نوشته شده توسط : تیم پزشکی

-  درمان بیش از حد مو

این درمان ها شامل استفاده بیش از حد از رنگ، نرم کننده ها و موارد دیگر است.

2- استفاده از محصولات نامناسب مو، مانند اسپری های مو و ژل های نگهدارنده

رنگ موقت نیز می تواند برای موهای شما نامناسب باشد.

3-  محکم بستن موها

محکم بستن مو باعث شکستن مو از فولیکول و ایجاد نقاط نازک با گذشت زمان می شود.

4- ویتامین ها

آهن، اسید فولیک و دیگر مواد معدنی در رژیم غذایی به اندازه کافی دریافت نکنید. این مواد به تولید طبیعی فولیکول های کمک می کنند.

5-  تجربه استرس کنترل نشده

استرس به هورمون هایی مانند کورتیزول مرتبط است. هورمون استرس بیش از حد موهای جدید که در حال تلاش برای رشد از فولیکول های مو هستند را از بین می برد.

موهای نازک نیز ممکن است ارثی باشد. موارد زیر می تواند منجر به موهای نازک شود:

  •  زایمان 
  •  اجتناب از مصرف قرصهای ضدبارداری
  •  تغییرات هورمونی 
  • در زمان کوتاهی بیش از 9 کیلوگرم از دست داده اید
  • برای یک بیماری خود ایمنی درمان شده اید
  •  کمبود سیستم ایمنی بدن داشته باشید
  •  اختلال پوستی یا عفونت داشته باشید

به ندرت، نازک شدن موها به دلیل موارد زیر است:

  •  کشیدن موها
  • اختلالات اشتها
  •  تب بالا

نازک شدن موها گاهی اوقات با آلوپسیا، که ریزش موی گسترده می باشد، اشتباه گرفته می شود. در حالی که نازک شدن مو در نهایت منجر به ریزش مو می شود، این دو موضوع لزوما یکسان نیستند. 

درمان خانگی نازک شدن موی سر

اغلب موارد نازک شدن مو در خانه قابل درمان است. 12 گزینه زیر را در نظر بگیرید و قبل از مصرف هر نوع مکمل، با پزشک خود صحبت کنید.

1. ماساژ پوستی

شاید ارزانترین روش ضخیم شدن موها ماساژ پوست سر باشد. این روش هیچ هزینه ای ندارد و عوارض جانبی نیز ندارد. هنگامی که موهای خود را شستید، به آرامی با نوک انگشتان خود پوست سر را فشار دهید تا جریان خون افزایش یابد. برای نتایج بهتر میتوانید از یک ماساژور پوست دستی استفاده کنید تا سلولهای مرده پوست نیز حذف شوند.

2. روغن های اسانس

روغنهای اساسی مایعاتی هستند که از گیاهان خاصی استخراج می شوند و عمدتا در آروماتراپی و به عنوان داروی جایگزین استفاده می شود. مطابق با تحقیقات درمانگاه Mayo، استفاده از روغن اسطوخودوس در برخی از افراد مبتلا به الگوی کچلی موفقیت آمیز بوده است. این روغن اغلب با روغن های دیگر همراه است، مانند رزماری و آویشن.

با این حال، شواهد کافی وجود ندارد که روغنهای ضروری بتوانند کچلی یا نازک شدن مو را درمان کنند. اگر تصمیم دارید از این درمان استفاده کنید، ابتدا مقدار کمی از روغن را بر روی بازو تست کنید و 24 ساعت صبر کنید تا ببیند واکنش بدن به روغن چگونه است. در صورت قرمزی، کهیر یا بثورات بدن واکنش آلرژیک نشان داده است.

3. شامپوی نازک شدن مو

شامپوی نازک شدن مو به دو صورت عمل می کند. اول، چنین محصولاتی حجم موها را افزایش می دهند و باعث می شوند مو ضخیم تر به نظر برسد. این شامپو می تواند برای افرادی که دچار نازک شدن مو هستند یا به صورت طبیعی موهای نازکی دارند مفید باشد.

شامپو برای نازک شدن مو یا ریزش مو حاوی ویتامین ها و اسیدهای آمینه است که باعث می شود پوست سالم تر باشد و موهای بیشتری در طول زمان تولید کند. برای بدست آوردن بهترین نتایج، از این محصولات به صورت روزانه استفاده کنید. همچنین می توانید از پزشک خود در مورد یک نسخه قوی از شامپوها بپرسید.

4. مولتی ویتامین ها

موهای سالم به سلامت عمومی شما بستگی دارد. در موارد سوء تغذیه یا اختلالات غذایی، موهای جدید از فولیکول ها تولید نمی شوند. آزمایش خون به پزشک کمک می کند تشخیص دهد آیا دچار کمبود مواد مغذی هستید یا خیر.
اگر در چندین حوزه کلیدی دچار کمبود باشید، پزشک مولتی ویتامین روزانه تجویز می کند. موهای سالم نیاز به آهن، اسید فولیک و روی برای رشد و ضخامت و قوت دارند.

در صورت مصرف مواد مغذی، از مصرف هر گونه ویتامین اضافی بپرهیزید. این به این دلیل است که هیچ مدرکی وجود ندارد که مصرف مولتی ویتامین روند نازک شدن مو را معکوس می کند. علاوه بر این، دریافت بیش از حد مواد مغذی خاص باعث آسیب بیشتر می شود.

مقاله پیشنهادی اوما: 9 راه پرپشت شدن موی سر به روش خانگی

 

ادامه در لینک زیر 

5 علت و 12 درمان نازک شدن مو

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

در سال های اخیر، علاقه مندان به زیبایی بیشتر و بیشتر از روغن کرچک به عنوان یک درمان طبیعی برای رشد مو استفاده کرده اند. روغن کرچک یک درمان قدیمی در طب سنتی است. روغن کرچک پوست سر را مرطوب کرده، شوره سر را کاهش داده و موهای شما را صاف و براق می کند.

خواص روغن کرچک برای مو

روغن کرچک غنی از اسید ریسیولینولیک است (اسید چرب برای مبارزه با التهاب). هنگامی که روغن کرچک بر روی پوست سر اعمال می شود، به تقویت سلامت فولیکول های مو می پردازد و به نوبه خود، باعث افزایش رشد مو (و همچنین محافظت در برابر ریزش مو) می شود.

استفاده از روغن کرچک می تواند به طور چشمگیری باعث افزایش میزان رشد مو شود. برخی حتی ادعا می کنند استفاده ماهانه این روغن باعث افزایش پنج برابری رشد مو می شود. علی رغم این ادعاها، در حال حاضر هیچ شواهد علمی برای نشان دادن اینکه روغن کرچک می تواند رشد مو را افزایش دهد، وجود ندارد. علاوه بر این، کمبود تحقیقات در خصوص عوارض جانبی روغن کرچک وجود دارد. با این حال، برخی از تحقیقات قدیمی (شامل یک مطالعه منتشر شده در مجله Cosmetic Sciences در سال 2003) نشان می دهد که روغن کرچک باعث بهبود ظاهر موها با افزایش درخشش آن می شود.

چگونگی استفاده روغن کرچک برای مو

اگر علاقه مند به استفاده از روغن کرچک برای رشد مو هستید، فقط چند قطره روغن را روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید چند قطره روغن کرچک را به قسمت وسط و انتهای مو خود بمالید و ماساژ دهید. این کار مو را در برابر شکستگی محافظت می کند و بافت مو را ارتقا می دهد.

گرچه زمان ایده آل برای ماندن روغن روی مو مشخص نیست اما اجازه بدهید روغن حدود دو ساعت روی موها بماند. برای جلوگیری از ریختن روغن روی لباس و مواد دیگر، سر خود را با کلاه رنگ بپوشانید. بسیاری از متخصصان مراقبت از مو، توصیه می کنند که روغن کرچک را بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید. مصرف بیشتر می تواند باعث مات شدن موها شود.

از آنجا که روغن کرچک بسیار سنگین است و اغلب به سختی از موها پاک می شود، توصیه می شود آن را با روغن های گیاهی (مانند نارگیل یا ججوبه) رقیق کنید. ترکیب روغن ها همچنین می تواند باعث کاهش بوی روغن کرچک شود.

بهترین نوع روغن کرچک برای مو

خواص کرچک برای موی سر

توصیه می شود محصولات آلی و سرد روغن کرچک را مصرف کنید. گفته می شود روغن های فشرده سرد نسبت به روغن هایی که در دمای بالا فراوری می شود، با کیفیت تر و غنی تر از مواد مغذی هستند. هنگامی که صحبت از استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان برای مو می شود، محبوب ترین نوع روغن کرچک سیاه جامائیکایی است. این روغن از لوبیای سیاه جامائیکا ساخته شده است و به ویژه برای کسانی که دارای موهای ضخیم، خشک و یا درشت هستند مفید است.

اثرات جانبی استفاده از روغن کرچک

بعضی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده از روغن کرچک به عنوان درمان ریزش مو می تواند باعث حاد شدن تاثیرات شود - یک اختلال نادر که در آن مو به یک توده سنگین تبدیل می شود. از آنجا که شرایط غیر قابل برگشت است، تنها راه حل این است که موهای آسیب دیده را کوتاه کنیم. همچنین لازم به ذکر است که مصرف مقدار زیادی روغن کرچک می تواند بسیار مضر باشد و باعث عوارض جانبی زیر شود:

  • گرفتگی شکمی
  •  اسهال
  •  سرگیجه
  •  هذیان 
  • حالت تهوع
  •  ضعف تنفس و درد قفسه سینه
  •  بثورات پوستی
  •  تنگی گلو

مقاله پیشنهادی اوما: بهترین قرص برای رشد سریع موی سر

هشدارها و نگرانی ها

از آنجا که روغن کرچک می تواند باعث ایجاد لکه شود بهتر است در حین استفاده از روغن کرچک از تی شرت های قدیمی استفاده کنید. روغن کرچک می تواند حوله را رنگ کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که موهای شما قبل از خشک کردن با حوله به خوبی شسته شده است. به یاد داشته باشید که ممکن است نیاز باشد دو بار موهای خود را با شامپو شستشو دهید تا روغن کرچک کاملا پاک شود. اگر به فکر استفاده از روغن کرچک به عنوان یک راه حل برای ریزش مو هستید، به یاد داشته باشید که ریزش مو ممکن است نشانه ای از یک مشکل بهداشتی باشد. بنابراین، اگر در معرض ریزش موی ناخواسته هستید، در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

اداکه در لینگ ریز

خواص روغن کرچک برای مو

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

اولین اپیلاسیون  بیکینی تجربه سرگرم کننده ای نیست. با این حال، این روش طولانی مدت برای از بین بردن موهای قسمت واژن است، و این گزینه مناسب برای ماههای تابستان است. 

12 نکته مهم در اپیلاسیون واژن

1. موی باید حدود 4 تا 5 میلی متر طول داشته باشد.

اشتباه بزرگ بسیاری از زنان قبل از موم انداختن اصلاح است. وقتی موهای شما بیش از حد کوتاه باشد موم نمی تواند آن ها را جدا کند. اگر مطمئن نیستید طول موهای بدن چقدر باید باشد آن ها را کوتاه نکنید. 

2. قبل از موم انداختن و اپیلاسیون  نوع آن را تعیین کنید.

در اینجا چند گزینه وجود دارد: موم ساده بیکینی، که فقط موهای محل شرمگاهی را از اطراف پاک می کند، موم برزیلی که تمام یا تقریبا تمام موها را از جلو به عقب پاک می کند یا موم کامل برزیلی که همه موها را از بیکینی و پشت پاک می کند و یک مثلث در جلو نگه می دارد.

3. زمان انجام  اپیلاسیون واژن مهم است.

 "موم را سه روز قبل از پریودی خود استفاده نکنید." "در این زمان پوست شما بسیار حساس است".

4. روزی که موم می اندازید حمام بروید.

دوش گرم (یا حمام)، منافذ پوست را باز می کند، و درد موم انداختن را کمتر می کند. در روزهای قبل از موم انداختن، بدن خود را با یک لایه بردار ملایم اسکراب کنید.

5. نیم تنه پایین شما به طور کامل در معرض قرار خواهد گرفت.

قبل از موم باید شلوار و شورت خود را در بیاورید. برخی مراکز دارای لباس زیر یکبار مصرف برای وکس بیکینی ساده هستند، اما اگر می خواهید حجم بیشتری از موها را از اطراف بیکینی پاک کنید باید کاملا برهنه شوید.
به یاد داشته باشید افرادی که بدن شما را وکس می کنند برای صدها نفر این کار را انجام می دهند. این تنها کار آن ها است، بنابراین در خصوص برهنه شدن خیلی نگران نباشید.

مقاله پیشنهادی اوما: 20 سوال رایج در لیزر موهای زائد

6. وکس باعث درد میشود

وکس باعث ایجاد آسیب می شود مگر اینکه موهای بدن شما نازک باشد یا روی گیرنده های شما مو رشد نکرده باشد. 

7. وکس در برخی افراد بیشتر از دیگران آسیب ایجاد می کند.

موم بیکینی بدون درد نیست اما برای برخی از افراد بدتر از دیگران است. "موهای درشت و ضخیم سخت تر وکس می شوند، بنابراین قرمزی بیشتری در ناحیه موم دیده خواهد شد."

ادامه در لینک یزر 

12 نکته مهم در اپیلاسیون واژن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

عفونت ریه یک عفونت در یک یا هر دو ریه است. این عفونت می تواند توسط باکتری ها، ویروس ها و یا قارچ ها ایجاد شود. عفونت ریه باکتریایی شایع ترین نوع در بزرگسالان است. عفونت ریه باعث التهاب در کیسه های هوا در ریه های شما می شود که به آنها آلوئول ها گفته می شود. آلوئول ها با مایع یا حلزونی پر می شوند و نفس کشیدن را دشوار می کنند.

 عفونت ریه چیست؟

علایم عفونت ریه چیست؟

چه کسی در معرض عفونت ریه قرار دارد؟

عفونت ریه چگونه درمان می شود؟

عوارض احتمالی عفونت ریه در افراد مسن

آیا می توانم از عفونت ریه جلوگیری کنم؟


 عفونت ریه چیست؟

اکثر مردم به درمان پاسخ می دهند و عفونت ریه آن ها بهبود می یابد. با این حال، برای برخی افراد، عفونت ریه می تواند بیماری را بدتر کند یا باعث عوارض شود.

همانند درمان شما، زمان بهبودی شما بستگی به نوع عفونت، شدت و سلامت عمومی شما دارد. یک فرد جوان ممکن است یک هفته پس از درمان به حالت عادی بازگردد. ممکن است بهبودی در افراد دیگر طول بکشد و ممکن است خستگی ماندگار داشته باشند. اگر علائم شما شدید باشد، بهبودی ممکن است چندین هفته طول بکشد.

اگر در حال حاضر مشكلات بهداشتی خاصی دارید، عفونت ریه می تواند آن را بدتر كند. این شرایط شامل نارسایی احتقانی قلب و آمفیزم است. برای برخی افراد، عفونت ریه خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد.

علایم عفونت ریه چیست؟

علائم عفونت ریه می تواند خفیف تا تهدید کننده زندگی باشد. شايعترين علائم عفونت ریه عبارتند از:

  •  سرفه که ممکن است خلط (موکوس) تولید کند
  •  تب، عرق کردن و لرز
  • تنگی نفس
  •  درد قفسه سینه

علائم دیگر می تواند با توجه به علت و شدت عفونت، و همچنین سن و سلامت عمومی فرد متفاوت باشد.

علائم با علت

  •  عفونت ریه ویروسی ممكن است از علائم آنفلوانزا مثل خس خس سینه شروع شود. تب بالا ممکن است بعد از 12 تا 36 ساعت اتفاق بیافتد.
  •  عفونت ریه باکتریایی ممكن است تب را به اندازه 105 درجه فارنهایت همراه با عرق، تورم لب ها و ناخن های آبی و سردرگمی ایجاد كند.

علائم با سن

  •  کودکان زیر 5 سال ممکن است تنفس سریع داشته باشند.
  •  نوزادان ممكن است استفراغ كنند، كمبود انرژي داشته باشند يا مشكلي در خوردن يا نوشيدن داشته باشند.
  • افراد سالمند ممکن است دمای بدن کمتر از حد نرمال داشته باشند.

آیا عفونت ریه مسری است؟

اکثر انواع عفونت ریه مسری است. هر دو عفونت ریه ویروسی و باکتریایی می تواند به وسیله استنشاق قطره های موجود در هوا از طریق عطسه یا سرفه به دیگران گسترش پیدا کند. اما در حالی که می توانید دچار عفونت ریوی قارچی شوید این عفونت از فردی به فرد دیگر گسترش یابد.

چه کسی در معرض عفونت ریه قرار دارد؟

هر کسی می تواند دچار عفونت ریه شود، اما برخی افراد بیشتر در معرض خطر هستند:

  •  نوزادان از زمان تولد تا سن 2 سالگی و افراد بالای 65 سال یا بالاتر
  •  افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، دچار مشکل بلع هستند
  •  افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف به علت بیماری یا استفاده از داروهایی نظیر استروئید یا داروهای سرطانی خاص
  • افرادی که سیگار می کشند، برخی از انواع مواد مخدر غیر قانونی را استفاده می کنند و یا مقدار زیادی الکل مصرف می کنند
  • افراد مبتلا به برخی بیماری های مزمن مانند آسم، فیبروز کیستیک، دیابت یا نارسایی قلبی

ادامه در لینک زیر 

درمان عفونت ریه در افراد مسن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

هنگامی که پوست سرتان خارش دارد، فکر کردن درباره مسائل دیگر دشوار است. ممکن است احساس کنید خارش هرگز متوقف نخواهد شد. از بین بردن خارش با درک دلیل خارش پوست سر انجام می شود. در اینجا 10 دلیل برای خارش پوست سر همراه با توصیه های متخصصین پوست در مورد اینکه چه چیزی می تواند امداد رسانی کند ذکر شده است.

علت خارش پوست سر

1. شوره سر:

اگر پوست سرتان خشك باشد و بخارد و روی پوست و مو و لباس خود شوره مشاهده كنيد، شوره سر دارید. چگونه می توانید از شر شوره سر خلاص شوید: اگر شوره سر دارید، از شامپوی شوره سر و درمان های پوست سر کمک بگیرید.  واکنش آلرژیک به شامپو باعث ایجاد خارش در پوست سر و پلک می شود.

2. واکنش به محصول مراقبت از مو:

پوست سر خشک و پوسته پوسته و خارش پوست سر نشان میدهد باید سر خود را بهتر شستشو دهید. باقی ماندن شامپو روی پوست سر می تواند باعث تحریک پوست شود. اگر پوست سر شما می خارد، ممکن است بیماری به نام آلرژی درماتیت تماسی داشته باشید. این بیماری در میان افرادی که موهایشان را رنگ می کنند طبیعی است. اغلب دلیل این مشکل ماده ای در رنگ به نام Para-phenylenediamine (PPD) است که در رنگ های سیاه یافت می شود.

همچنین ممکن است به شامپو، نرم کننده یا سایر محصولات پوست که با پوستتان تماس دارد آلرژی داشته باشید. در صورتی که این مورد باشد، احتمالا بثورات خارشی روی پوست سر و سایر قسمت های پوست که محصول با آن تماس دارد، دارید.

هنگامی که کهیر روی پوست سر ایجاد میشود، باعث بثورات قرمز خارشی می شود. واکنش آلرژیک به شامپو باعث ایجاد خارش در سر و پلک می شود.

چگونگی درمان: برای متوقف کردن خارش، باید استفاده از محصولی که باعث واکنش می شود را متوقف کنید. اگر پیدا کردن آن سخت است، از متخصص پوست کمک بگیرید.

3. کهیر:

نقاط قرمز بالا آمده همراه با خارش در هر نقطه از پوست، از جمله پوست سر کهیر است. کهیر در عرض چند ساعت ایجاد می شود و از بین می رود. گاهی اوقات، کهیر از بین می رود و دوباره تشکیل می شود. اگر کهیر در عرض بیش از 6 هفته ایجاد شود و از بین برود، کهیر مزمن (طولانی مدت) نامیده می شود.

شپش سر بر روی شانه دیده می شود. وقتی از نزدیک به پوست سر نگاه می کنید، حرکت شپش ها را می بینید.

چگونگی درمان: کهیرها اغلب به صورت خود به خودی برطرف می شوند، اما اگر طولانی مدت باشند، درمان می تواند کمک کند. متخصصین پوست اغلب کهیرها را درمان می کنند.

مقاله پیشنهادی اوما: 5 علت و 12 درمان نازک شدن مو

4. شپش سر:

خارش پوست سر شایع ترین علامت شپش سر است. اگر مشکوک هستید که شپش سر باعث خارش می شود، از کسی بپرسید پوست سر و موهای شما را بررسی کند.

چگونگی درمان: برای خلاص شدن از خارش، باید از شر شپش خلاص شوید.  دانه ها و جوش ها در پوست سر می تواند باعث خارش شدید و بثورات کوچکی شود که روی صورت کودک دیده می شود.

5. دانه ها:

دانه ها و جوش های ناشی از یک حشرات کوچک به نام حشره خارش انسانی باعث خارش می شود. اگر این حشرات به پوست سرتان منتقل شوند، پوست سرتان به شدت می خارد. خارش شایع ترین نشانه دانه ها و جوش ها است و می تواند تا حدی شدید باشد که شما را در طول شب بیدار نگه دارد.

چگونگی درمان: برای اطمینان از علت مشکل، باید به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید. اگر پزشک علت خارش را وجود دانه ها و جوش ها معرفی کرد باید تنها با نسخه پزشک درمان شوید.

6. عفونت قارچی پوست سر:

عفونت قارچی به وسیله کرم ها ایجاد نمی شود. این عفونت ناشی از یک قارچ است. اگر روی پوست سر خود عفونت قارچی داشته باشید، بثورات قرمز و شدید خارش دارید (کیست تخمدان و ریزش مو).

چگونگی درمان: برای تسکین، نیاز به تشخیص و درمان دقیق دارید. درمان عفونت قارچی پوست سر نیاز به داروهای تجویزی دارد، بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید. متخصصین پوست اغلب عفونت قارچی را درمان می کنند، بنابراین ممکن است مفید باشد که به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

7. پسوریازیس پوست:

حدود 50٪ از افرادی که پسوریازیس پلاک دارند، در بعضی مواقع بر روی پوست سر پلاک هایی می بینند. ممکن است تکه های قرمز، شوره های ریز ورقه ای، شوره های سفید و نقره ای و پوست خشک داشته باشید. پسوریازیس پوست سر اغلب خارش دارد. خارش از خفیف تا شدید است.

چگونگی درمان: درمان های زیادی برای پسوریازیس پوست سر وجود دارد. برخی از افراد با استفاده از شامپوهای دارویی یا درمان های دیگر بدون نسخه درمان می شوند. پسوریازیس پوست سر می تواند فراتر از پوست سر و پشت گردن یا پشت گوش باشد.

8. درماتیت آتوپیک:

اگر نوعی اگزما به نام درماتیت آتوپیک (AD) دارید، باعث خارش پوست سر می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست سر قرمز می شود. بعضی ها می گویند پوست سرشان می سوزد و پوست سر اغلب خارش دارد.

چگونگی درمان: درمان AD می تواند امداد رسانی کند. از آنجایی که پوست سرتان متفاوت از پوست در جاهای دیگر بدن است، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.

9. مشکل عصبی:

خارش پوست سر بدون علائم بثورات و یا واکنش دیگر پوست می تواند نشانه ای از مشکل عصبی باشد. پزشک ممکن است بگوید که نوروپاتی دارید. این کلمه پزشکی برای یک مشکل در امتداد عصب به دلیل آسیب، بیماری، یا مشکل در راه عصب می باشد. بیماری هایی که می توانند اعصاب شما را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از زونا و دیابت. زخم می تواند به اعصاب آسیب برساند. اگر ریزش مو داشته باشید که باعث ایجاد زخمهایی شدید شود، زخم ها ممکن است به اعصاب شما آسیب برساند. این آسیب می تواند باعث خارش پوست سر شما شود.

چگونگی درمان: یک متخصص پوست می تواند مشکل را برطرف کند.

10. سرطان پوست:

اگر سرطان پوست روی پوست شما ایجاد شود، باعث خارش می شود. زخم بر روی پوست سر به علت ریزش مو می تواند باعث خارش شدید پوست شود.

چگونگی درمان: متخصص پوست باید پوست سر شما را بررسی کند. این پزشکان در تشخیص سرطان پوست تخصص دارند و می توانند به شما بگویند که آیا باید برای سرطان پوست آزمایش انجام دهید یا چیز دیگری باعث خارش می شود.

متخصصین پوست به مردم کمک می کنند درمان شوند

شما در حدود 10 مشکل را مطالعه کردید که می تواند باعث خارش پوست سر شود اما عوامل بیشتری وجود دارد. اگر دچار مشکلی هستید که باعث خارش شده است، به متخصص پوست مراجعه کنید. این متخصص می تواند به شما در تشخیص دقیق کمک کند.

مقاله پیشنهادی اوما: 7 علت و 12 راه جلوگیری از سفید شدن مو

 

ادامه در لینک زیر 

10 علت خارش پوست سر

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

منافذ پوست مانند چاله های کوچک بر روی صورت است که مانند پوست پرتقال می باشد. این منافذ باعث می شود که صورت پیر به نظر برسد.  افرادی که دارای پوست چرب هستند، سبوم بیش از حد تولید می کنند. منافذ همچنین می تواند منجر به عوارضی مانند جوش های سرسیاه و آکنه شود. فاکتورهایی مانند استرس، ژنتیک و مراقبت های پوستی ناخوشایند نیز منافذ باز را ایجاد می کنند. با افزایش سن، پوست شما الاستیسیته خود را از دست می دهد و شرایط بدتر می شود. راه های متعددی برای به حداقل رساندن منافذ پوست وجود دارد. 

منافذ باز پوست چیست؟

منافذ زیادی در پوست صورت وجود دارد که به آن کمک می کند نفس بکشد. هنگامی که این منافذ بزرگ می شود، با چشم غیر مسلح دیده می شود. این منافذ بزرگ روی پوست معمولا در پوست های چرب و ترکیبی دیده می شود، زیرا این نوع پوست ها مقدار بیشتری از چربی طبیعی را تولید می کند (ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست).

برای جلوگیری از عوارضی مانند آکنه و جوش های سرسیاه، می توانید از داروهای ذکر شده در زیر برای خلاص شدن از منافذ بزرگ و باز استفاده کنید.

1.    آلوئه ورا برای منافذ باز پوست

 

آلوئه ورا و منافذ باز پوست

مواد لازم

ژل آلوئه ورا

چه کاری باید انجام دهید:

  1.  مقداری ژل آلوئه ورا بر روی حفره ها اعمال کنید و چند دقیقه ماساژ دهید. برای این کار ترجیحا، از ژل آلوئه ورا تازه استفاده کنید.
  2.  اجازه دهید ژل آلوئه تا 10 دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید.

چقدر باید این کار را انجام دهید:

ژل آلوئه ورا را هر روز بر روی پوست اعمال کنید تا منافذ پوست تنگ شود. مرطوب کردن صورت با آلوئه ورا باعث می شود منافذ بزرگ کوچک شوند. این ژل پوست را پاک و تغذیه می کند و روغن و گرد و خاک را از منافذ مسدود شده پاک می کند .

2.    سفیده تخم مرغ برای منافذ پوست

 

سفیده تخم مرغ منافذ پوست

مواد لازم

  •   1 سفیده تخم مرغ 
  •   2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
  •   2 قاشق غذاخوری آب لیمو

چه کاری باید انجام دهید:

  1.  سفیده تخم مرغ سفید را با بلغور جودوسر و آب لیمو مخلوط کنید. خمیری تهیه کنید.
  2.  خمیر را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند.
  3. آن را با آب سرد شستشو دهید.

چقدر باید این کار را انجام دهید:

دو بار در هفته این خمیر را روی پوست اعمال کنید.

3.    سرکه سیب برای منافذ پوست

 

سرکه سیب برای منافذ پوستی

مواد لازم

  •   1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  •   1 قاشق غذاخوری آب
  • چوب پنبه

چه کاری باید انجام دهید:

  1. سرکه سیب را با آب رقیق کنید.
  2.  چوب پنبه را در آن بگذارید و سرکه را بر روی صورت بمالید.
  3.  اجازه دهید خشک شود

چقدر باید این کار را انجام دهید:

هر روز سیب سرکه را به عنوان تونر پوستی استفاده کنید.

4.    پودر جوش شیرین برای منافذ پوست

ادامه در لینک زیر 

13 درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ال کارنیتین از مشتقات اسید آمینه طبیعی است که اغلب به عنوان مکمل مصرف می شود. این ماده برای کاهش وزن استفاده می شود و ممکن است بر عملکرد مغز اثر بگذارد. با این حال، ادعاهای مردمی درباره مکمل ها همیشه با علم مطابقت ندارد. در این مقاله می خوانیم:

ال کارنیتین چیست؟

نقش ال کارنیتین در بدن شما

منابع غذایی ال کارنتین

توصیه های مربوط به دوز مصرفی ال کارنتین

مکمل های ال کارنتین موجود در داروخانه های ایران


ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین یک مکمل غذایی و ماده مغذی است. این ماده نقش حیاتی در تولید انرژی با حمل اسیدهای چرب به میتوکندری سلولهای شما دارد. میتوکندریها به عنوان موتورهای درون سلول های شما عمل می کنند و چربی ها را برای ایجاد انرژی قابل استفاده می کنند. بدن شما می تواند ال کارنیتین را از آمینو اسید لیزین و متیونین تولید کند.

برای تولید این ماده به مقدار کافی توسط بدن، نیاز به مقدار زیادی ویتامین C دارید. علاوه بر ال کارنیتین تولید شده در بدن شما، می توانید مقدار کمی با خوردن محصولات حیوانی مانند گوشت یا ماهی دریافت کنید. وگان ها یا افرادی که مسائل ژنتیکی خاص دارند ممکن است قادر به تولید کافی این ماده نباشند. 

انواع مختلف مکمل ال کارنتین

ال کارنیتین نوع استاندارد بیولوژیکی فعال کارنیتین است که در بدن، غذاها و بیشتر مکمل ها یافت می شود. در اینجا چندین نوع دیگر از کارنیتین وجود دارد:

1-  دی- کارنیتین:

این فرم غیر فعال می تواند کمبود کارنیتین در بدن شما را با مهار جذب دیگر فرم های مفید برطرف کند.

2-  استیل ال کارنیتین:

اغلب به نام ALCAR شناخته می شود که احتمالا موثرترین شکل برای مغز شما است. مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های نورودنژراتیک مفید باشد.

3-  پروپیونیل ال کارنیتین:

این فرم مناسب برای موارد گردش خون، مانند بیماری عروق محیطی و فشار خون بالا مناسب است. این ماده ممکن است تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد که موجب جریان خون می شود.

4-  ال کارنیتین ال تارتات:

به دلیل سرعت جذب آن معمولا به مکمل های ورزشی اضافه می شود. این ماده درد عضلانی را بهبود می دهد. برای اکثر افراد، استیل ال کارنیتین و ال کارنیتین برای استفاده عمومی موثر است. با این حال، همیشه باید فرم مورد نظر خود را برای نیازها و اهداف شخصی خود انتخاب کنید.

نقش ال کارنیتین در بدن شما

نقش ال کارنتین در بدن

1- تولید انرژی

نقش اصلی ال کارنیتین در بدن شما شامل عملکرد میتوکندری و تولید انرژی می باشد. در سلولها، این ماده به حمل و نقل اسیدهای چرب به میتوکندری کمک می کند، جایی که آنها می توانند برای تولید انرژی سوخته شوند. حدود 98 درصد از ذخایر ال کارنیتین شما در ماهیچه های شما وجود دارد و مقادیر کمتری در کبد و خون شما وجود دارد.

ال کارنیتین ممکن است به افزایش عملکرد میتوکندری کمک کند، که نقش کلیدی در بیماری دارد. تحقیقات جدید نشان دهنده مزایای بالقوه شکل های مختلف کارنیتین است که می تواند برای بیماری های مختلف، از جمله بیماری های قلبی و مغزی مورد استفاده قرار گیرد.

2- از دست دادن وزن

در تئوری، استفاده از ال کارنیتین به عنوان مکمل کاهش وزن حساس است. از آنجایی که ال کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب بیشتری به سلول های شما برای سوختن کمک می کند، ممکن است فکر کنید این ماده باعث افزایش توانایی شما در سوختن چربی و کاهش وزن خواهد شد.

با این حال، بدن انسان بسیار پیچیده است، و نتایج مطالعات انسان و حیوانات به صورت مخلوط می باشد. در یک مطالعه هشت هفته ای که در 38 زن که چهار بار در هفته ورزش می کردند انجام شد، تفاوت معنی داری بین کاهش وزن در میان کسانی که ال کارنیتین مصرف می کردند و نمی کردند وجود نداشت.

علاوه بر این، پنج نفر از شرکت کنندگان حالت تهوع یا اسهال را تجربه کردند. یکی دیگر از مطالعات انسانی اثر  ال کارنیتین را بر روی سوزاندن چربی در طول یک تمرین دوچرخه 90 دقیقه ای نشان داد. چهار هفته مصرف مکمل باعث افزایش چربی سوزی نمی شود.

با این حال، یک تجزیه و تحلیل از نه مطالعه - بیشتر در افراد چاق و یا بزرگسالان سالخورده - دریافت که در هنگام مصرف ال کارنیتین افراد به طور متوسط 1.3 کیلوگرم وزن از دست می دهند. برای تأیید مزایای ال کارنیتین در جمعیت جوان تر و فعال تر، تحقیقات بیشتری لازم است.

در حالی که ممکن است در کاهش وزن برای افراد چاق یا سالخوردگان کمک کننده باشد، یک رژیم غذایی کامل و رژیم ورزشی بر روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد.

3- کمک به عملکرد مغز

برخی مطالعات حیوانی نشان می دهد که فرم استیل، استیل ال کارنیتین (ALCAR) ممکن است به جلوگیری از کاهش سن روانی و بهبود نشانگرهای یادگیری کمک کند. مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف روزانه استیل ال کارنیتین باعث کاهش معکوس عملکرد مغز مرتبط با بیماری های آلزایمر و سایر بیماری های مغز می شود.

این فرم مزایای مشابهی برای عملکرد مغز عمومی در بزرگسالان سالمندانی داشت که آلزایمر و یا سایر شرایط مغز را نداشتند. در موارد خاص، این فرم حتی ممکن است مغز شما را از آسیب سلول محافظت کند. در یک مطالعه 90 روزه، افراد مبتلا به مشکلات الکل که 2 گرم استیل ال کارنیتین در روز دریافت کردند، به طور قابل ملاحظه ای در تمام فعالیت های مغز بهبود یافتند. تحقیقات بیشتری در مورد منافع درازمدت این ماده برای افراد سالم ضروری است.

4- سلامت قلب

برخی مطالعات نشان می دهد که پتانسیل کاهش فشار خون و روند التهابی مرتبط با بیماری قلبی وجود دارد. در یک مطالعه، 2 گرم استیل ال کارنیتین در روز منجر به کاهش تقریبا 10 نمره فشار خون سیستولیک شد. ال کارنیتین همچنین به بهبود در بیماران مبتلا به اختلالات قلب شدید مانند بیماری های قلبی عروقی و نارسایی مزمن قلبی مرتبط است.  یک مطالعه 12 ماهه کاهش نارسایی قلب و مرگ و میر در میان شرکت کنندگانی که مکمل ال کارنیتین را دریافت کردند، نشان داده است.

5- عملکرد ورزشی

شواهدی که در مورد اثرات ال کارنیتین بر عملکرد ورزشی می آید، مخلوط می باشد. با این حال، مطالعات متعدد مزایای خفیف را با دوزهای بزرگتر یا مدت طولانی تر نشان می دهد. مزایای ال کارنیتین ممکن است غیرمستقیم باشد و چند هفته یا چند ماه طول بکشد. این ماده متفاوت از مکمل هایی مانند کافئین یا کراتین است که می تواند به طور مستقیم عملکرد ورزشی را افزایش دهد. ال کارنیتین ممکن است مفید باشد:

  •  بازیابی: می تواند بازیابی پس از ورزش را بهبود بخشد.
  •  ارائه اکسیژن عضلانی: اکسیژن ورودی به عضلات را افزایش می دهد.
  •  استقامت: می تواند جریان خون و تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد و خستگی را کاهش می دهد.
  • درد عضلانی: ممکن است درد عضلانی پس از ورزش کاهش یابد.
  • تولید گلبول قرمز: می تواند تولید گلبول های قرمز را افزایش دهد، که اکسیژن را در بدن و ماهیچه های شما حمل می کند.

6- دیابت نوع 2

ال کارنیتین همچنین ممکن است علائم دیابت نوع 2 و عوامل مرتبط با آن را کاهش دهد. یک مطالعه از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از داروهای ضد دیابت استفاده می کردند، نشان داد که مکمل های کارنیتین به طور قابل توجهی کاهش قند خون در مقایسه با پلاسبو را نشان می دهند. همچنین ممکن است با افزایش یک آنزیم کلیدی به نام AMPK با دیابت مبارزه کند، که توانایی بدن شما برای استفاده از کربوهیدرات را بهبود می بخشد.

 اثرات جانبی استفاده از مکمل ال کارنتین

برای اکثر افراد، 2 گرم یا کمتر در روز نسبتا امن و بدون عوارض جانبی جدی است. در یک مطالعه، افرادی که هر روز 3 گرم از این ماده به مدت 21 روز مصرف کردند هیچ اثر منفی مشاهده نکردند. در یک بررسی ایمنی ال کارنیتین، دوزهای تقریبا 2 گرم در روز برای استفاده طولانی مدت ایمن می باشد. با این حال، برخی از عوارض جانبی خفیف مانند تهوع و ناراحتی معده وجود داشت.

با این حال، مکمل های ال کارنیتین ممکن است در طول زمان میزان ترشحات اتیلامین N-اکسید (TMAO) شما را افزایش دهند. سطح بالایی از TMAO با افزایش خطر ابتلا به آترواسکلروز مرتبط است - یک بیماری که شریان های شما را مسدود می کند.

مطالعات بیشتر در مورد ایمنی مکمل های  ال کارنیتین مورد نیاز است.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

پوست شما به طور منظم در معرض عناصر محیطی است که می تواند باعث تحریک و آسیب شود. این عناصر شامل آفتاب، باد، گرما، خشکی و رطوبت بیش از حد است. تکرار تحریک می تواند به لایه برداری پوست منجر شود. در نوزادانی که بعد از تاریخ مقرر متولد شده اند، تجربه پوست پوست شدن دست بدون درد طبیعی است.

علت پوست پوست شدن دست

پوست پوست شدن پوست ممکن است ناشی از یک بیماری باشد. این نوع لایه برداری پوست اغلب با خارش همراه است. بیماری هایی که ممکن است موجب خارش پوست شود عبارتند از:

  1. واکنش های آلرژیک
  2.  عفونت، از جمله برخی از انواع عفونت های استاف و قارچی
  3.  اختلالات سیستم ایمنی
  4.  درمان سرطان و سرطان
  5.  بیماری ژنتیکی، شامل یک اختلال پوستی ناخوشایند به نام سندرم پوست پوست acral که سبب پوست پوست شدن بدون درد پوست می شود

بیماری های خاص و شرایطی که سبب پوسته پوسته شدن پوست می شوند عبارتند از:

  1.  پای ورزشكار
  2.  درماتیت آتوپیک (اگزما)
  3.  درماتیت تماسی
  4. لنفوم پوستی T-cell
  5. پوست خشک
  6.  هیپرگروئید
  7.  خارش جک
  8. بیماری کاوازاکی
  9.  عوارض جانبی دارو
  10.  لنفوم غیر هودقین
  11.  پمفيگوس
  12. پسوریازیس
  13. عفونت قارچی (بدن)
  14. عفونت قارچی (پوست)
  15.  تب اسکارلت
  16.  درماتیت سابروئیک
  17.  عفونت های استاف
  18.  سندرم استیونز-جانسون
  19. آفتاب سوختگی
  20.  سندرم شوک سمی

ادامه در لینک زیر 

20 علت پوست پوست شدن دست

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

سونوگرافی آنومالی، همچنین به عنوان سطح اولتراسوند II شناخته می شود، یک اسکن متوسط بارداری است که جنین و رحم را از نزدیک بررسی می کند. در این اسکن، سونوگرافر می تواند ببیند آیا کودک به طور طبیعی رشد می کند و همچنین موقعیت جفت، بند ناف و مایع آمنیوتیک اطراف نوزاد را بررسی می کند. این اسکن همچنین به عنوان اسکن مورفولوژی یا اسکن هفته 20 بارداری شناخته می شود. مهم است که توجه داشته باشید هدف از این اسکن، بررسی سلامت کودک شما و تعیین جنسیت کودک است.

هدف اصلی از اسکن آنومالی این است که اجازه دهیم که سونوگرافر رشد کودک و سلامت اندام های حیاتی بدن و ساختار قسمت های مختلف بدن را بررسی کند. اسکن برای شناسایی و ارزیابی هر اختلال قابل توجهی که کودک ممکن است در هر یک از قسمتهای بدن داشته باشد استفاده می شود. انجام اسکن اولتراسوند در اواسط بارداری برای کنترل رشد خوب و سلامتی فرزند توصیه می شود. تمرکز معمولا بر روی اندام هایی نظیر مغز، قلب، کلیه ها، نخاع و محل قرارگیری جفت در رحم است.

چرا باید سونوگرافی آنومالی انجام شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد، یک اسکن آنومالی برای تعیین رشد و سلامت کودک شما انجام می شود. لازم نیست که این اسکن انجام شود، اما به شدت توصیه می شود که رشد فرزندتان را نظارت کنید. اسکن آنومالی فرصتی برای والدین برای دیدن فرزند در رحم است.

سونوگرافی آنومالی چه زمانی انجام می شود؟

اسکن آنومالی در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود. این اسکن در حدود هفته 20 بارداری انجام می شود. این آزمایش اولتراسوند بارداری هفته 18 تا 23 می تواند اطمینان حاصل کند که رشد کودک طبیعی است و تمام اندام های حیاتی به درستی در حال رشد هستند.

نحوه آماده شدن برای سونوگرافی آنومالی چیست؟

سونوگرافی آنومالی در دوران بارداری یک روند عادی است و به هیچ وجه آماده سازی خاصی نمی خواهد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به اسکن سریع، راحت و کارآمد کمک کند:

  •  توصیه می شود قبل از اسکن استراحت کنید. قبل از اسکن خود را زودتر به مرکز تشخیص برسانید و ریلکس کنید.
  •  برای این سونوگرافی، بهتر است مثانه پر باشد، زیرا اسکن با مثانه خالی انجام نمی شود. اگر مثانه شما به اندازه کافی پر نباشد، مجبورید کمی بیشتر صبر کنید.
  •  مانند بسیاری از اسکن های معمول بارداری، اسکن آنومالی مستلزم آن است که شکم را از ناحیه ناف تا استخوان لگن در معرض اسکن قرار دهید و از این رو توصیه می شود لباسی بپوشید که را به راحتی تنظیم شود.
  • همچنین باید قبل از تست کفش پاشنه بلند خود را درآورید بنابراین بهتر است از چنین کفش هایی اجتناب شود.
  •  ممکن است لازم باشد در طول اسکن جواهرات را باز کنید.
  •  تمام گزارش های آزمایشی قبلی و مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم به راحتی در دسترس باشند.

سونوگرافی  آنومالی چگونه انجام می شود؟

زمان انجام سونوگرافی آنومالی بهتره هفته 18 بارداری باشه.  اسکن یک تصویر سیاه و سفید از جنین شما نشان می دهد. اسکن انجام شده معمولا دوبعدی می باشد و فقط می توانید یک طرف بدن نوزاد را ببینید، اما در اسکن سه بعدی یا 4 بعدی می توانید یک تصویر درست از بدن کودک خود و از زوایای مختلف ببینید.

سونوگرافی  وضعیت کلی بدن کودک را نشان می دهد. سونوگرافر رشد کودک را بررسی کرده و ناهنجاری ها (اگر وجود داشته باشد) را بررسی می کند. اسکن به تشخیص تعداد جنین کمک می کند و سونوگرافر نیز قطعات بدن جنین را برای اطمینان از رشد طبیعی اندازه گیری می کند.اسکن آنومالی یا اسکن اولتراسوند از امواج صوتی برای تولید تصاویر درون بدن استفاده می کند. سونوگرافر یک ژل پایه آب را در قسمت هایی که نیاز به سونوگرافی دارد اعمال می کند و از یک مبدل برای جمع آوری امواج صوتی استفاده می کند. این امواج توسط رایانه برای ایجاد یک تصویر از کودک شما مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول، در این فرایند هیچ تابش اشعه ای وجود ندارد، زیرا آزمایش از اشعه یونیزه استفاده نمی کند. اسکن درد ندارد.

سونوگرافی آنومالی حدود 20 دقیقه برای تکمیل طول می کشد و سونوگرافر معمولا اجازه می دهد نگاهی به اسکن بیندازید و به بخش های مختلف بدن کودک و همچنین ضربان قلب او اشاره می کند. 

سونوگرافی  آنومالی چه چیزی را تشخیص می دهد؟

هدف اصلی این اسکن اطمینان از رشد کودک بدون هیچ گونه مشکلی است. سونوگرافر آنومالی در طول اسکن موارد زیر را بررسی می کند:

 

ادامه در لینک زیر 

تفسیر آنلاین سونوگرافی آنومالی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

همانطور که از نامش بر می آید، زگیل های تناسلی بر روی بافت های مرطوب ناحیه تناسلی تاثیر می گذارند. زگیل های تناسلی ممکن است به صورت کوچک و برافروخته های گوشتی ظاهر شوند یا ظاهری شبیه گل کلم داشته باشند. در بسیاری از موارد، زگیل ها بسیار کوچک هستند تا قابل مشاهده باشند.

زگیل های تناسلی مانند ویروس های پاپیلومای انسانی (HPV) ناشی از زگیل هایی است که در هر جای بدن شما ظاهر می شوند. بعضی از انواع HPV تناسلی می توانند زگیل های تناسلی ایجاد کنند، در حالی که دیگران می توانند سرطان ایجاد کنند. واکسن ها می توانند در برابر برخی زگیل های HPV تناسلی محافظت ایجاد کنند.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

در زنان زگیل تناسلی ممکن است بر روی ولو، دیواره های واژن، ناحیه بین ناحیه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. در مردان، ممکن است بر روی نوک یا شفت آلت تناسلی مرد، اسکروتوم یا مقعد رخ دهد. زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلو یک فرد که تماس جنسی دهانی با یک فرد آلوده داشته باشد، رشد کند. علائم و نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

  •  تورم کوچک، گوشتی یا خاکستری در ناحیه تناسلی شما
  •  چند زگیل نزدیک به یکدیگر که شبیه گل کلم هستند
  •  خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی
  •  خونریزی در حین مقاربت

زگیل تناسلی ممکن است خیلی کوچک و مسطح باشد که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. گاهی اوقات، زگیل های تناسلی ممکن است به خوشه های بزرگ تبدیل شوند.

چه زمانی برای زگیل تناسلی  باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر شما یا شریک زندگی شما در ناحیه تناسلی دچار زگیل شده باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

علت بوجود آمدن زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) موجب زگیل می شود. بیش از 40 گونه مختلف HPV وجود دارد که به طور خاص بر ناحیه تناسلی تاثیر می گذارد HPV.  تناسلی از طریق تماس جنسی گسترش می یابد. در بیشتر موارد، سیستم ایمنی بدن شما HPV ژنتیکی را می کشد و هیچ نشانه ای از علائم عفونت ایجاد نمی شود.

چه عواملی شانس ابتلا به زگیل تناسلی را افزایش میدهد؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیش بینی می کنند تقریبا تمام افراد فعال جنسی در معرض ابتلا به حداقل یک نوع HPV در طول زندگی خود هستند. عواملي كه خطر ابتلا به آلوده شدن را افزايش مي دهند عبارتند از:

  1.  داشتن رابطه جنسی با چندین شریک به صورت محافظت نشده
  2.  داشتن یک عفونت منتقله از راه جنسی دیگر
  3. داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی که سابقه جنسی او را نمی دانید
  4.  فعال از نظر جنسی در سن نوجوانی

پیامدهای ناشی از زگیل تناسلی

عوارض جانبی زگیل تناسلی عبارتند از:

1-   سرطان

سرطان دهانه رحم با ویروس HPV تناسلی ارتباط دارد. برخی از انواع HPV نیز با سرطان دهان، سرطان سینه، سرطان آلت تناسلی و سرطان دهان و گلو همراه است. عفونت ویروسی پاپیلومای انسانی همیشه به سرطان منجر نمی شود، اما هنوز هم انجام آزمایشات پاپ به طور مرتب برای زنان مهم است، به خصوص اگر شما با انواع پرخطر HPV آلوده شده باشند.

2-  مشکلات در دوران بارداری

زگیل تناسلی ممکن است در طول بارداری مشکلات ایجاد کند. زگیل می تواند بزرگ شود، و ادرار کردن مشکل شود. زگیل در دیواره واژن توانایی کشش بافت واژن در طول زایمان را کاهش می دهد. زگیل های بزرگ در ناحیه تناسلی یا در مهبل (واژن) ممکن است در هنگام زایمان کشیده شوند و خونریزی ایجاد کنند.

به ندرت، یک نوزاد متولد شده با مادر مبتلا به زگیل تناسلی دچار زگیل در گلو می شود. ممکن است نوزاد نیاز به عمل جراحی داشته باشد تا مطمئن شود راه هوایی او مسدود نشده است.

 

ادامه لینک زیر 

علت، علائم و 8 درمان زگیل تناسلی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

کات قابل توجه قبل از خرید شامپو ضدریزش

3 چیز که قبل از خرید شامپوی جلوگیری از ریزش مو باید بدانید :

-  اگر شامپویی دارید که موثر است آن را عوض نکنید. به دنبال محصولاتی باشید که دارای بازخورد مثبت زیادی هستند. بیشتر شامپو هایی که ادعا می کنند ریزش مو را متوقف کنند و باعث رشد موهای جدید می شوند، روغن مار دارند.

- کتوکونازول پادشاه است. در نظر داشته باشید هر شامپوی جلوگیری از ریزش مو که حاوی این ماده نباشد مناسب نیست. 

- از شامپویی استفاده کنید که موثر باشد و آن را تغییر ندهید. همچنین می توانید از یک نرم کننده استفاده کنید. ترجیحا از شامپوهایی استفاده کنید که برای ریزش موی مردان ساخته شده اند.

معرفی شامپو ضدریزش مو

1.شامپوی جلوگیری از ریزش موی پنتن

شامپو ضدریزش مو

شامپوی پنتن تازه تولید شده با فرمول Pro-V ، بزرگترین نام تجاری در 30 سال گذشته است که یکی از بهترین محصولات کنترل ریزش مو در بازار است. شامپو با روغن هایی تشکیل شده است که در ترکیب با فرمول Pro-V موهای شما را ضخیم تر و قوی تر می کنند. در مواردی که سایر محصولات فقط 5٪ از فیبرهای موی شما را تمیز و تغذیه می کنند، این شامپو به درون ریشه موهای شما نفوذ می کند و هسته را تغذیه می کند. شامپو در سطح سلولی کار می کند تا موهای شما را از ریشه تا نوک تقویت کند تا به کاهش ریزش و شکستگی مو کمک کند. این شامپو همچنین کمک می کند آسیب را ترمیم کند و موهای شما را سالم و نرم می کند.

نتایج :  کاهش ریزش مو و بهبود مو و بافت مو.

قیمت: 38 هزار تومان

کیست تخمدان و ریزش مو


2. شامپو جلوگیری از ریزش موی هیمالیا

شامپو هیمالیا

این شامپو حاوی عصاره های Eclipta Alba و Butea Frondosa است که برای تقویت ریشه ها استثنایی است و اگر پوست شما خارش داشته باشد، Pongamia به شما کمک خواهد کرد آن را کنترل کنید.

نتایج: نتایج خوب با استفاده مداوم قابل مشاهده است.

قیمت: 15 هزار تومان


3.شامپوی ترمیم ال اورال

شامپو اورال ضدریزش

این شامپو برای ریزش مو استفاده می شود و موهای خشک و خشن و شکستگی را از بین می برد. این شامپو باعث قوی شدن مو می شود. 

نتایج: مو بعد از استفاده، موها درخشان می شود و عطر خوبی دارند. استفاده منظم از این شامپو به کنترل موخوره کمک می کند.

قیمت: 26 هزار تومان

29 درمان ریزش مو به روش خانگی و آسان


4. شامپو درمان آسیب دیدگی داو

شامپو ضدریزش داو

پنتن با علم ProV یک فرمول مخفی ویتامین است که به کاهش ریزش مو کمک می کند.

نتایج: کاهش ریزش مو با استفاده مداوم.

قیمت: 24 هزار تومان

 

ادامه در لینک زیر

10 شامپو برای جلوگیری از ریزش مو بهمراه قیمت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

چای نوشیدنی لذت بخشی در سراسر جهان است. می توانید چای را با ریختن آب گرم بر روی برگ های چای و دم کردن برای چند دقیقه تهیه کنید. نوشیدن چای مزایای زیادی برای سلامتی دارد، از جمله محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی.

دمنوش های موثر برای لاغری شکم و پهلو

برخی مطالعات حتی نشان می دهند چای باعث کاهش وزن و کمک به کاهش چربی شکم می شود. در زیر 5 نوع از بهترین چای ها برای کاهش وزن و چربی بدن ذکر شده است.

1- چای سبز

 

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

 

یکی از نوشیدنی های توصیه شده برای کاهش وزن، خواص چای سبز با آنتی اکسیدان های قدرتمند به نام catechins و (Epigallocatechin gallate (EGCG  می باشد. این آنتی اکسیدان ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند و با افزایش کاهش وزن و کاهش چربی شکم همراه می باشند. چای سبز یکی از سالمترین نوشیدنی های این سیاره محسوب می شود و مزایای سلامتی زیادی از جمله پیشگیری از سرطان را به ارمغان می آورد. چای سبز از برگ های آپیکالی گیاه Camellia sinensis ساخته شده است.

2- چای اولانگ

 

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

 

این چای از Camellia sinensis مشتق شده است، این چای سنتی چینی باعث کاهش وزن (رژیم لاغری سه روزه سریع ) با افزایش سوزاندن چربی و سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن می شود. چای اولانگ یک چای سبز سبک است که حاوی مقادیر زیادی کاتچین ها است که باعث افزایش توانایی بدن برای سوخت و ساز چربی می شود.

3- چای گل محمدی

 

خواص گل محمدی برای لاغری

 

چای گل محمدی ، که از گل محمدی  ساخته شده است، حاوی خواص آنتی اکسیدانی بالا است که باعث افزایش سلامت شما از بسیاری جهات می شود. مطالعات متعدد نشان داده است که نوشیدن چای گل محمدی می تواند باعث کاهش وزن و جلوگیری از چاقی شود. این چای گیاهی همچنین ممکن است به کاهش فشار خون، بهبود سلامت کبد و محافظت در برابر سرطان کمک کند.

4- چای بابونه

 

چای بابونه و دمنوش لاغری

 

چای بابونه که از گل M chamomilla گرفته شده است با آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید همراه است که خواص ضد چاقی دارد. این چای دارای خواص ضد التهابی، ضد افسردگی و خواص ضد اضطراب است. از این رو، نوشیدن این چای گیاهی می تواند به بهبود خواب، تسکین اضطراب و افسردگی کمک کند، که می تواند باعث کاهش اضافه وزن شود (9 داروی گیاهی برای لاغری).

 

ادامه لینک یزر 

5 دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

این قارچ نوعی عفونت قارچی پوست است. این قارچ های میکروسکوپی روی پوست و همچنین مو و ناخن ها زندگی می کنند. آنها به طور معمول بی ضرر هستند، اما می توانند به سرعت تکثیر شوند و هنگامی که در محیط گرم و مرطوب هستند باعث ایجاد عفونت می شوند. به همین دلیل است که این عفونت معمولا در پوست اطراف کشاله ران، ران داخلی و باسن ایجاد می شود.

این عفونت در مردان و نوجوانان شایع است. این عفونت باعث ایجاد خارش و سوزش می شود. مناطق آسیب دیده قرمز و پوسته پوسته می شوند. اگرچه این عفونت می تواند ناراحت کننده باشد، اما معمولا ملایم است. درمان آن به سرعت علائم را به حداقل می رساند و از بروز عفونت جلوگیری می کند. اکثر مردم با استفاده از داروهای ضد قارچی موضعی و تمیز و خشک نگه داشتن منطقه عفونت را درمان می کنند. در این مقاله اطلاعات کامل درباره قارچ پوستی کشاله ران می خوانید:

علائم قارچ پوستی کشاله ران چیست؟

چه چیزی باعث قارچ پوستی کشاله ران می شود؟

درمان قارچ پوستی کشاله ران چیست؟

چگونه می توان از قارچ پوستی کشاله ران اجتناب کرد؟


علائم قارچ پوستی کشاله ران چیست؟

نشانه های شایع در منطقه آسیب دیده عبارتند از:

  •  قرمزی
  •  خارش مداوم
  • احساس سوزش
  •  پوسته پوسته شدن، پوست لایه برداری یا ترک خوردن پوست
  •  جوش که با ورزش یا فعالیت بدتر می شود
  •  تغییرات در رنگ پوست
  •  بثورات که بهبود نمی یابد و یا با کرم هیدروکورتیزون (ضد خارش) بدتر می شود و یا گسترش می یابد 

این عفونت معمولا برروی کشاله ران و ران تاثیر می گذارد. ممکن است به شکم و باسن گسترش یابد، اما کیسه بیضه معمولا تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

ادامه لینک زیر 

8 درمان قارچ پوستی کشاله ران

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

اثرات عرق رازیانه بر بزرگ شدن سینه

عرق رازیانه غنی از فلاونوئیدها است. این مواد باعث افزایش استروژن ها می شوند که به بهبود و رشد بافت های سینه کمک می کند. در واقع عرق رازیانه واکنش طبیعی هورمونی بدن را افزایش می دهد. استفاده از عرق رازیانه بهترین راه طبیعی افزایش اندازه سینه ها است. با استفاده روزانه، اثر عرق رازیانه بعد از 6 تا 12 ماه قابل مشاهده می شود.

درمان های خانگی نه تنها ایمن هستند، بلکه برای بدن شما مفید می باشند. خواص عرق رازیانه باعث سفت شدن سینه های شما می شود. 

طرز تهیه چای رازیانه

برای تهیه چای رازیانه، به مواد زیر نیاز دارید و مقاله خواص رازیانه دم کرده را بدانید:

  • 1 قاشق غذاخوری دانه رازیانه
  • مقداری هل
  • 1 فنجان آب جوش

روش آماده سازی:

1 قاشق چای خوری دانه رازیانه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و یک قاشق هل نیز اضافه کنید. همچنین می توانید کمی شکر اضافه کنید. 

مقاله پیشنهادی اوما: 10 ورزش برای بزرگ شدن سينه

ماساژ سینه با رازیانه

یکی دیگر از راه های موثر برای بزرگ شدن سینه ها، ماساژ آن ها است. ثابت شده است که ماساژ خوب به تنظیم جریان خون در سینه کمک می کند و منجر به بزرگ شدن سینه ها می شود. دانه های رازیانه را خرد کرده تا خمیری تهیه شود. سپس روغن را همراه با روغن های ضروری دیگر اضافه کنید تا به نتیجه مورد نظر دست یابید. می توانید روش زیر را برای ماساژ امتحان کنید:

  • روغن دانه رازیانه 50 میلی لیتر
  • 6 قطره روغن ژرانیم
  • 50 میلی لیتر روغن بادام
  • 3-4 قطره روغن یلانگ 

از این مخلوط برای ماساژ داخل سینه استفاده کنید. ماساژ به شکلی باشد که حرکت دست راست به سمت و حرکت دست چپ به سمت چپ باشد. دست ها را قبل از ماساژ گرم کنید. می توانید دانه های روغنی خام را خریداری کنید و آنها را به عنوان یک میان وعده هر روز 10-15 دقیقه بجوید.

ادامه در لینک یزر 

تاثیر عرق رازیانه بر بزرگ شدن سینه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

پر کاری تیروئید یک بیماری تیروئید است. تیروئید یک غده پروانه ای کوچک است که در جلوی گردن قرار دارد. این غده تترایو تی یرونین (T4) و تریویوتیرونین (T3) تولید می کند که دو هورمون اولیه هستند که چگونگی مصرف انرژی توسط سلول ها را کنترل می کنند. غده تیروئید از طریق انتشار این هورمون متابولیسم را تنظیم می کند.

پرکاری تیروئید زمانی اتفاق می افتد که تیروئید بیش از حد T4، T3 یا هر دو را تولید می کند. تشخیص پرکاری تیروئید و درمان علت اصلی می تواند علائم را از بین ببرد و از عوارض جلوگیری کند.

چه چیزی سبب پرکاری تیروئید می شود؟

علل مختلف می تواند باعث پرکاری تیروئید شود. بیماری گریوز، یک اختلال خودایمنی، شایع ترین علت پرکاری تیروئید است. این بیماری باعث می شود آنتی بادی ها باعث تحریک تیروئید برای ترشح بیش از حد هورمون ها شوند. بیماری گریوز بیشتر در زنان دیده می شود. این بیماری به صورت ارثی در خانواده ها دیده می شود، بنابراین ژنتیکی می باشد. اگر بستگان شما این بیماری را دارند باید به پزشک خود بگویید. علل دیگر پرکاری تیروئید عبارتند از:

  •  ید اضافی، یک عنصر کلیدی در T4 و T3
  •  تیروئیدیت یا التهاب تیروئید، باعث می شود T4 و T3 در غدد کاهش یابند
  •  تومورهای تخمدان یا تخمک
  •  تومورهای خوش خیم تیروئید یا غده هیپوفیز
  •  دریافت تترایو تی تیرونین از طریق مکمل های غذایی یا داروها به مقدار زیاد

ادامه در لینک زیر 

12 علائم پر کاری تیروئید که شایع است

 

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

هایفوتراپی یکی از محبوب ترین و پیشرفته ترین سیستم های موجود است. سونوگرافی انرژی غیر تهاجمی، گرمای کمی در پوست هدف تولید می کند. این سونوگرافی سلول ها را برای تولید کلاژن و جوان سازی بافت تحریک می کند. تنها با یک درمان، هایفوتراپی پوست بالغ را مجبور به کار سخت می کند. یک ماه بعد از درمان پوست نرم تر، صاف تر و روشن تر می شود. در این مقاله درباره روش هایفوتراپی بیشتر می خوانید:

هایفوتراپی (HIFU)  چیست؟

هایفوتراپی  چگونه کار می کند؟

عوارض جانبی هایفوتراپی چیست؟

چه کسی برای استفاده از هایفوتراپی مناسب است؟

20 سوال رایج درباره هایفوتراپی


هایفوتراپی (HIFU)  چیست؟

روش اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک تکنیک جدید است که توسط FDA برای لیفت و جوانسازی پوست صورت تایید شده است. بعد از انجام هایفوتراپی چشمان شما بازتر دیده می شود، خط ابرو بالاتر دیده می شود، خطوط ریز نرم شده و منافذ کاهش می یابد. به خاطر الاستیسیته بازسازی شده، پوست شما ملایم صافت تر و نرمتر می شود. اگر از عمل جراحی زیبایی می ترسید، هایفوتراپی جایگزین مناسبی برای لیفتینگ طبیعی صورت یا گردن می باشد:

  •  خط فک محو
  •  افتادگی صورت به ویژه در اطراف دهان
  •  آویزان شدن پلک ها
  •  شل شدن چین های گردن
  • پوست نازک
  •  خطوط نازک و چین و چروک
  •  قرمزی و خشکی جزئی
  •  تن ناهموار پوست یا بافت ناهموار پوست
  • منافذ بزرگ

فیلم انجام هایفوتراپی یا لیفت صورت

ادامه در لینک زیر 

 

20 سوال رایج درباره هایفوتراپی | فیلم هایفوتراپی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

محصولات زیادی برای سفید کردن دندان هایتان وجود دارد. با این حال، اکثر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان ها استفاده می کنند. اگر میخواهید دندانهای سفیدتری داشته باشید اما نمیخواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید، این مقاله را مطالعه کنید.

چه چیزی باعث زرد شدن دندان ها می شود؟

فاکتورهای متعددی وجود دارد که باعث می شود دندان ها زرد شوند و درخشش و سفیدی خود را از دست بدهند. برخی از غذاها ممکن است مینای دندان شما لکه کند. علاوه بر این، ایجاد پلاک روی دندانها باعث می شود که آنها زرد شوند.

این نوع تغییر رنگ معمولا با تمیز کردن و سفید کردن منظم برطرف می شوند. با این حال، گاهی اوقات دندان ها زرد رنگ دیده می شوند، زیرا مینای دندان ساییده شده است و عاج دندان در زیر دیده می شود. عاج دندان به طور طبیعی زرد است و بافت استخوانی است که در زیر مینای دندان قرار دارد.

ادامه در لینک زیر 

 

7 روش موثر سفید کردن دندان به روش خانگی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()