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی که می خورید کامل هستند و غذاهای فراوری شده و کنسروی مصرف نکنید. از آنجا که نمک یک ماده نگهدارنده است، این مواد غذایی غنی از سدیم هستند. تمام چیزهایی که می خورید تازه باشند. بنابراین میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، لبنیات کم چرب و پروتئین بدون چربی تازه مصرف کنید.

12 نکته مهم در لاغری موضعی با کویتیشن


3. حد خود را با نمک بدانید.

هنگامی که برای خرید میان وعده می روید، محصول "کم سدیم" که دارای 140 گرم یا کمتر سدیم است خریداری کنید.

سرکه سیب و لاغری شکم: زمان و طریقه مصرف آن


4.قهوه

راه های لاغر شدن در خانه

روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید. کافئین یک دیورتیک طبیعی و منبع عالی آنتی اکسیدان ها است که سلول های شما را از آسیب محافظت می کند. با توجه به دستورالعمل های غذایی سال 2015 برای آمریکایی ها، می توانید روزانه 400 میلی گرم قهوه مصرف کنید.

چای نیز یک دیورتیک طبیعی است. در واقع: هنگامی که یک مطالعه به مقایسه اثر متابولیکی چای سبز (عصاره) با داروی پلاسبو پرداخته است، محققان دریافتند مصرف کنندگان چای سبز حدود 70 کالری اضافی در یک دوره 24 ساعته سوزانده اند.

6 نکته مهم درباره دستگاه لاغری ال پی جی (LPG)+هزینه هر جلسه


5. حذف نوشیدنی های شیرین

نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی قهوه کارامل دار مانند مصرف سبزیجات باعث سیری نمی شود. بنابراین مصرف آبمیوه، نوشابه، قهوه شیرین و چای و نوشابه های الکلی را کنترل کنید.

26 قرص لاغری موجود در ایران+لیست قیمت


6. غذاهای تند بخورید

این غذاها واقعا می تواند به کاهش کالری کمک کند. به این دلیل است که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل یافت می شود، باعث افزایش میزان انتشار هورمون های استرس مانند آدرنالین می شود که می تواند توانایی شما برای سوختن کالری را افزایش دهد. 

7 ورزش برای لاغری بغل ران


7. بخوابید

شاید خنده دار به نظر برسد، اما کم خوابی باعث چاقی می شود. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد کم خوابی باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود. 

یک رژیم لاغری سریع هفته ای 3 کیلو با ورزش


8. موادغذایی که می خورید را بنویسید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به یادداشت موادغذای که می خورند می پردازند کاهش وزن خواهند داشت. 

5 دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

ادامه در 

راه های لاغر شدن سریع د رخانه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ممکن است سینه در هنگام شیردهی سنگین به نظر برسد. در طی چند هفته اول پس از زایمان ممکن است سینه های شما سفت شود. در موارد دیگر در طول شیردهی، ممکن است توده های کوچکی در سینه دیده شود. به احتمال زیاد این کانال ها با شیر مسدود شده اند. مجاری بسته شده شیر یک مشکل شایع شیردهی است، اما معمولا این مشکل طی چند روز به صورت خود به خودی برطرف می شود.

توده ای که بعد از حدود یک هفته کوچکتر نمی شود و یا برطرف نمی شود، باید توسط دکتر بررسی شود. اگر پزشک شما نیاز به انجام هر آزمایش برای تشخیص تومور داشته باشد، نباید شیردهی را متوقف کنید. اولتراسوند، ماموگرام، بیوپسی سوزن، لومپلکتومی و آزمایش خون می تواند با اطمینان انجام شود. اگر چه برای جراحی برای برداشتن توده، کیست یا بخشی از بافت پستان به بیوپسی نیاز است، ممکن است بر میزان شیر شما تأثیر بگذارد. اگر پس از هر نوع جراحی سینه، شیردهی انجام دهید باید منبع شیر را بررسی کنید.

اغلب توده های سینه به هیچ وجه جدی نیستند. با این حال، در یک مناسبت نادر، توده می تواند سرطانی باشد. بنابراین اگر توده ای دارید که از بین نمی رود باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. هنگامی که با سرطان سروکار دارید، تشخیص زود هنگام بسیار مهم است. اگر در حین شیردهی مبتلا بهسرطان سینه شده باشید، شما و دکترتان باید در خصوص درمان تصمیم گیری کنید. اگر دوره درمان شما شامل شیمی درمانی و / یا تابش درمانی باشد، باید از تغذیه با شیر مادر اجتناب کنید.

علت سفت شدن سینه در شیردهی

1- مجاری مسدود شیر:

پکانال های مسدود شیر معمولا گره های کوچک، سخت و ملایم هستند. آنها به طور ناگهانی ظاهر می شوند و در عرض چند روز از بین می روند. اکثر کانال های مسدود شده نیازی به درمان ندارند.

2- مستیت (ورم سینه):

مستیت عفونت سینه است. یک توده همراه با مستیت دردناک است و منطقه اطراف توده ممکن است گرم و قرمز باشد. ممکن است مستیت همراه با تب باشد. ممکن است لازم باشد از آنتی بیوتیک برای درمان عفونت سینه استفاده کنید. بنابراین برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

3- کیست:

کیست یک توده بیضوی است که شامل مجموعه ای از مایع است (12 درمان خانگی کیست سینه). این توده ممکن است سفت و صاف باشد و می تواند به راحتی در داخل سینه حرکت کند. معمولا کیست ها هیچ مشکلی ندارند. با این حال، برخی از کیست ها باید برداشته شوند.

4- سینه فیبروکیستیک:

برخی از زنان دارای بافت پستان توده ای هستند که ممکن است باعث ناراحتی شود و مانند چند گره سخت در سینه احساس می شود. کیست های سینه فیبروکیستیک سرطانی نیستند و بر تغذیه با شیر مادر تاثیر نمی گذارند.

5- لیپوما:

لیپوما توده های چربی غیر سرطانی هستند که به آرامی رشد می کنند. آنها اغلب نرم هستند و باعث درد نمی شوند.

6- هماتوم:

یک هماتوم مجموعه ای از خون زیر پوست از تروما یا جراحی است. این هماتوم می تواند کوچک یا بزرگ باشد. ناحیه اطراف توده ها اغلب دردناک است و همچنین ممکن است قرمز یا متورم باشد. اگر خون نزدیک به پوست باشد، پوست ممکن است تغییر رنگ داده یا کبود شود.

8- سرطان سینه:

درصد کوچکی از توده های سینه در زنان شیرده به علت سرطان سینه است. سرطان سینه ممکن است به عنوان یک توده سخت و بدون درد ظاهر شود که ظاهرا مرز قطعی ندارد. همچنین ممکن است احساس کنید این توده به بافت سینه اطراف آن متصل شده است، و حرکت کردن آن دشوار شده است.

کارهایی که می توانید پس از سفت شدن سینه انجام دهید

1-  ادامه دادن شیردهی

2-  ماساژ سینه

3-  اطمینان حاصل کنید که کودک شما به درستی شیر می خورد. موقعیت درست نوزاد در حین شیردهی باعث می شود راحت تر تمام شیر را از سینه شما خارج کند. این مسئله مانع از انسداد کانال های سینه و بزرگ شدن توده می شود.

4-  هر بار شیردهی را با قرار دادن نوزاد زیر سینه ای که سفت شده است، شروع کنید. مکیدن نوزاد در ابتدای شیردهی قوی تر است و می تواند شیر مسدود شده را خارج کند.

5- نوزاد را در موقعیت های متفاوت قرار دهید تا حالت های مختلف شیردهی را امتحان کنید و متوجه شوید در چه موقعیتی نوزاد شیر بیشتری می خورد و سینه را خالی می کند. تخلیه تمام قسمتهای سینه به جلوگیری از انسداد و باز شدن مجاری شیر کمک می کند.

6-  پس از شیر دادن به نوزاد شیر را بدوشید تا سینه به طور کامل خالی شود. دوشیدن شیر باعث می شود تمام سینه خالی شود و انسدادها باز شود (شیر مادر چه رنگی است؟).

7-  یک پارچه گرم و مرطوب را روی منطقه که سفت است، اعمال کنید.

8- سینه ها و نوک سینه ها را با آب گرم شستشو دهید تا شیر خشکی که باعث انسداد جریان شیر از سینه شده است خارج شود.

9- از پوشیدن لباس های تنگ و سوتین های تنگ اجتناب کنید، زیرا می تواند روی منطقه آسیب فشار آورد. فشار بیش از حد بر روی بافت سینه منجر به مستیت می شود.

10-  اگر ناحیه اطراف سینه قرمز و گرم شود یا اگر تب داشتید، به پزشک مراجعه کنید تا عفونت سینه را بررسی کند.

11-  اندازه توده را بررسی کنید. یک توده که کوچکتر می شود یا از بین می رود معمولا نگران کننده نیست. یک توده که رشد می کند باید توسط دکتر بررسی شود.

12-  اگر رشد توده بیش از یک هفته ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

13-  در حین شیردهی، هنوز هم باید به صورت ماهانه به پزشک مراجعه کنید تا معاینه فیزیکی انجام دهد.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

علت سفت شدن سینه در شیردهی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

افزایش وزن می تواند یک فرایند زمان گیر باشد. اما باید صبور باشید و به درستی عمل کنید. هدف شما این است که وزن خود را با روش سالم، بدون اضافه کردن وزن ناسالم، افزایش دهید! بنابراین، بر غذا خوردن در زمان مناسب و مقدار مناسب، به جای جستجوی برنامه های مختلف رژیم غذایی تمرکز کنید.

اولین قدم برای افزایش وزن، افزایش مصرف روزانه کالری است. بخش بعدی به شما می گوید که غذاهایی با کالری بالا و سالم به شما کمک خواهد کرد.

نکات رژیم غذایی برای چاق شدن

1. در رژیم غذایی خود کالری وارد کنید

همه چیزهایی که می خوریم دارای مقداری کالری است. بنابراین همان طور که برای کاهش وزن غذا با کالری کم می خوریم، برای افزایش وزن نیز باید غذا با کالری بیشتر بخوریم. برای افزایش نیم کیلو وزن باید روزانه بیش از 250 کالری مصرف کنید.

مواد لازم

غذاهای غنی از کالری مانند حبوبات، غلات، گوشت، نان، برنج، میوه های خشک و آجیل.

آنچه باید انجام دهید

1. سبزیجاتی مانند لوبیای فرانسوی، کلم بروکلی، کلم چینی، هویج، کاهو، اسفناج، مارچوبه، کدو تنبل و بادمجان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

2. قسمتی از گوشت قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما به خاطر داشته باشید بیش از حد از گوشت قرمز استفاده نکنید. هدف اضافه وزن است، نه افزایش کلسترول!

3. حتی می توانید روغن زیتون به سالاد خود اضافه کنید.

4. راه دیگر برای اضافه کردن کالری به رژیم غذایی افزایش مصرف لبنیات است. محتوای چربی موجود در شیر را کاهش ندهید. همچنین لبنیات کم چرب خریداری نکنید. اطمینان حاصل کنید که لبنیات با کالری کامل مصرف می کنید.

چرا این روش اثر می کند

غذاهایی که غنی از کالری و پروتئین هستند، به راحتی به افزایش وزن کمک می کنند.

احتیاط

از فست فود و یا میله های غلات اجتناب کنید. اشتباه برداشت نکنید. شما باید مصرف روزانه کالری خود را افزایش دهید، اما مجبور نیستید غذای بیشتری در سه وعده بخورید. باید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید.

2. تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید

شش وعده غذا در روز - سه وعده غذایی بزرگ و سه وعده غذایی کوچک- مصرف کنید. صبحانه، ناهار و شام باید سنگین و غنی از کالری باشد. شام سنگین وزن بدن شما را افزایش می دهد. زیرا هنگامی که خواب هستید متابولیسم شما در مقایسه با زمانی که بیدار هستید، فعال نیست.

آنچه باید انجام دهید

1. برای صبحانه، یک کاسه کامل غلات، نان تست شده با کره و میوه بخورید. اگر کره دوست ندارید، می توانید از پنیر یا کره بادام زمینی استفاده کنید.

2. برای میان وعده، آجیل و میوه های خشک، سبزیجات پخته شده یا ساندویچ پنیر مصرف کنید.

3. می توانید موارد دیگری به دسر خود اضافه کنید.

4. و هر از چند گاهی می توانید کیک، پیتزا، همبرگر و هر چیز دیگری که هوس می کنید مصرف کنید.

چرا این روش اثر می کند

غذا خوردن هر 3 تا 4 ساعت به حفظ سطح انرژی در بدن شما کمک می کند. در اینجا هدف تمرکز بر افزایش توده عضلانی است.

مقاله پیشنهادی اوما: چاق شدن ران پا با غذا

3. پروتئین های بالا همراه با کالری

فقط کالری به افزایش وزن بدن شما منجر نخواهد شد. بلکه نیاز به مقدار مناسب پروتئین در رژیم غذایی خود دارید. به یاد داشته باشید، اگر می خواهید متناسب باشید، باید عضله بسازید.

آنچه نیاز دارید

تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ بدون پوست، حبوبات، دانه ها و محصولات لبنی که منابع غنی پروتئین هستند. ماهی مانند ماهی تن و ماهی خال مخالی غنی از چربی است و یکی از بهترین راه های افزایش وزن است.

چرا این روش اثر می کند

پروتئین شامل اسیدهای آمینه است که سازه های عضلات هستند. این منابع غذایی به شما پروتئین کافی برای ساختن ماهیچه ها می دهند. بنابراین، آیا باید چربی ها را به طور کامل نادیده بگیرید؟ جواب خیر است. مصرف چربی همیشه یک عادت بد نیست بلکه باید نوع چربی که مصرف می کنید را بدانید. در اینجا دلیل مصرف چربی های سالم ذکر شده است.

4. چربی های سالم

چربی های خوب برای رشد عضلات و تولید هورمون هایی مانند تستوسترون ضروری هستند. این چربی ها برای رشد و قدرت عضلات ضروری هستند. همچنین این چربی ها به افزایش سرعت متابولیسم کمک می کند که به نوبه خود به بدن کمک می کند چربی های بد را از دست داده و چربی های خوب را کسب کند. چربی ها برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ضروری هستند. چربی های غیر اشباع شده و اشباع، چربی های خوبی هستند که می توانند از آجیل، سبزیجات برگ دار، ماهی قزل آلا، روغن کتان، روغن آووکادو و بسیاری از دانه ها به دست آیند. چربی های سالم نیز منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند.

اگر هنوز نمیتوانید وزن خود را افزایش دهید یا اگر همیشه مسافرت می کنید و نمی توانید آشپزی کنید، می توانید از مکمل های افزایش وزن ذکر شده در ادامه استفاده کنید.

5. مکمل های افزایش وزن

در برخی موارد، فقط رژیم غذایی و ورزش ممکن است نتایجی را که شما انتظار دارید، به ارمغان بیاورد. راه دیگر اضافه کردن مکمل های اضافی در رژیم غذایی است.

آنچه نیاز دارید

پروتئین آب پنیر یک مکمل فزاینده ای است که می توانید به شیر یا شیرینی های خود اضافه کنید.

چرا این روش اثر می کند

در این مورد افزودن بعضی مکمل ها مانند پروتئین آب پنیر به توده بدن و کمک به رشد عضلات کمک می کند. اگر درمورد چگونگی برنامه ریزی غذاهای مصرفی و بهترین زمان برای خوردن وعده های غذایی اشتباه می کنید، در اینجا یک نمودار رژیم غذایی است که می توانید برای افزایش وزن دلخواه تنظیم کنید.

6. یوگا

یوگا به ریشه بسیاری از بیماری ها مانند استرس، متابولیسم ضعیف و فقدان استقامت اشاره دارد. این روش کمک می کند تا یک راه حل پیدا کنید و به این ترتیب، به افزایش وزن کمک می کند. این تمرین اشتهای تمرین کننده را افزایش می دهد.

  •  Sarvangasana کمک می کند تا وزن خود را طبق سن و قد تنظیم کنید.
  •  Pawanmuktasana کمک می کند تا هر گونه عوارض مربوط به معده کاهش یافته و اشتها افزایش یابد.
  •  Vajrasana به عنوان یک تمرین قدرتی عمل می کند و به شما کمک می کند تا عضلات بیشتری کسب کنید.

مقاله پیشنهادی اوما: برای چاق شدن چه باید کرد

7. ورزش برای افزایش وزن

در اینجا یک لیست از ورزش هایی ذکر شده است که به شما کمک می کند عضله بسازید. حتما این تمرینات را تحت نظارت یک مربی حرفه ای انجام دهید. نوشیدنی ورزشی خود را فراموش نکنید!

  • کرانچ چرخشی
  • پرس پا
  • جلو پا
  • پشت ران
  • پشت بازو
  • شراگ شانه
  • پرس شانه دمبل نشسته
  • پشت بازو سیم کش
  • اسکات هالتر
  • بارفیکس
  • شکم غلطک
  • پرس شانه دمبل دراز کشیده
  • بالا آوردن جانبی جفت دمبل
  • لانگ جفت دمبل
  • کرانچ با صفحه وزنه

ادامهخ در 

نمونه رژیم غذایی برای چاق شدن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

درصورتی که یک زوج به مدت 12 ماه رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند و باردار نشوند نابارور هستند. حدود یک سوم موارد ناباروری به علت مشکلات بهداشتی زنان ایجاد می شود. خوشبختانه راه حل کاملا امن برای بسیاری از مشکلات بهداشتی که منجر به ناباروری در زنان می شود، وجود دارد.

ماساژ قبل از بارداری چیست؟

ماساژ باروری یک درمان باروری طبیعی است که برای کمک به زنان در نظر گرفته شده است. این مجموعه ای از تکنیک های ساده ماساژ مانند چی نای تانگ (ماساژ ارگان آسیایی)، طب فشاری، رفلکسولوژی، ماساژ بافت های عمیق و ماساژ درمانی برای حمایت از چرخه قاعدگی، سلامت باروری و باروری شماست.

هنگامی که یاد بگیرید این تکنیک های ماساژ را برای خودتان استفاده کنید، می توانید به توانایی خود برای باردار شدن کمک کنید. ماساژ باروری کمک می کند با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار کنید، در نتیجه نیروهای بهبود می توانند سلامت روانی، جسمی و احساسی شما را افزایش دهند. این امر به شما کمک می کند در برخورد با اضطراب و ترس از سلامت باروری خود، قوی تر شوید.

بنابراین، ماساژ باروری میتواند راه موثر و ارزان برای افزایش باروری بدن شما باشد تا به کاهش خطرات نازایی کمک کند. مزایای سلامت فیزیکی ماساژهای درمانی عبارتند از:

  •  تقویت اندام های تولید مثل شما
  •  آمادگی عضلات برای زایمان
  •  پاک کردن لوله های فالوپ به طوری که تخمک و اسپرم می تواند بدون دخالت حرکت کنند
  •  بهبود هضم و مبارزه با هر گونه ناراحتی در داخل و اطراف شکم
  •  جلوگیری از افسردگی و استرس و ترویج آرامش
  •  حذف بافت های ناخواسته به ویژه کسانی که از آسیب های لگن و قاعدگی قبلی رنج می برند
  •  کمک به تغییر محل رحم کج
  •  ایجاد جنبشی که به از بین بردن کیست های ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می کند 
  •  کاهش گرفتگی های دردناک در طول قاعدگی
  •  تنظیم چرخه قاعدگی و حل مسائل مانند چرخه کوتاه مدت یا بلند مدت قاعدگی
  •  کمک به کبد در سم زدایی از بدن و تمیز کردن هورمون های اضافی
  •  کاهش انعقاد در طول قاعدگی
  •  شکستن چسبندگی لگن و تحریک گردش خون برای بهبود سریع زخم ها

4 نوع ماساژ قبل از بارداری برای تقویت تخمدان ها

با پیروی از این دستورالعمل ها، به راحتی می توانید نحوه انجام ماساژ باروری را بر روی بدن خود یاد بگیرید.

گام اول برای داشتن یک ماساژ خوب باروری، یادگیری نحوه قرار گیری اندام های تولید مثل است. شما با استفاده از این تکنیک یاد می گیرید چگونه رحم و تخمدان خود در ماساژ باروری قرار دهید. هدف اصلی این روش کمک به ترویج جریان بهینه از خون غنی از اکسیژن به تخمدان، اندام مسئول تامین تخمک برای باروری، می باشد.

قرار گیری اندام های تولید مثل 

رحم  : انگشت شست خود را در ناحیه ناف قرار دهید و انگشتان باقی مانده را به سمت استخوان شکم تان بکشید. انگشتان دست باید یک شکل مثلثی را ایجاد کنند. رحم شما در جایی قرار دارد که انگشتانتان یکدیگری را ملاقات می کنند.

تقویت تخمدان قبل از بارداری با ماساژ



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

روشن کردن پوست به معنی روشن شدن لکه های پوست است. روشن کننده های پوستی سفید کننده پوست، پاک کننده پوستی، کرم های محو کننده و کرم های سفید کننده نامیده می شوند.

محصولات سفید کننده پوست چگونه کار می کنند؟

اولا، بگذارید نگاه کنیم که چه چیزی باعث تقویت موثر پوست می شود. کرم های نرم کننده پوست به طور معمول در سطح و یا در لایه بالایی پوست عمل می کنند. سفید کننده های پوستی با یک یا دو روش کار می کنند:

1. رنگدانه پوست را کاهش می دهد

ملانین رنگدانه در پوست است. هر چقدر ملانین بیشتر باشد، رنگ پوست تیره تر می شود. ملانین توسط سلول ها در پوست به نام ملانوسیت ها ساخته می شود. کرم های روشن کننده روند تولید ملانین را آهسته کرده یا متوقف می کند . دیگران ملانین را از ارسال به لایه بالایی پوست متوقف می کند.

روشن کننده های پوست دائمی نیستند. این به این علت است که ملانوسیت های جدید رشد می کنند و پوست شما در طول زمان تجدید می شود.

2. افزایش لایه برداری پوست

ریزش سلول های پوستی مسن تر کمک می کند تا پوستی که در اثر آفتاب آسیب دیده است، روشن شود. لایه برداری طبیعی پوست با افزایش سن ما کاهش می یابد. برخی از روشن کننده پوست با سرعت بخشیدن به لایه برداری پوست عمل می کنند. این مسئله منجر به گردش بیشتر سلول های پوستی می شود، به طوری که سلول های سبک تر بر روی سطح پوست ظاهر می شوند.

سفید کننده های پوست و کرم ضد آفتاب

روشن کننده های پوستی ممکن است حاوی ضد آفتاب باشند تا از پوست در برابر آسیب آفتاب و برنزه شدن محافظت کنند. مواد تشکیل دهنده ای که اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را مسدود می کنند شامل موارد زیر می باشند:

  • اکسید روی
  • دی اکسید تیتانیوم

روغن زیتون چیست؟

کیفیت روغن زیتون که مورد استفاده شما است. روغن زیتون از میوه درخت زیتون می آید. روغن از زیتون فشرده شده به دست می آید. همه روغن های زیتون یکسان نیستند. این فرایند بر مقدار چربی های سالم و مواد مغذی در روغن زیتون تاثیر می گذارد. حتی بر طعم تاثیر می گذارد.

  •  روغن زیتون فوق العاده خالص (EVOO) به صورت سرد فشرده می شود. این بدان معنی است که زیتون بدون استفاده از مواد شیمیایی یا گرما فشرده می شود.
  •  روغن زیتون تصفیه شده اغلب به عنوان "روغن زیتون" برچسب گذاری می شود. ممکن است روغن زیتون با مواد شیمیایی یا ترکیبی از روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی تهیه شود. این روغن خواص بهداشتی کمتری دارد.
  •  روغن زيتون خالص ممکن است مخلوطي از روغن زيتون با ارزش و باکيفيت باشد. این روغن اغلب با زیتون های کم رسیده ساخته می شود. این نوع روغن ممکن است در فروشگاه ها موجود نباشد.

روغن زیتون و مراقبت از پوست

روغن زیتون ممکن است برای پوست مفید باشد، هم به عنوان بخشی از رژیم غذایی و هم به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست.

مراقبت از پوست از طریق رژیم غذایی

تحقیقات نشان می دهد که خوردن روغن زیتون و سایر مواد غذایی با اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب (قرمزی و تورم) در بدن می شود. این مسئله به جلوگیری از التهاب یا بهبود آسیب پوست کمک می کند. برای مثال، آسیب خورشید یا آسیب ناشی از افزایش سن باعث التهاب پوست می شود. این مسئله باعث ایجاد لکه های سن، خطوط نازک، چین و چروک و قرمزی می شود.

روغن زیتون در محصولات مراقبت از پوست

روغن زیتون در محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده روغن زیتون در محصولات مراقبت از پوست عبارتند از:

  •  روغن زیتون هیدروژنه
  •  روغن میوه olea europaea
  •  اسید آلوئیت
  •  پتاسیم آلوئیت
  •  سدیم آلوئیت

آیا روغن زیتون پوست را سفید میکند؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()