نوشته شده توسط : تیم پزشکی

آبریزش بینی در بین کودکان مشکلی رایج است. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که حفره بینی با مایع مخاط پر می شود. رنگ مخاط سفید یا زرد یا سبز می باشد.آبریزش نشانه سرماخوردگی است. در کودکان، آبریزش می تواند نشانه گریه کردن و در معرض هوای سرد بودن باشد.آبریزش بینی باعث تب، سرفه، گلودرد، عطسه، معده درد، به هم خوردن زمان خواب و به هم خوردن اشتها می شود. والدین باید درباره درمان آبریزش کودکان صبور باشند. دارو این مشکل را حل نمی کند و در یک روز نیز آبریزش از بین نمی رود.

چه چیزی باعث آبریزش کودک می شود؟

1-  آلرژی:

آبریزش بینی در حالت آلرژی معمولا با عطسه و / یا قرمزی یا خارش چشم همراه است.

2- گرفتگی بینی نوزاد تازه متولد شده:

اگر نوزاد شما آبریزش بینی بدون علائم دارد، احتمالا به خاطر وجود مخاط در سیستم او است که بدن او انباشته شده است (گرفتگی بینی نوزاد: 4 علت،5 علامت، 4 درمان).

3- قرار گرفتن در معرض هوای سرد:

اگر کودک شما آبریزش بدون نشانه های دیگر دارد، می تواند به علت قرار گرفتن در معرض هوای سرد و یا خوردن غذای تند باشد.

نکته: بعد از تمیز کردن بینی کودک، دست های او را بشویید و دستمال های کثیف را بیرون بریزید تا از گسترش میکروب ها جلوگیری شود.

4-  سرماخوردگی:

کودک مبتلا به آبریزش ناشی از سرماخوردگی علائمی مانند تب خفیف، سرفه، گلودرد، آبریزش چشم و عطسه دارد (درمان سرفه شدید کودکان).

5-  آنفلوآنزا:

آنفلوآنزا شدیدتر از سرماخوردگی است و آبریزش ناشی از آنفولانزا همراه با علائمی چون لرز (درمان خانگی تب کودکان)، درد عضلانی، گلودرد، سرگیجه و از دست دادن اشتها می باشد.

6-  گیر کردن یک جسم خارجی در بینی:

اگر چیزی در بینی کودک گیر کرده باشد، آبریزش بینی همراه با ترشحات خونی و / یا درد مشاهده می کنید. شایع ترین علت آبریزش بینی در کودکان سرماخوردگی است (شربت سرماخوردگی کودکان ) و داروهای بدون نسخه زیادی وجود دارد که مخاط تولید شده توسط آبریزش بینی را خشک می کنند.

16 درمان آبریزش بینی کودکان

در این مقاله چند روش برای درمان آبریزش کودکان ذکر شده است:

1- محلول آب نمک:

نمک و ابریزش بینی

آب نمک یکی از بهترین روش های درمان آبریزش بینی است. آب نمک باعث شل شدن مخاط و خروج راحت تر آن می شود. همچنین مجرای تنفسی نیز تمیز می شود و کودک راحت تر نفس می کشد.

    محلول آب نمک را با استفاده از یک چهارم قاشق چایخوری نمک به همراه یک لیوان آب در حال جوش تهیه کنید و بگذارید در دمای اتاق سرد شود.
    چند قطره از محلول را داخل بینی بریزید و سر کودک را بالا نگه دارید.
    با گرفتن یکی از حفره های بینی، مخاط حفره دیگر را خالی کنید.
    این کار را برای حفره دوم نیز انجام دهید.
    این کار را روزی سه بار انجام دهید.

2- بخور:

استنشاق بخار باعث خروج راحت تر مخاط بینی می شود. این کار به کودک کمک می کند بهتر بخوابد بنابراین زودتر بهبود می یابد.

    برای کودکان خیلی کوچک، حمام را با بخار پر کنید و دوش آب گرم را باز کنید. کودک را داخل حمام ببرید و ده تا پانزده دقیقه همراه او در حمام بنشینید. این کار را روزی دو تا سه بار انجام دهید.
    برای کودکان بزرگتر، از بخور استفاده کنید. با کودک کنار یک ظرف آب داغ بنشینید و سرتان را روی ظرف نگه دارید. به مدت پنج تا ده دقیقه هوای گرم را استنشاق کنید سپس بینی کودک را خالی کنید. این کار را روزی چند بار انجام دهید.

3- روغن اوکالیپتوس:

اوکالیپتوس باعث کاهش آبریزش بینی و علائم بیماری می شود. این روغن کودک را از شر مخاط رها می کند.

    چهار تا پنج قطره روغن اوکالیپتوس در آب گرم بریزید و به کودک اجازه دهید ده دقیقه در آن بازی کنید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید.
    ده قطره روغن اوکالیپتوس در نصف پیمانه روغن زیتون بریزید. سینه کودک را با این مخلوط ماساژ دهید (به خصوص پیش از خواب).

4- ریحان:

روش درمان دیگر ریحان می باشد. این ماده خواص ضدباکتریایی، ضد قارچ و ضد ویروس دارد که از آبریزش بینی جلوگیری می کند. این ماده همچنین باعث قوی تر شدن سیستم دفاعی کودک می شود.

    برای کودکان جوان تر برگ ریحان با مقدار کمی شکر زرد مخلوط کنید تا دو بار در روز بخورند.
    برای کودکان بزرگتر، برگ تازه ریحان را به کودک بدهید پیش از صبحانه و پیش از خواب بجود.
    یک قاشق غذاخوری آب برگ ریحان تازه را بگیرید. آّب ریحان را با مقدار مساوی آب زنجبیل، آب لیمو و عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روزی دو تا سه بار به کودک بدهید.

5- عسل:

عسل یکی دیگر از درمان هایی است که برای کودک بالای دو سال استفاده می شود. برای کودکان کوچکتر عسل نباید استفاده شود زیرا باکتری تولید می کند که موجب مسمومیت غذایی حاد می شود. خواص ضدباکتری، آرامش دهنده و ضد ویروسی عسل به کاهش علائم آبریزش بینی کمک می کند. همچنین به سرفه و گلو درد نیز کمک می کند (علت و درمان عفونت چشم کودکان).

    یک تا دو قاشق چایخوری عسل خام را در یک لیوان آب گرم بریزید.محلول را روزی دوبار به کودک بدهید.
    یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازه در یک لیوان آب گرم بریزید. وقتی محلول گرم است آن را به کودک بدهید. روزی دوبار این کار را انجام دهید.

6- بابونه:

برای کودکانی که حداقل یک ساله هستند، بابونه باعث از بین رفتن آبریزش بینی می شود. این گیاه سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند. همچنین با استفاده از خواص آنتی هیستامین، عطسه را نیز کاهش می دهد.

    یک قاشق چایخوری بابونه خشک را در دو لیوان آب در حال جوش بریزید.
    محلول را به مدت پنج دقیقه بپوشانید.
    سپس عسل به آن بیفزایید.
    این چای را روزی دوبار به کودک بدهید.

ادامه در لینک زیر 

16 درمان آبریزش بینی کودک به روش خانگی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

پزشک شما ممکن است این آزمایش را در صورت داشتن مشکل در بارداری یا مشکالت حاملگی مانند سقط جنین انجام دهد. عکس رنگی رحم می تواند به تشخیص علت ناباروری کمک کند. ناباروری (بخوانید: ناباروری و طب باروری) ممکن است ناشی از:

مربوط به رحم

  •  ناهنجاری های مادرزادی رحمی
  •  فیبروئیدهای رحم
  •  بدخیمی رحمی
  •  آدنومیوز
  •  چسبندگی داخل رحمی
  •  پولیپ رحم (آندومتر)

مربوط به لوله رحم

از بین بردن لوله های فالوپ: معمولا بعد از التهاب لگن قبلی اتفاق می افتد. این باید با نازک شدن لوله ها به علت اسپاسم لوله، یا مشکل رحم با کنتراست متفاوت باشد

  •  پولیپ لوله رحم
  •  بدخیمی لوله
  • اسپاسم لوله رحم: می تواند فیزیولوژیکی باشد
  • سالپینکتومی

اگر عمل جراحی لوله ای داشته اید، پزشک ممکن است عکس رنگی رحم را برای بررسی این عمل جراحی انجام دهد. اگر شما پیوند مجدد لوله (یک روش که لوله های فالوپ را بسته است) داشته اید، پزشک این آزمایش را انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که لوله های شما به درستی بسته شده اند. این آزمایش همچنین می تواند بررسی کند که انقباض مجدد لوله در هنگام باز شدن لوله های فالوپ موفق بوده است.

کاربردهای معمول استفاده از عکس رنگی رحم چیست؟

هیستروسالپینگوگرافی در درجه اول برای بررسی مشکل بارداری برای ارزیابی شکل و ساختار رحم، دهانه لوله های فالوپی، و بررسی زخم در داخل حفره رحم و یا مجاری شکم استفاده می شود. این روش می تواند برای بررسی سقط های مکرر ناشی از اختلالات مادرزادی و تعیین وجود و شدت اختلالات زیر استفاده شود. هیستروسالپینگوگرافی برای ارزیابی باز بودن لوله های فالوپ و برای نظارت بر اثرات جراحی لوله استفاده می شود. اثرات جراحی لوله عبارتند از:

  •  انسداد لوله های فالوپی به علت عفونت یا زخم
  •  بستن لوله های رحمی
  •  بستن لوله های فالوپ در یک روش استریلیزاسیون
  •  مجددا باز کردن لوله های فالوپ پس از انسداد استرلیزه یا بیماری

مزایا و خطرات عکس رنگی رحم چیست؟

مزایا عکس رنگی رحم

  •  عکس رنگی یک عمل حداقل تهاجمی با عوارض نادر است.
  •  هیستروسالپینگوگرافی یک عمل نسبتا کوتاه است که اطلاعات ارزشمندی را در مورد ناهنجاری هایی که موجب ناباروری یا مشکالت جنین می شوند، ارائه می دهد.
  • هیستروسالپینگوگرافی گاهی می تواند لوله های فالوپ را باز کند و به بیمار کمک می کند باردار شود.
  • پس از بررسی اشعه ایکس، در بدن بیمار اشعه ای باقی نمی ماند.
  •  اشعه ایکس معمولا در محدوده تشخیصی معمولی برای این آزمون عوارض جانبی ندارد.

خطرات انجام عکس رنگی رحم

  • احتمال کم ابتلا به سرطان در اثر قرار گرفتن در معرض تابش وجود دارد. با این حال، مزایای این عمل از معایب و خطرات آن بیشتر است.
  •  دوز موثر تابش برای این عمل متفاوت است..
  •  در صورت وقوع یک بیماری التهابی مزمن، عفونت لگن یا بیماری منتقله از راه جنسی، قبل از بدتر شدن عفونت، به پزشک یا تکنسین اطلاع دهید.
  • اگر احتمال حاملگی وجود دارد، حتما باید به پزشک یا تکنسین اشعه ایکس بگویید.

خطرات عکس رنگی که رحم بسیار نادر است. خطرات احتمالی عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک به رنگ کنتراست
  • آندومتر (پوشش رحم) یا عفونت لوله فالوپ
  • آسیب به رحم، مانند سوراخ شدن

آماده شدن برای عکس رنگی رحم

- بعضی از زنان این آزمایش را دردناک می بینند، بنابراین ممکن است پزشک شما داروهای مسکن تجویز کند. این دارو باید حدود یک ساعت قبل از آزمایش مصرف شود. اگر عصبی هستید و می ترسید، پزشک یک آرامبخش تجویز می کند تا به شما کمک کند. ممکن است آنتی بیوتیک قبل یا بعد از آزمایش برای جلوگیری از عفونت تجویز شود.

- این آزمایش چند روز تا یک هفته پس از دوره قاعدگی شما انجام می شود. این کار برای اطمینان از اینکه شما باردار نیستید انجام می شود. همچنین به کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می کند. اگر باردار هستید به پزشک اطلاع دهید زیرا این آزمایش برای جنین خطرناک است. همچنین اگر بیماری التهابی لگن یا خونریزی واژینال داشته باشید، نباید این تست را انجام دهید.بهتر است در سیکلی که قرار است اینکار را انجام دهید نزدیکی پیشگیری کننده داشته باشید.

- این آزمایش اشعه ایکس با استفاده از کنتراست رنگ ها انجام می شود. رنگ کنتراست یک ماده است که وقتی بلعیده یا تزریق می شود، به برجسته کردن اندام های خاص یا بافت های اطراف آن کمک می کند. این ماده ارگان ها را رنگ نمی کند و از طریق ادرار دفع می شود. اگر واکنش آلرژیک به باریم یا رنگ کنتراست داشتید به پزشک اطلاع دهید.

- فلز می تواند با دستگاه اشعه ایکس تداخل داشته باشد. بنابراین از شما خواسته می شود قبل از انجام آزمایش، هرگونه فلز مانند جواهرات، را از خود دور کنید. 

- اگر التهاب مزمن داریدو یا عفونت لگنی و یا اینکه داروی خاصی مصرف میکند قبلش حتما به پزشک اطلاع دهید.

زمان مناسب انجام عکس رنگی رحم:

 برای  اطمینان از اینکه حامله نیستید ،  بهتر است  انجام عکس رنگی رحم ، یک هفته بعد  از شروع عادت ماهانه و قبل ازروزهای تخمک گذاری انجام شود . در سیکلی که قرار است عکس رنگی رحم انجام شود ، نزدیکی های " محافظت شده " داشته باشید .

ادامه رد لینک زیر 

زمان عکس رنگی از رحم +شرایط انجام

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

گر چه کلمه "کاندوم" معمولا به کاندوم مردانه اشاره دارد، اما کاندوم زنانه نیز وجود دارد. کاندوم مردانه و زنانه برای جلوگیری از بارداری استفاده می شوند. در اینجا به معرفی دو نوع کاندوم زنانه و مردانه میپردازیم:

چگونه کاندوم ها عمل می کنند؟

روش استفاده از کاندوم

اگر کاندوم پاره شود چه باید بکنم؟

چه چیزهایی باعث می شوند کاندوم تاثیر کمتری داشته باشد؟

سوالات رایج شما درباره کاندوم زنانه و مردانه


کاندوم مردانه:

کاندوم مردانه یک غلاف روی آلت تناسلی است که قبل از نفوذ استفاده می شود و با جلوگیری از عبور اسپرم از بارداری جلوگیری می کند. این یک روش مانع برای پیشگیری از بارداری است. هر کاندوم را تنها یک بار می توان استفاده کرد.

اگر چه بعضی از کاندوم ها دارای spermicide  برای کشتن اسپرم هستند، اما به طور علمی ثابت نشده است که spermicide  به طور اضافی به جلوگیری از بارداری کمک می کند. از آنجا که کاندوم به صورت مکانیکی عمل می کند، از تماس مستقیم واژن با مایع منی، ترشحات ژنتیکی عفونی، و زخم های تناسلی و ترشحات جلوگیری می کند.

اکثر کاندوم ها از لاستیک های لاتکس ساخته می شوند. درصد کمی نیز از روده بره ساخته می شوند. کاندوم های ساخته شده از پلی اورتان از سال 1994 در ایالات متحده به بازار عرضه شد. کاندوم های لاتکس موثرترین روش برای کاهش خطر ابتلا به ویروس هایی هستند که باعث ایدز، سایر بیماری های مرتبط با بیماری ایدز و سایر بیماری های منتقله از راه جنسی می شوند. (کاندوم در برابر انتقال ویروس ورم پوستی انسانی (HPV) محافظت نمی کند .

برخی از کاندوم ها روان کاری نیز انجام می دهند. این روان کننده ها کنترل بارداری و یا حفاظت از STD بیشتری را فراهم نمی کنند. روان کننده های غیر روغنی مانند آب یا ژل KY را می توان با کاندوم های لاتکس یا پوست بره استفاده کرد، اما کاندوم های روغنی مانند وازلین، لوسیون، روغن ماساژ یا روغن کودک را نمی توان با کاندوم های لاتکس یا پوست بره استفاده کرد زیرا می توانند مواد کاندوم را تضعیف کنند.

کاندوم زنانه:

کاندوم زنانه در آوریل 1993 توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شد. این کاندوم شامل پوسته پلی یورتان روان کاری شده است که مشابه کاندوم مردانه است. انتهای بسته کاندوم که دارای حلقه انعطاف پذیر است وارد واژن می شود و انتهای باز کاندوم در خارج واژن بر روی لبه ها قرار می گیرد. کاندوم زنانه، مانند کاندوم مردانه، بدون نسخه در دسترس است و مانند کاندوم مردانه یکبار مصرف می باشد. کاندوم زنانه را نباید همزمان با کاندوم مردانه استفاده کرد زیرا هر دو کاندوم از محل خارج می شوند.

چگونه کاندوم ها عمل می کنند؟

مایعات جنسی مانند مایع منی، مایعات واژن و خون می توانند  HIV و STI را منتقل کنند. کاندوم به عنوان یک مانع بین این مایعات و نقاط ورودی به بدن عمل می کند. نقاط ورودی عبارتند از:

  •  واژن
  • مقعد
  • آلت تناسلی (مجرای ادرار)
  •  دهان (به خصوص اگر زخم های باز بزرگ یا خونریزی لثه وجود داشته باشد)

اگرچه  STI از طریق تماس پوست به پوست (به عنوان مثال زگیل های تناسلی) منتقل می شود، اما استفاده از کاندوم هنوز هم خطر ابتلا به بسیاری از این عفونت ها را کاهش می دهد.

چه زمانی باید از کاندوم استفاده کنم؟

می توانید از کاندوم برای محافظت از خود و همسرتان از HIV (علائم ایدز بعد از چند روز مشخص می شود؟ ) و STI (بهترین دارو برای درمان سوزاک ) استفاده کنید:

  • در طول رابطه جنسی واژینال، مقعد و دهانی
  •  هر وقت رابطه جنسی دارید
  •  هنگام اشتراک ابزار جنسی (استفاده از کاندوم جدید برای شریک جدید جنسی)

استفاده از کاندوم قبل از هر گونه تماس بین آلت تناسلی مرد و ناحیه تناسلی یا دهان خانم خطرات موجود برای هر دو فرد را به حداقل می رساند.

روش استفاده از کاندوم

دستورالعمل های مربوط به استفاده از کاندوم بر روی بسته ذکر شده است، اما در ادامه روش استفاده از کاندوم در چند مرحله ساده توضیح داده می شود:

 

ادامه در لینک زیر 

10 سوال رایج درباره کاندوم و نحوه استفاده از آن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

چاقی صورت ظاهر را جوان نشان می دهد به همین دلیل افرادی که گونه های لاغر دارند تمایل دارند صورتی چاق داشته باشند. شما می توانید با روش های طبیعی به گونه های خود ظاهری فریبنده ببخشید یا می توانید با استفاده از آرایش صورت خود را چاق تر نشان دهید.

ورزش برای چاقی صورت

1- شل کردن ماهیچه های صورت

روی صندلی صاف بنشینید و ماهیچه های صورت را شل کنید. دهان خود را باز کنید به طوری که انگار دارید با کسی صحبت می کنید. حالا هر دو لب را به داخل فشار دهید و گوشه دهان را بیرون بکشید. سعی کنید گوشه های لب را تا آنجا که ممکن است بکشید. حالا صورت را برای یک دقیقه نگه دارید و استراحت کنید. در حالی که صورت را نگه داشته اید، باید احساس کنید که عضلات ناحیه گونه ها کشیده شده اند. این کار را در مجموعه های 3 تایی 3 بار در روز تکرار کنید.

2- نفس کشیدن عمیق

 از طریق دهان خود نفس عمیق بکشید و هوا را در دهان خود نگه دارید، اما فرو ندهید. هوا را نگه دارید و کشش را در عضلات گونه برای 40-50 ثانیه احساس کنید و سپس هوا را به آرامی از طریق لب ها بیرون بدهید. باید این کار را در مجموعه های سه تایی حداقل برای 3 بار در روز تکرار کنید. باد کردن بادکنک نیز موثر است، چون عضلات صورت و گونه را می کشد.

3- لبخند بزنید

 لبخند بزنید و عضلات صورت را که در هنگام لبخند سفت می شوند بگیرید. دست های خود را به آرامی روی این ماهیچه ها نگه دارید، صورت خود را برای 5 ثانیه نگه دارید و سپس عضلات را شل کنید. باید این تمرین را در مجموعه های 3 تایی حداقل 3 بار در روز انجام دهید.

4-  لب هایتان را ببندید

و لبخند بزنید، گوشه های بیرونی لب خود را تا حد ممکن به سمت بیرون بکشید. هنگامی که به بیشترین حد کشش رسیدید 10 ثانیه گوشه های لب را نگه دارید و سپس گوشه های بیرونی لب را منقبض کنید و آنها را تا آنجا که ممکن است نزدیک کنید. 3 مجموعه از این تمرین را بیش از 2 بار در روز انجام دهید.

روغن های چاق کننده صورت

راه های طبیعی چاق شدن صورت

ثابت شده است ماساژ برخی روغن ها بر روی پوست صورت باعث رطوبت و جوان سازی پوست می شود. روغنهای پیشنهادی عبارتند از:

  •  روغن بادام، که دارای خواص نرم کنندگی و اسکرالوزان برای بهبود رنگ پوست و تن پوست است
  •  روغن آووکادو، که برای ترک و شکاف پوست مناسب است
  •  روغن نارگیل که پوست را در برابر اشعه UV محافظت می کند
  • روغن زیتون

راهنمایی های اضافی برای چاقی صورت

  •  از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب صورت را از اشعه ماوراء بنفش مضر محافظت می کند.
  •  از آرایش اجتناب کنید. اجازه بدهید پوستتان نفس بکشد تا بتواند ظاهر جوانی داشته باشد. همیشه آرایش خود را قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید.
  •  از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل بپرهیزید. این عادت ها باعث می شود پوست الاستیسیته خود را از دست بدهد و باعث پیری می شود.
  •  آب بنوشید. جلوگیری از کم آبی بدن به جوان ماندن پوست کمک خواهد کرد.

10 روش طبیعی برای چاق شدن صورت

1. یوگای صورت را امتحان کنید.

می توانید با استفاده از ورزش های ساده و ملایم با حرکات چرخشی بر روی گونه ها، پوست خود را درخشان تر و پرتر نشان دهید. هیچ چربی یا پوستی در این حالت به صورت اضافه نمی شود اما با انجام این ورزش گونه های باریک شما چاق تر دیده می شود.

**  صاف بشینید. بر روی یک صندلی کاملا صاف بشینید. شانه ها را شل کنید. سینه را به بیرون بدهید.

**  دهانتان را به آرامی باز کنید. تصور کنید در حال مکالمه با صدایی معمولی هستید. دهانتان را مشابه زمانی که در حال صحبت هستید باز نگه دارید. لب بالایی و پایینی را تو بدهید به شکلی که ردیف جلویی دندان ها پوشیده شود.
به صورت همزمان گوشه های دهان را عقب بکشید و به دندان های آسیب برسانید. هر دو طرف دهان باید به یک اندازه و در یک جهت به سمت عقب کشیده شود. چانه باید به طرف جلو حرکت کند.

ادامه در لینک زیر 

چه چیزی باعث چاقی صورت میشود؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

آمپول سه ماهه ضد بارداری الگوهای خونریزی یا پریودی را تغییر می دهداین تغییرات نتیجه اثر هورمونی بر روی پوشش رحم استپیش بینی نمی شود که چه تغییراتی ممکن است رخ دهد، اما ممکن است تغییرات شامل موارد زیر باشد:

  • در طی اولین ماه استفاده، هفت روز یا بیشتر خونریزی نامنظم و لکه بینی معمول استفراوانی و مدت چنین خونریزی با افزایش طول مدت استفاده کاهش می یابد
  • پس از یک سال استفاده، 50 درصد زنان هیچ پریودی ندارند و با استفاده مداوم، میزان آمنوره (بدون دوره) به 75 درصد افزایش می یابد
  •  خونریزی نامنظم یا لکه بینی
  • گاهی اوقات خونریزی طولانی مدت (این معمولا سبک و خفیف است، اما برای بعضی از زنان ممکن است ناخوشایند باشد).
  •  خونریزی شدید (نادر)

باروری

تاخیر ممکن در مقابل باروری؛ به طور متوسط ​​تاخیر حدود 9 ماه از آخرین تزریق آمپول سه ماهه ضد بارداری طول می کشدبازگشت باروری ممکن است بعد از قطع آمپول سه ماهه ضد بارداری به تعویق افتد، اما در عرض 10 ماه از آخرین تزریق، 50 درصد از زنان که سعی در بارداری دارند باردار می شوند؛ با این وجود، در بخش کوچکی از زنان، باروری تا 18 ماه پس از آخرین تزریق دوباره ایجاد نمی شود.

مزایای دیگر آمپول سه ماهه ضد بارداری

  • زنان دارای پریودی های سنگین تر احتمالا پریود نمی شوند یا خونریزی کمتری دارند
  • زنان با درد پریودی درد کمی دارند یا درد نخواهند داشت - مفید برای اندومتریوز یا سندرم پیش از قاعدگی(PMS)
  • احتمال کم خونی (علائم و درمان کم خونی) ناشی از دوره های سنگین را کاهش می دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم

مقاله پیشنهادی اوما: 12 قرص ضد بارداری موجود در ایران

اثرات جانبی احتمالی آمپول سه ماهه ضد بارداری چیست؟

آمپول سه ماهه ضد بارداری دارای عوارض جانبی استبا این حال، عوارض جانبی ممکن عبارتند از:

تزریق عمل طولانی است و اگر عوارض جانبی رخ دهد، ممکن است تا 3 ماه طول بکشد (ممکن است بعد از تزریق اثرات یک تزریق، معکوس نشود(برخی از عوارض جانبی (به خصوص تغییرات خونریزی) ممکن است بیش از 3 ماه باقی بمانند، اگرچه تعدادی از گزینه های درمان در دسترس با موفقیت های متفاوت وجود دارد که ممکن است در صورت بروز مشکلاتی برای کاهش خونریزی مفید باشد.

خطرات احتمالی مرتبط با آمپول سه ماهه ضد بارداری چیست؟

استفاده از آمپول سه ماهه ضد بارداری با کاهش اندک تراکم استخوان هنگام استفاده از روش همراه استمطالعات تحقیقاتی پیشنهاد می دهند:

  1. پس از اتمام استفاده از آمپول سه ماهه ضد بارداری، این از دست دادن عمدتا برگشت پذیر است
  2. رژیم غذایی و ورزش، تأثیرات مهم دیگری بر توده استخوانی زنان جوان دارد
  3. شواهدی از افزایش شكستگی در زنانی که از آمپول سه ماهه ضد بارداری استفاده می کنند، وجود ندارد

نحوه شروع استفاده از آمپول سه ماهه ضد بارداری

شروع آمپول سه ماهه ضد بارداری برای اولین بار نیاز به ارزیابی توسط دکتر و نسخه دارداین ارزیابی شما را قادر می سازد هر سوالی که دارید بپرسید و اطمینان حاصل کنید که این روش برای شما مناسب تر استاولین تزریق آمپول سه ماهه ضد بارداری معمولا در طول پنج روز اول یک دوره انجام می شوددر برخی موارد، از 7 روز بعد از اولین تزریق، باید از کاندوم استفاده شودبسیار مهم است که در هنگام تزریق هیچ شانسی برای بارداری زودرس وجود نداشته باشد، زیرا ممکن است به تأخیر در تشخیص بارداری منجر شود.

باردار شدن پس از تزریق آمپول ضد بارداری

از آنجا که ممکن است چند ماه طول بکشد تا پس از آخرین آمپول ضدبارداری به چرخه طبیعی پریودی بازگردید، باردار شدن زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. خانم هایی که می خواهند در 12 تا 18 ماه آینده باردار شوند بهتر است از روش های دیگر پیشگیری از بارداری استفاده کنند. خانم هایی که از آمپول استفاده نمی کنند، اما نمی خواهند باردار شوند باید 12 هفته بعد از آخرین تزریق از روش پیشگیری از بارداری دیگری استفاده کنند.

 ادامه در لینک زیر 

آمپول سه ماهه ضد بارداری (DMPA)

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

آیا داشتن بیماری صبحگاهی در کل حاملگی طبیعی است؟

این مسئله غیر معمول است، اما برای برخی از مادران باردار رخ می دهد: در تعداد کمی از خانم ها بیماری صبحگاهی به دومین و حتی سومین سه ماهه بارداری می رسد. با این حال، اگر از حالت تهوع یا استفراغ در سه ماهه اول رنج می برید، با پزشک خود صحبت کنید. بیماری صبحگاهی طولانی مدت می تواند باعث ناراحتی شما شود و حالت بسیار شدید بیماری می تواند منجر به کم آبی بدن و جلوگیری از افزایش وزن سالم شود.

چه چیزی باعث حالت تهوع بارداری می شود؟

دلیل حالت تهوع در بارداری هنوز مشخص نیست. اما دلایل محتمل حالت تهوع و استفراغ در بارداری شامل:

1- گنادوتروپین جفتی انسان

مهم ترین هورمونی که در بارداری ترشح می شود هورمون گنادوتروپین جفتی است. این هورمون توسط جفت و در هفته 9 بارداری تا هفته 12 بارداریتولید می شود. بیشتر خانم ها در سه ماهه اول بارداری حالت تهوع زیادی دارند. خانم هایی که بیشتر از حالت تهوع بارداری رنج می برند مقدار هورمون گنادوتروپین بیشتری دارند.

2- چند قلو

اگر دو قلو یا چند قلو باردار باشید، احتمال حالت تهوع شدید در شما بیشتر است. هنگامی که دو قلو باردار هستید مقدار هورمون گنادوتروپین بیشتری نسبت به حالتی که یک بچه باردار هستید تولید می شود. با این هورمون اضافی در بدن، حالت تهوع و استفراغ بیشتری را در بارداری تجربه می کنید.

3- حساسیت به بو

در بارداری مقدار استروژن بدن افزایش می یابد. این مسئله باعث قوی شدن حس بویایی می شود. بو اولین عامل ایجاد حالت تهوع می باشد. 

4- سیستم گوارش حساس

حساس شدن سیستم گوارش در طول بارداری باعث حالت تهوع می شود. در برخی خانم ها، عفونت هلیکوباکتر پیلوری باعث حالت تهوع و استفراغ می شود.

5- استرس

استرس در طول بارداری امری طبیعی است. اما در بیشتر خانم ها استرس باعث حالت تهوع می شود.

6- رژیم غذایی پرچربی

مطالعات نشان می دهد غذای چرب باعث حالت تهوع بارداری می شود. 

آیا بعضی از زنان باردار بیشتر از دیگران تحت تاثیر بیماری صبحگاهی قرار می گیرند؟

در حین بارداری احتمال تهوع و استفراغ بیشتر است اگر:

- دوقلو یا چندقلو باردار باشید. این مسئله به خاطر سطوح بالاتر hCG استروژن و یا هورمون های دیگر در سیستم شما می باشد. همچنین در این حالت بیشتر از دیگر افراد در معرض بیماری صبحگاهی قرار می گیرید. از سوی دیگر، برخی از زنانی که دوقلو باردار هستند تهوع و استفراغ ندارند.

-  تهوع و استفراغ در حاملگی قبلی داشته اید.

-  سابقه تهوع یا استفراغ به عنوان عارضه جانبی قرص های ضدبارداری دارید. این مسئله احتمالا مربوط به واکنش بدن شما به استروژن است.

-  مستعد ابتلا به بیماری حرکت هستید.

-  در طول بارداری سابقه خانوادگی تهوع دارید. اگر مادر یا خواهر شما بیمار صبحگاهی شدید داشته باشد، احتمال بیشتری برای این مشکل وجود دارد.

-  سابقه سردرد میگرنی دارید.

-  دختر باردار هستید. مطالعات متعدد نشان داده است که حدود 55 درصد از زنانی که دختر باردار هستند، در سه ماهه اول مشکل تهوع و استفراغ شدید دارند.

چه کسی در معرض خطر حالت تهوع بارداری است؟

حالت تهوع و استفراغ در بارداری طبیعی است. حدود 75% خانم های باردار حالت تهوع را تجربه می کنند. اما در صورت وجود موارد زیر احتمال حالت تهوع افزایش می یابد: اگر شما سابقه حالت تهوع و استفراغ به دلیل بیماری حرکتی، بویایی قوی و میگرن داشته باشید احتمال حالت تهوع بارداری در شما زیاد است. تحقیقات نشان می دهد بیشتر خانم هایی که حالت تهوع و استفراغ شدید در بارداری تجربه می کنند، دختر باردار هستند.

علائم حالت تهوع بارداری

  • حالت تهوع
  • از دست دادن اشتها
  • بیزاری از غذا
  • استفراغ
  • افسردگی
  • از دست دادن وزن
  • کم آب شدن بدن

تمام خانم ها همه این علائم را تجربه نمی کنند. برخی از خانم ها علائم را به صورت خفیف تر مشاهده می کنند. برخی در سه ماهه اول بارداری، بیزاری از غذا و از دست دادن وزن را تجربه می کنند. در موارد شدید، حالت تهوع در کل بارداری دیده می شود و گاهی نیاز به بستری دارد.

حالت تهوع چه زمانی در بارداری شروع می شود؟

بیشتر اوقات حالت تهوع در هفته ششم بارداری شروع می شود. اما در برخی افراد حالت تهوع در هفته چهارم بارداری شروع می شود. در سه ماهه دوم بارداری علائم حالت تهوع محو می شود. اما اگر بد شانس باشید علائم حالت تهوع را تا هنگام زایمان مشاهده می کنید.

حالت تهوع بارداری کی تموم میشه؟

زمان پایان آن کاملا مشخص نیست، بسته به تغییرات هورمونی شما متغییر خواهد بود اما معمولا تا هفته 16 بارداری یعنی ماه چهارم بارداری ادامه خواهد داشت که در برخی از مادران تا ماه پنجم بارداری و یا حتی ممکنه تا آخر بارداری ادامه دار باشد.

حالت تهوعی که کل روز به طول می انجامد؟

یکی از مشکلات حالت تهوع ادامه داشتن آن در کل روز است اما در بیشتر موارد حالت تهوع در ابتدای روز دیده می شود. شدت علائم بارداری های مختلف متفاوت است.

آیا نکته مثبتی در خصوص حالت تهوع وجود دارد؟

حالت تهوع جنین را از بیماری های منتقله از غذا مصون نگه می دارد. بیشتر بیزاری از غذا در بارداری بیزاری نسبت به غذاهایی است که برای بدن مادر یا جنین ضرر دارد. نکته جالب دیگر در خصوص حالت تهوع بارداری این است که حالت تهوع در هفته 6 تا 18 بارداری مشاهده می شود. در این زمان جنین با سرعت در حال رشد است و نسبت به تغییرات شیمیایی حساس است. خانم هایی که در طول بارداری حالت تهوع را تجربه می کنند، احتمال باهوش شدن فرزندشان بیشتر است.

آیا بین حالت تهوع و سقط جنین ارتباطی وجود دارد؟

حالت تهوع نشانه بارداری سالم است. مطالعات نشان می دهد احتمال سقط جنین در خانم هایی که در بارداری حالت تهوع را تجربه می کنند کمتر است. اما این مسئله به این معنی نیست که افرادی که حالت تهوع ندارند سقط جنین را تجربه می کنند. 

 آیا برای بیماری صبحگاهی دارو وجود دارد؟

اگر هیچ چیز دیگری کمک نکرد، با پزشک خود در مورد داروها برای از بین بردن حالت تهوع صحبت کنید.  اگر قصد دارید دوباره باردار شوید، ابتدا قبل از بارداری و در دوران بارداری شروع به مصرف مولتی ویتامین کنید. این کار به جلوگیری از بیماری صبحگاهی کمک می کند.

 آیا بیماری صبحگاهی نشانه ای از بارداری سالم است؟

لزوما این گونه نیست. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که زنانی که سقط جنین داشته اند کمتر در معرض تهوع قرار گرفته اند

ادامه در لینک زیر 

حالت تهوع بارداری کی تموم میشه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

فولیکول ساختار عملکردی  است که بخشی از تخمدانها را تشکیل میدهد و تخمک سلولی است که از دیواره داخلی فولیکول بصورت منظم و در سیکل قاعدگی بالغ میشود . علاوه برآن فولیکول دارای سلول های دیگری هم هست که استروژن لازم برای بالغ شدن تخمک را آزاد می کند. در توضیح بیشتر فولیکول یک ساک احاطه کننده سلول تخم  در تخمدان انسان است . وقتی یک فولیکول برای بالغ شدن تحریک میشود بزرگ شده و پر از مایع میشود. تخمک به یکی از دیواره های فولیکول متصل میشود. وقتی یکبار فولیکول بطور کامل بالغ میشود و تخمک گذاری انجام میشود. فولیکول تخمک را آزاد میکند. سپس تخمک بسمت لوله فالوپ راهی میشود..

سلول های تخمک در اولین هفته رویان دختر ایجاد میشود. و بعد از اولین قاعدگی، هر ماه بصورت منظم یکی از این تخمک ها آزاد میشوند و کم کم تعداد آنها کم میشود. به همین دلیل است که با بالارفتن سن تعداد این تخمک ها کم میشود و احتمال باردار شدن در سنین بالا کم شده و احتمال سقط بالا می رود.

فولیکول تخمدان چیست؟

فولیکول های تخمدان کیسه های کوچک پر از مایع هستند که در تخمدان های زن یافت می شوند. آنها هورمون هایی را که بر مراحل چرخه قاعدگی تأثیر می گذارد، ترشح می کنند و زنان با حدود 300 تا 400 هزار فولیکول بلوغ را شروع می کنند. هر کدام دارای توانایی برای تخمک گذاری برای باروری است. فولیکولها و اندازه و وضعیت آنها بخش مهمی از ارزیابی باروری است.

ارزیابی فولیکول ها شامل اسکن اولتراسوند لگنی رحم و تخمدان و همچنین آزمایش خون آنتی مولرین (آزمایش آنتی مولرین هورمون (AMH) چیست؟)  می باشد. اسکن اولتراسوند لگن اندازه و تعداد فولیکول های موجود در تخمدان های شما را به عنوان تعداد فولیکول ارزیابی خواهد کرد. نتایج این اسکن و همچنین آزمایش خون شما به متخصص باروری کمک می کند تا باروری و در نتیجه توانایی خود را برای باروری ارزیابی کنید.

چگونه فولیکول ها به شانس بارداری مربوط می شوند؟

دو عامل اصلی در مورد باروری زن وجود دارد:

  •  کیفیت تخمک
  • تعداد فولیکول

تعداد فولیکول های موجود در تخمدان شما به یک متخصص باروری در مورد وضعیت باروری شما می گوید. این به این دلیل است که فولیکول ها حاوی تخمک نابالغ هستند. این تخمک های نابالغ رشد می کنند تا زمانی که فولیکول های موجود در آن ها به اندازه مطلوب برسند، در نتیجه آزاد می شوند (تخمک گذاری). اگر شما مقدار زیادی فولیکول داشته باشید، پس احتمال دارد که تخمک یشتری تولید کنید و این احتمال را افزایش می دهد که یکی از این تخمک ها به اندازه کافی سالم باشد تا بارداری موفقی داشته باشد.

کیفیت تخمک توسط سن شما و همچنین شیوه زندگی شما تعیین می شود. به عنوان مثال در یک زن مسن تر، کیفیت تخمک ها، بویژه پس از 35 سالگی کاهش می یابد، و به طور معمول از اواسط دهه 40، بیشتر زنان نمی توانند به طور طبیعی تخمک گذاری کنند. متاسفانه، کیفیت تخمک های شما را نمی توان آزمایش کرد.

اندازه طبیعی فولیکول برای بارداری چقدر است؟

فولیکول نرمال و بالغ که آماده لقاح و تخمک گذاری است در حدود 18 تا 30 میلی متر قطر دارد. در سیکل منظم، فولیکول های مختلفی بزرگ و بالغ میشوند  اما تنها یک فولیکول می تواند پروسه بالغ شدن را در هر ماه کامل کند. با مراحل باردار شدن بیشتر آشنا شوید.

مقاله پیشنهادی اوما: 6 روش ارزیابی ذخیره تخمدان

ادامه در لینک زیر 

اندازه طبیعی فولیکول برای بارداری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

1- لکه بینی یا خونریزی خفیف:

در حاملگی، این علامت معمولا با خونریزی لانه گزینی همراه است و یکی از اولین نشانه های بارداری است. جنین معمولا بین 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری در رحم کاشته می شود. بعضی از خانم ها همراه با لکه بینی گرفتگی عضلات را نیز تجربه می کنند. زنان دیگر حتی خونریزی و یا گرفتگی عضلات را متوجه نمی شوند، بنابراین اگر در حال تلاش برای بارداری هستید و این علائم را تجربه نکردید نگران نباشید ؛ هنوز هم ممکن است باردار شوید.

هنگامی که این لانه گزینی اتفاق می افتد، خونریزی خفیف یا لکه بینی کاملا طبیعی است. این علامت گاهی با گرفتگی خفیف همراه است. بسیاری از زنان باردار می شوند و هیچ خونریزی لانه گزینی را تجربه نمی کنند، بنابراین اگر در حال تلاش برای بارداری هستید و این علائم را تجربه نکردید نگران نباشید ؛ هنوز هم ممکن است باردار شوید.

2- از دست دادن پریود:

تاخیر در پریود یا از دست دادن آن شایع ترین علامت حاملگی است. وقتی باردار شوید، پریودی بعدی شما قطع می شود.

آیا ممکن است باردار باشد و هنوز پریود شوید؟ بعضی از خانم ها در طول بارداری خونریزی می کنند، اما معمولا این خونریزی کوتاه تر یا خفیف تر از پریودی طبیعی است. یک دوره پریود از دست رفته می تواند نشانه ای از بارداری یا چیز دیگری باشد.

3- تهوع یا بیماری صبحگاهی:

تهوع یا بیماری صبحگاهی دومین علامت اولیه بارداری است که اغلب گزارش شده است. تهوع معمولا تا 2 الی 8 هفته پس از بارداری دیده می شود. تهوع می تواند با استفراغ یا بدون استفراغ دیده شود. به طور مشابه، حالت بیماری صبحگاهی معمولا در سه ماهه اول رخ می دهد و پس از آن برای بسیاری از زنان فروکش می کند، اما برخی تهوع را در تمام طول بارداری خود تجربه می کنند.

اغلب زنان حدود 2 هفته بعد از عقب افتادن پريودشان، دچار اين علامت مي شوند كه صبح ها شديدتراست و چند ساعت بيشتر طول نمي كشد، بنابراين به آن "بيماري صبحگاهي" نيز مي گويند (حالت تهوع بارداری کی تموم میشه). اين حالت حدود 6 تا 12 هفته طول مي كشد و سپس برطرف مي گردد. (البته در تعداد كمي از زنان، تهوع و استفراغ از ابتداي بارداري شروع مي شود و يا تا انتهاي آن به طول مي انجامد.) علت تهوع، احتمالا افزايش شديد هورمون حاملگي يا همان hCG و يا وضعيت روحي و رواني مادر است.

4- تورم و حساس شدن سینه:

سومین نشانه بارداری تغییرات سینه است. این تغییرات معمولا با تورم یا حساس شدن سینه همراه است. تغییرات در سینه ممکن است از 1 تا 2 هفته پس از تخمک گذاری شروع شود.

5- خستگی:

پس از بارداری، هفته اول، بسیاری از زنان احساس خستگی می کنند.

علائم بارداری ثانویه

علائم قبلی معمولا اولین نشانه هایی است که هنگام بارداری تجربه می کنید. نشانه های دیگری نیز وجود دارد که معمولا توسط کسانی که باردار می شوند تجربه می شود:

6- کمردرد:

زنان مبتلا به کمردرد معمولا باردار هستند. این علامت ممکن است با شروع بارداری رخ دهد، اما بعدها بعد از پیشرفت بارداری نیز آن را تجربه میکنید. کمردرد در هفته های 27 تا 34 بارداری کمتر می شود.

7- سردرد:

سردرد در هنگام بارداری یکی دیگر از نشانه های اولیه بارداری است. کارشناسان معتقدند که افزایش ناگهانی هورمون ها در بدن شما باعث سردرد می شود. سردرد در دوران بارداری ممکن است ناشی از افزایش جریان خون باشد. در بارداری میزان جریان خون حدود 50٪ افزایش می یابد.

8- تکرر ادرار:

اگر تکرر ادرار دارید تعجب نکنید. افزایش ادرار برای بسیاری از افراد بین هفته 6 تا 8 شروع می شود. شما متوجه خواهید شد که افزایش ادرار در دوران بارداری رخ می دهد و افزایش می یابد. این مسئله به خاطر رشد نوزاد و افزایش فشار رحم بر مثانه می باشد.

9- ویار غذا یا هوس کردن غذا:

علت گرایش های غذایی خاص یا ویار مواد غذایی شناخته شده نیست (ویار پسر چیست؟). اما اگر این حالت را تجربه کردید تعجب نکنید احتمالا باردار هستید. غذاهایی که مادران باردار هوس میکنند معمولا متفاوت است. این هوس ها در اوایل بارداری یا در طول بارداری رخ می دهند.

10- تیره شدن آرئول ها:

بعضی افراد تیره شدن آرئول ها را به عنوان علامت بارداری در نظر می گیرند. تیره شدن آرئولها، ناحیه اطراف نوک پستان، نشانه بارداری است.

11- نوسانات خلقی:

اغلب نوسانات خلق و خوی در بارداری دیده می شود. این حالت عمدتا ناشی از تغییرات هورمونی است که بر انتقال دهنده های عصبی مغز تاثیر می گذارد. انواع تغییرات خلقی می تواند از خانمی به خانم دیگر متفاوت باشد. تغییرات خلقی طبیعی است؛ با این حال، اگر خود را در معرض افسردگی یا دوره های طولانی غم دیدید، باید به پزشک مراجعه کنید. در حال حاضر تعیین بارداری دشوار است و علائم بارداری از فردی به فرد دیگر تغییر می کند. علاوه بر این، بیشتر علائم بارداری معمولی را می توان با دلایل دیگری توضیح داد.

12- تغییرات پستان

تغييرات پستان ها اين تغييرات به خصوص در زناني كه اولين بارداريشان را تجربه مي كنند واضح تر است. حدود 6 هفته پس از تاريخ آخرين پريود، مادر بزرگي و سنگيني و درد را در پستان هايش حس مي كند و نيز نواحي قهوه اي نوك سينه پر رنگ تر مي شود. همچنين مجاري شيري فرعي ( نقاط برجسته اطراف نوك پستان) برجسته تر و واضح تر مي گردند. برخي زنان از اواسط بارداري به بعد ترشح ماده اي شير مانند را از مجاري شيري تجربه مي كنند.

اگر علائم بالا را داشتید تبریک میگم احتمال بارداری بالاست:

 تست هاي هورموني حاملگي اساس همه اين تست ها شناسايي هورمون حاملگي در خون يا ادرار است. زود ترين زماني كه تست خون مي تواند نتيجه مثبت بارداري را نشان دهد، 3 تا 4 هفته پس از تاريخ آخرين پريود است و براي ادرار بايد پريود دست كم 2 هفته به تاخير افتد تا نتيجه مثبت را نشان دهد. توجه داشته باشيد كه اين حداقل زمان لازم است يعني گاهي جنين چند روزي ديرتر از زمان انتظار ما، تشكيل مي شود پس به همان نسبت ممكن است تست بارداري ديرتر مثبت شود. در ضمن اگر از نوارهاي تست بارداري در منزل استفاده مي كنيد، با مطالعه راهنماي تست، حتما از سالم بودن آن اطمينان حاصل كنيد.

مقاله پیشنهادی اوما : 15 نکته جالب درباره بی بی چک

 احساس حركات جنين توسط مادر اكثر زنان باردار بين 16 تا 20 هفته بعد از آخرين پريودشان (كه روي تقويم علامت زده اند) حركات لرزشي خفيفي در شكم خود احساس مي كنند كه به مرور بر تعداد و شدتشان افزوده مي شود. اين حركات موجي شكل مربوط به تكان خوردن هاي جنين است. با اين حال گاهي مادر حركت گاز در روده خود را ممكن است با اين علامت اشتباه بگيرد بنابراين، علامت قابل اعتمادي نمي تواند باشد.به اولين روزي كه حركات جنين توسط مادر حس مي شود، روز "درك زندگي" گفته مي شود.

بزرگ شدن شكم كم كم با پيشرفت حاملگي (پس از 12 هفته از شروع آخرين پريود) و رشد بيشتر جنين، رحم از داخل لگن بيرون آمده و از روي شكم قابل لمس مي شود. بزرگي شكم در زناني كه بارداري اولشان را تجربه مي كنند، بسيار كمتر است از زناني كه سابقه حاملگي قبلي دارند.

ادامه رد لینک زیر 

علائم بارداری | 12 نشانه لقاح موفق

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

عفونت زنان از جمله بیماری هایی است که تقریبا همه زنان ممکن است آن را تجربه کنند اما نکات اصلی در درمان خانگی عفونت زنان: 

1-    تاثیرگذاری درمان خانگی متناسب با افراد مختلف متفاوت است. این مسئله به شدت عفونت و کیفیت درمان بستگی دارد.
2-    رایج ترین درمان خانگی عفونت واژن استفاده از کرم های ضد قارچ می باشد.
3-    اگر احساس ناراحتی یا سوزش دارید، درمان خانگی را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

پیش از بازگشایی داروخانه ها، خانم ها برای درمان عفونت های واژن از درمان های خانگی استفاده می کردند. در حال حاضر شما حق انتخاب دارید؛ می توانید از درمان های خانگی یا کرم های ضدقارچ استفاده کنید.

عفونت زنان چیست؟

در ایالات متحده، عفونت واژن یکی از رایج ترین علل مراجعه زنان به پزشک است.  عفونت واژن توسط میکروارگانیسم ها ایجاد می شود، اما زنان می توانند اقدامات احتیاطی نظیر پوشیدن لباس های گشاد را برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ها انجام دهند.

 عفونت معمولا باعث خارش، قرمزی و گاهی سوزش و درد می شود.  پزشک نمونه ای از مایعات را از مهبل یا دهانه رحم بررسی می کند تا میکروارگانیسم هایی را که می توانند باعث عفونت شوند را بررسی کند.

عفونت واژن که توسط قارچ ایجاد می شود و باکتریایی نیست. این عفونت زمانی اتفاق می افتد که قارچ های کاندیدا آلبیکنس در واژن بیش از اندازه رشد کرده باشند. این مسئله باعث سوزش، التهاب و خارش شدید واژن (به خصوص در اطراف شکاف واژن) می شود. 

نشانه عفونت واژن ترشحات خروجی از واژن می باشد. این ترشحات سفید و حجیم و پنیری شکل می باشند. علائم دیگر شامل درد واژن، خارش و سوزش واژن می باشد. برخلاف عفونت باکتریایی واژن، عفونت قارچی واژن بوی بدی ندارد.

یک واژن سالم دارای باکتری های خوب و قارچ می باشد. باکتری لاکتوباکیلوس نوعی باکتری اسیدی است که قارچ ها را تحت کنترل قرار می دهد. هر چیزی که باعث شود تعادل بین باکتری و قارچ در واژن از بین برود، موجب ازدیاد قارچ می شود.

احتمال ازدیاد قارچ زیاد است اگر:

  •  آنتی بیوتیک مصرف کنید.
  •  باردار باشید.
  •   دیابت کنترل نشده داشته باشید.
  •   سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد.
  •  از قرص های ضد بارداری یا هورمون درمانی استفاده می کنید.

درمان عفونت زنان:

 درمان بستگی به علت دارد. عفونت واژن شامل

  • واژینوز باکتریال
  •  واژینیت ترشوموناس
  •  عفونت های مخمری (کاندیدیازیس)

عفونت واژن می تواند باعث ترشحات واژن، ناراحتی و بوی بد واژن شود. با این حال، این علائم لزوما عفونت را نشان نمی دهند. در عوض، ممکن است این علائم از سایر بیماری هایی که بر واژن تاثیر می گذارد، حاصل شود. به عنوان مثال، مواد شیمیایی یا سایر مواد (مانند محصولات بهداشتی، حباب حمام، مواد شوینده، فوم ضدعفونی کننده و لباس های مصنوعی) می توانند واژن را تحریک کنند و باعث ترشحات ناراحتی شوند. التهاب حاصله واژینیت غیر عفونی (التهابی) نامیده می شود.

ترشحات واژینال ممکن است ناشی از یک اختلال باشد که بر سایر ارگانهای تولید مثل تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، ترشحات می تواند از برخی بیماری های منتقله از قبیل عفونت کلامیدیا یا گونوره ناشی شود. باکتری هایی که این بیماری ها را ایجاد می کنند می توانند از مهبل (واژن) به دهانه رحم (قسمت پایین تر و باریک رحم که به واژن باز می شود) و رحم منتقل شوند و باعث بیماری التهابی لگن شوند. تبخال تناسلی، که می تواند باعث ایجاد تورم در ناحیه تناسلی (ناحیه اطراف باز شدن مهبل)، در مهبل (واژن) و در دهانه رحم باشد، همچنین می تواند باعث ترشحات واژن شود.

مقاله پیشنهادی اوما: 4 نوع عفونت واژن+درمان و پیشگیری

ادامه در لینک زیر 

درمان خانگی عفونت زنان

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ارداری پوچ کامل

بارداری های پوچ تنها قطعات جناحی دارند (هیچ بچه ای وجود ندارد) و زمانی که اسپرم تخمک خالی را بارور می کند اتفاق می افتد. از آنجا که تخمک خالی است، هیچ بچه ای شکل نمی گیرد. جفت رشد می کند و هورمون بارداری، hCG را تولید می کند. متاسفانه، یک سونوگرافی نشان می دهد که هیچ جنین وجود ندارد، فقط یک جفت وجود دارد.

بارداری پوچ جزئی

  • بارداری پوچ جزئی هنگامی رخ می دهد که توده حاوی هر دو سلول های غیر طبیعی و جنین دارای نقص های شدید زودرس باشد. در این مورد، جنین غالبا با سرعت رو به رشد غیرطبیعی رو به رو می شود.
  • یک نسخه بسیار نادر از بارداری پوچ جزئی زمانی است که دوقلوها ( چطور دوقلو باردار شوم؟) تشکیل شده اند، اما یک جنین شروع به رشد به طور معمول می کند در حالی که دیگری پوچ است. در این موارد، جنین سالم به سرعت توسط رشد ناخوشایند مصرف خواهد داشت.

علائم بارداری پوچ چیست؟

بارداری پوچ ممکن است در ابتدا حاملگی طبیعی باشد ولی بیشتر حاملگی های پوچ باعث علائم خاصی می شود از جمله:

اگر علائم بارداری پوچ تجربه کرده اید، با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است علائم دیگری از بارداری پوچ را تشخیص دهد، مانند:

ادامه در لینک یزر

حاملگی پوچ چیست؟!

 

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

انواع کورتاژ

ممکن است به دلایلی به کورتاژ نیاز داشته باشید. این عمل به دلایل زیر انجام می شود:

علت اول: خارج کردن بافت های جفت در داخل رحم در طول یا بعد از سقط جنین. این کار از عفونت و یا خونریزی شدید جلوگیری می کند.

علت دوم: تشخیص یا درمان خونریزی غیر طبیعی رحم. کورتاژ به تشخیص یا درمان بیماری های رشد مانند فیبروم ( این مقاله را بخوانید: فیبروم یا میوم رحم چیست)، پولیپ، عدم تعادل هورمونی یا سرطان رحم کمک می کند. نمونه ای از بافت رحم برای بررسی سلول های غیر طبیعی زیر میکروسکوپ مشاهده می شود.

چرا کورتاژ  انجام می شود؟

کورتاژ می تواند وضعیت رحم را تشخیص دهد یا درمان کند.

برای تشخیص بیماری

در صورت مشاهده موارد زیر، پزشک ممکن است نمونه ای از D & C را به عنوان نمونه برداری از آندومتر برای تشخیص بیماری انجام دهد:

  •  خونریزی رحمی غیرطبیعی 
  •  خونریزی پس از یائسگی 
  • پزشک سلول های آندومتر غیر طبیعی در طی آزمایش معمول سرطان دهانه رحم پیدا کند

برای انجام آزمایش، پزشک یک نمونه بافت از پوشش رحم (اندومتر) جمع آوری می کند و نمونه را برای آزمایشگاه می فرستد. تست می تواند موارد زیر را بررسی کند:

برای درمان بیماری

هیستروسکوپی : هنگام انجام D & C درمانی، پزشک مواد داخل رحم را خارج می کند. پزشک ممکن است این کار را برای بررسی موارد زیر انجام دهد:

  •  خارج کردن بافت باقی مانده پس از سقط جنین برای جلوگیری از عفونت و خونریزی سنگین
  •  خارج کردن بارداری مولار که در آن یک تومور به جای حاملگی طبیعی ایجاد شده است
  •  درمان خونریزی بیش از حد پس از زایمان با خارج کردن جفت که در رحم باقی مانده است
  •  خارج کردن پولیپ دهانه رحم یا رحم که معمولا غیر سرطانی(خوش خیم) هستند.

پزشک ممکن است D & C را همراه با عمل دیگری به نام هیستروسکوپی انجام دهد. در طی هیستروسکوپی، پزشک یک وسیله باریک را با چراغ و دوربین وارد واژن می کند و از طریق دهانه رحم به داخل رحم وارد می کند.
سپس پزشک پوشش رحم را روی صفحه نمایش مشاهده می کند، مناطق غیر طبیعی را بررسی می کند و اطمینان حاصل می کند که پولیپی وجود ندارد. در صورت نیاز پزشک از بافت های داخل رحم نمونه برداری می کند. در طی هیستروسکوپی، پزشک پولیپ رحم و تومورهای فیبروئید را از داخل رحم خارج می کند

در هنگام عمل کورتاژ چه اتفاقی می افتد؟

می توانید عمل کورتاژ را در مطب دکتر خود، کلینیک یا بیمارستان انجام دهید. کورتاژ معمولا 10 تا 15 دقیقه طول می کشد، اما ممکن است تا 5 ساعت در مطب، کلینیک یا بیمارستان بمانید. قبل از کورتاژ، باید فرم رضایت نامه را امضا کنید و در خصوص سابقه پزشکی به پزشک اطلاع دهید. در خصوص عمل از پزشک سؤال کنید. اگر موارد زیر وجود دارد حتما به پزشک بگویید:

  •  مشکوک هستید که حامله هستید
  •  شما به هر گونه دارو، ید یا لاتکس حساسیت دارید.
  •  سابقه اختلالات خونریزی دارید یا داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید.

شما بیهوش خواهید شد. نوع بیهوشی بستگی به روش عمل دارد:

  •  اگر از بیهوشی عمومی استفاده شود، طی عمل بیدار نخواهید شد.
  •  اگر بیهوشی نخاعی یا اپیدورال (منطقه ای) استفاده شود، از کمر به پایین را حس نخواهید کرد.
  •  اگر بیهوشی موضعی استفاده شود، بیدار خواهید بود و اطراف دهانه رحم بی حس خواهد بود.

قبل از انجام کورتاژ

قبل از کورتاژ، باید لباس مخصوص بیمارستان را بپوشید، و مثانتان را خالی کنید.

در طول کورتاژ

در طی کورتاژ، به پشت دراز می کشید و پاها را بر روی رکابی مشابه آزمایش لگن قرار می دهید. سپس دکتر یک اسپکولوم را به داخل واژن وارد می کند و دهانه رحم را با گیره می گیرد. اگرچه کورتاژ شامل سوزن یا برش نیست، اما پزشک دهانه رحم را با یک محلول ضد عفونی پاک می کند.

کورتاژ شامل دو مرحله اصلی است:

 مرحله اول:

گشاد کردن شامل باز کردن دهانه قسمت پایین رحم (دهانه رحم) به منظور وارد کردن ابزار. پزشک ممکن است قبل از شروع یک لوله نازک (لامیناریا) وارد دهانه کند و یا قبل از انجام این عمل از دارو استفاده کند تا دهانه رحم را نرم کند و باعث باز شدن آن شود.

 مرحله دوم:

کورتاژ شامل برش پوشش رحم و برداشتن محتویات رحم با ابزار قاشق شکل (یک کورت) است. دکتر همچنین ممکن است از یک کانول برای مکش هر ماده باقی مانده از رحم استفاده کند. این کار باعث گرفتگی عضلات می شود. نمونه بافت سپس برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می شود.

گاهی اوقات جراحی های دیگر همراه با کورتاژ انجام می شود. به عنوان مثال، پزشک ممکن است یک دستگاه باریک برای مشاهده داخل رحم (عمل هیستروسکوپی چیست) وارد کند.

عوارض انجام کورتاژ

پس از کورتاژ، عوارض جانبی و خطرات احتمالی وجود دارد. عوارض جانبی رایج عبارتند از:

  •  گرفتگی
  •  لکه بینی یا خونریزی خفیف

عوارض مانند گردن آسیب دهانه رحم و سوراخ شدن رحم یا مثانه و عروق خونی بسیار نادر است. اما در صورتی که علایم زیر را پس از کورتاژ داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید:

  •  خونریزی شدید یا طولانی یا لخته شدن خون
  • تب
  •  درد
  •  حساس شدن شکم
  •  ترشحات بدبود از مهبل (واژن)

در موارد بسیار نادر، بافت زخم (چسبندگی) ممکن است در داخل رحم ایجاد شود. این بیماری (سندرم Asherman) باعث ناباروری و تغییر در جریان قاعدگی می شود. جراحی می تواند این مشکل را برطرف کند، بنابراین حتما هر تغییر غیر طبیعی قاعدگی را پس از کورتاژ گزارش دهید.

ادامه در لینک یزر 

کورتاژ چیست | عوارض و مراقبت های بعد از کورتاژ

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

چه چیزی باعث کیست بارتولن می شود؟

کیست بارتولن زمانی اتفاق می افتد که کانال خروجی غدد بارتولن مسدود می شود. سیال تولید شده توسط غدد تجمع می کند، غدد متورم شده و کیست ایجاد می شود. آبسه زمانی اتفاق می افتد که کیست آلوده می شود.
آبسه های بارتولن می تواند توسط هر یک از باکتری ها ایجاد شود. این باکتری ها شامل ارگانیسم های باکتریایی هستند که باعث بیماری های منتقله از راه جنسی مانند بیماری کلامیدیا و گونوره می شود و همچنین باکتری هایی که به طور معمول در دستگاه گوارش وجود دارند مانند Escherichia coli. این آبسه ها معمولا شامل بیش از یک نوع ارگانیسم می باشند.

نشانه های کیست بارتولن چیست؟

  • کیست بارتولن باعث تورم لگن در یک طرف، در نزدیکی ورود به مهبل (واژن) می شود. کیست معمولا دردناک نیست و درد قابل توجه نشان دهنده آبسه رشد کرده است. با این حال، کیست های بزرگ ممکن است به دلیل اندازه آنها دردناک باشند.
  • آبسه بارتولن سبب درد قابل توجهی علاوه بر تورم می شود. ناحیه متورم بسیار حساس است و پوست قرمز می شود. پیاده روی و نشستن ممکن است کاملا دردناک باشد.
  • زنان با آبسه های بارتولن معمولا تب ندارند. ترشحات واژن ممکن است وجود داشته باشد، به ویژه اگر عفونت توسط یک بیماری جنسی منتقل شده باشد.

برای کیست باتولین چه زمانی نیاز به مراقبت های پزشکی است؟

  • اگر توده تناسلی در عرض چند روز پس از درمان خانگی بهبود نیافتند یا بزرگتر شدند به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر توده یا جرم دردناک باشد، نشان می دهد که آبسه رشد کرده است. باید تخلیه شود.
  • اگر علائم دیگر، از جمله ترشحات واژن، تب و یا استفراغ دارید، به پزشک مراجعه کنید.
  • با کیست ها و آبسه های بارتولین، دلیل اصلی برای مراجعه به اورژانس، درد حاد است. زنانی که در معرض درد شدید هستند یا نمیتوانند به راحتی بنشینند یا قدم بزنند باید در اسرع وقت به دکتر مراجعه کنند. اگر چه علائم مانند تب بالا و درد شکم به علت آبسه های بارتولین ایجاد نمی شود، در صورت وجود علائم، به پزشک مراجعه کنید.

آزمونها و تست های کیست بارتولین

به طور کلی تشخیص کیست و یا آبسه بارتولین توسط معاینه فیزیکی انجام می شود. در بسیاری از موارد، هیچ تست اضافی مورد نیاز نیست. گاهی اوقات نمونه ها برای تعیین نوع باکتریایی که باعث عفونت می شود و برای عفونت های منتقله از راه جنسی مانند گونوره (سوزاک) و کلامیدیا انجام می شود. این نمونه ها به سادگی از مواد تخلیه شده از آبسه یا از دهانه رحم گرفته می شود. نتایج این آزمایش ها تا حدود 48 ساعت بعد در دسترس نیست بنابراین درمان به زودی مشخص نمی شود. با این حال، ممکن است نیاز به درمان با آنتی بیوتیک داشته باشید.

درمان کیست بارتولین چگونه است؟

اغلب کیست بارتولن نیاز به درمان ندارد - به ویژه اگر کیست هیچ نشانه ای ایجاد نکند. در صورت نیاز، درمان بستگی به اندازه کیست، میزان ناراحتی شما و آلودگی آن که می تواند به منجر به آبسه شود، دارد. گزینه های درمان شامل موارد زیر است:

1-  حمام سیتز

حمام کردن در وان آب گرم (حمام سیتز)، چند بار در روز به مدت سه یا چهار روز، به درمان كیست كوچك آلوده كمك می كند و باعث می شود کیست پاره شده و و تخلیه شود.

2-  جراحی

ممکن است به جراحی برای تخلیه کیست آلوده یا بسیار بزرگ نیاز داشته باشید. تخلیه کیست می تواند با استفاده از بیهوشی موضعی یا مسکن انجام شود. برای این عمل، پزشک یک برش کوچک در کیست ایجاد می کند و به کیست اجازه می دهد تخلیه شود. سپس لوله لاستیک کوچک (کاتتر) در برش قرار می دهد. کاتتر به مدت شش هفته در محل نگهداری می شود تا برش باز شود و امکان تخلیه کامل فراهم شود.

3- آنتی بیوتیک ها

اگر کیست آلوده باشد یا آزمایشات نشان دهد شما عفونت جنسی دارید، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند. اما اگر کیست به درستی تخلیه شود، ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز نداشته باشید. جراحی برداشت کیست معمولا در بیمارستان تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراحی احتمال خونریزی یا عوارض بعد از عمل دارد.

درمان خانگی کیست بارتولین

درمان خانگی کیست ها و آبسه های بارتولین شامل حمام های سیتز( نشستن در لگن و یا وان آب گرم) می شود که باعث تسهیل تخلیه می شود. حوضچه های حمام اختصاصی در دسترس هستند، اما ساده ترین روش این است که در حمام در چند اینچ آب گرم بنشینید. آب نباید خیلی داغ باشد، اما باید نسبتا گرم باشد. باید به مدت 10-15 دقیقه، 3-4 بار در روز این کار را انجام دهید. این درمان اغلب برای کیست های بارتولین استفاده می شود. آبسه ها اغلب نیاز به تخلیه توسط دکتر دارند.

سایر روش های درمانی کیست بارتولن

  • برای کیست بارتولین کوچک که بیش از حد دردناک نیست، درمان شامل حمام Sitz ( نشستن در لگن و یا وان آب گرم) مناسب است. 
  • استفاده از کیست های قابل درمان با آنتی بیوتیک ها و حمام های SITZ ( نشستن در لگن و یا وان آب گرم)  برای خنک کردن عفونت گاهی مناسب است. اگر این درمان عفونت را از بین ببرد، جراحی ارتجاعی بعدا انجام می شود.

مراقبت های پس از درمان کیست بارتولن

 زناني كه كيست بارتولن را تخليه کرده اند بايد در عرض 24-48 ساعت پس از تخلیه براي بازبيني به پزشک مراجعه كنند. همچنین حمام سیتز باید ادامه پیدا کند تا تخلیه به طور کامل انجام شود.  خانم ها باید داروی مسکن مصرف کنند. این داروها باید طبق نظر پزشک مصرف شود. اگر آنتی بیوتیک تجویز شد، باید تا انتها مصرف شود.  اگر علائم جدیدی از قبیل افزایش تورم، درد، ترشحات واژن یا تب را تجربه کردید، باید به پزشک مراجعه کنید.

ادامه در لینک زیر 

کیست بارتولن چیست و درمان آن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

 مترونیدازول همچنین برای جلوگیری از عفونت بعد از جراحی، به ویژه جراحی زنان و عمل جراحی در روده، که در آن بسیاری از باکتری های بی هوازی یافت می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

- مترونیدازول همچنین برای درمان عفونت با پروتوپس ها استفاده می شود. این میکرو ارگانیسمها نیز بی هوازی و حاوی Trichomonas vaginalis  هستند که باعث عفونت تریکوموناس واژن می شود و سایر پروتوپس ها مانند Entamoeba histolytica  که سبب ایجاد دیسترومیت آمیوبیک و Gardia lambila  (که سبب جیاردیا شدن) می شود.

- قرص های مترونیدازول خوراکی است، اما ممکن است از طریق شیاف یا از طریق وریدی (تزریق داخل وریدی) برای عفونت های جدی تر استفاده شود.

قرص مترونیدازول چگونه عمل می کند؟

- مترونیدازول با وارد کردن سلول های باکتری و پروتئوزایی و دخالت در مواد ژنتیکی (DNA) کار می کند. قرص به DNA آسیب می زند و باعث می شود باکتری ها و پروتئوزا DNA جدید ایجاد نکنند. این در نهایت منجر به کشتن میکروارگانیسم های مترونیدازول می شود که عفونت را پاک می کند.

- برای اطمینان از اینکه میکروارگانیسم های حساس به عفونت نسبت به مترونیدازول واکنش می دهند، پزشک نمونه ای از بافت شما را برای مثال یک نمونه خون یا سواب از منطقه آلوده می گیرد.

- مترونیدازول به عنوان بخشی از درمان سه گانه برای از بین بردن یک نوع از باکتری های هلیکوباکتر پیلوری از روده استفاده می شود. وجود این باکتری ها در روده با زخم معده و دوازدهه (منطقه روده به طور مستقیم بعد از معده) مرتبط است. از بین بردن پیلوری H از روده اجازه می دهد تا زخم ها بهبود یابد و همچنین از تکرار آنها جلوگیری می کند.

مقاله پیشنهادی اوما: 4 نوع عفونت واژن+درمان و پیشگیری

- مترونیدازول در ترکیب با یک مهارکننده پمپ پروتون مانند لانزوپرازول یا اومپرازول و آنتی بیوتیک کلاریترومایسین یا آموکسی سیلین برای این منظور استفاده می شود. مهار کننده های پروتون پمپ تولید اسید را در معده کاهش می دهند و به ایجاد محیطی در معده کمک می کنند که در آن آنتی بیوتیک ها می توانند به طور موثرتری در مقابل باکتری ها کار کنند. آنها همچنین به بهبود زخم کمک می کنند.

آزمایش خون و بررسی بافت خون برای واکنش مترونیدازول

چگونه مترونیدازول را مصرف کنم؟

  • مدت زمان جذب دوز مترونیدازول تجویز شده به نوع و شدت عفونت تحت درمان (یا پیشگیری) و همچنین سن و عملکرد کبد بستگی دارند. مهم است که دستورالعمل های پزشک را دنبال کنید. 
  • سعی کنید مقدار دارو در طول روز به طور مرتب پخش شود.
  • اگر فراموش کردید که یک دوز را مصرف کنید، این دوز را ترک کنید و دوز بعدی را به طور معمول بعد از آن مصرف کنید. دو دوز (قرص) را همزمان مصرف نکنید.
  • قرص مترونیدازول باید با غذا یا پس از غذا مصرف شود. قرص ها باید با یک لیوان آب کامل مصرف شود. از جویدن و یا خرد کردن قرص بپرهیزید.
  • در صورت مصرف شربت مترونیدازول باید مقدار دقیق آن را از پزشک بپرسید. از قاشق چای خوری استفاده نکنید، زیرا دوز دقیق را مشخص نمی کند.
  • دوره تجویز مترونیدازول را به پایان برسانید، حتی اگر احساس می کنید بهتر شده اید یا به نظر می رسد که عفونت از بین رفته است. متوقف کردن دوره ابتدایی احتمال ابتلا به عفونت (درمان خانگی عفونت زنان) را افزایش می دهد و باکتری ها به آنتی بیوتیک مقاوم می شوند.

مترونیدازول را دقیقا مطابق با توصیه پزشک مصرف کنید. دارو را طبق برچسب تجویزی مصرف کنید. این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا به مدت طولانی تر از زمان توصیه شده مصرف نکنید. درست قبل از اندازه گیری دوز، سوسپانسیون (مایع) خوراکی را تکان دهید. داروی مایع را با دوز سرنگ، یا با قاشق مخصوص دوز یا فنجان دارو اندازه گیری کنید. 

اگر در حال درمان عفونت واژن هستید، همسرتان نیز باید مترونیدازول را مصرف کند. مترونیدازول معمولا تا 10 روز پشت سر هم مصرف می شود. ممکن است لازم باشد این دوز را چند هفته بعد تکرار کنید. نسخه دارو را به طور کامل مصرف کنید. علائم شما قبل از رفع عفونت به طور کامل برطرف می شود. فراموش کردن یا مصرف نکردن قرص خطر ابتلا به عفونتی را که به آنتی بیوتیک مقاوم است، افزایش می دهد. مترونیدازول عفونت ویروسی مثل آنفولانزا یا سرماخوردگی را درمان نخواهد کرد.

مترونیدازول همراه با آزمایشات خاصی نتایج غیر معمولی ایجاد می کند. بنابراین در صورت مصرف این قرص، به پزشک خود بگویید. این دارو را در دمای اتاق به دور از گرما و رطوبت، نگهداری کنید

 

ادامه در لینک زیر 

مترونیدازول چیست+نحوه مصرف آن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

فیبروم رشد غیر طبیعی است که در رحم زن ایجاد می شود. گاهی اوقات این تومورها کاملا بزرگ میشوند و باعث درد شدید شکم و پریودی های شدید میشوند. در موارد دیگر، آنها علائم و نشانه ای ایجاد نمی کنند. تومورها معمولا خوش خیم یا غیرسرطانی هستند. علت فیبروم ناشناخته است. فیبروم با نام های زیر نیز شناخته می شوند:

  • لیومیوم
  •   میوما
  •  میومای رحمی
  •  فیبرومها

طبق گفته موسسه ملی بهداشت (NIH)، حدود 80 درصد خانم ها تا سن 50 سالگی دچار این مشکل می شوند. با این حال، اکثر خانم ها علائم زیادی ندارند و ممکن است اصلا متوجه فیبروم نشوند.

- فیبروم ها بر 30 درصد از زنان 35 ساله و 20 تا 80 درصد از زنان 50 ساله تأثیر می گذارند.

- این تومورها معمولا بین 16 تا 50 سال (سنین باروری) رشد می کنند. در این سال ها مقدار استروژن بالاتر است.

- هنگامی که فیبروئید رشد می کند، می تواند تا بعد از یائسگی رشد کند. همانطور که سطح استروژن کاهش می یابد، فیبروئید کوچک می شود.

- داشتن اضافه وزن یا چاقی به طور قابل توجه این خطر را افزایش می دهد.

  1. فیبروم ها در سال های باروری رایج هستند.
  2. به همین دلیل است که شکل آنها مشخص نیست، اما زمانی که مقدار استروژن بالاتر باشد، این تومورها رشد می کنند.
  3. اکثر افراد علائمی مشاهده نمی کنند، علائم شامل کمردرد، یبوست (برای درمان یبوست چه بخوریم) و خونریزی بیش از حد واژن است که منجر به کم خونی (علائم و درمان کم خونی) می شوند.
  4. عوارض تومورها نادر هستند اما می توانند جدی باشند

ادامه در لینک زیر 

فیبروم یا میوم رحم چیست+درمان

 

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

کی از سوالات رایج در زمان بارداری این است که آیا انار در زیبا شدن جنین اثرگذار است یا نه؟ چه مقدار انار بخوریم؟چرا انار بخوریم؟  انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی بشمار می رود که برای بارداری و رشد جنین شما می تواند انتخاب  ایده ال باشد. اما در این مقاله به توضیحات بیشتر می پردازیم و با خواص معجزه آسا انار در بارداری آشنا میشویم :

امروزه انار تقریبا در همه جا یافت میشود و دلیل آنهم خواص فراوان این میوه است که کسی نمی تواند از آن چشم پوشی کند. شما می توانید در هر زمان این میوه را خریداری کنید که بهترین زمان آن را از آپریل تا آگوست میدانند. دانه های انار تنها قسمت قابل خوراکی این میوه است. دقت کنید.

آیا مصرف انار و آب انار در بارداری امن است؟

انار غنی از مواد مغذی متعددی است که به شما و فرزند شما در دوران بارداری کمک خواهد کرد. از سوی دیگر، آب انار یک محلول عالی برای هضم غذا و تحریک میل شما برای شیرینی ها می باشد. البته بدلیل افت فشار آب انار توصیه نمیشود و خود انار را مصرف کنید.

ویتامین و املاح انار که در بارداری مفید است:

ریز مغذی های مورد نیاز در دوران بارداری شامل: فولات، ویتامین D، آهن، پروتئین و کلسیم است. نصف فنجان انار شامل حاوی 72 کالری است که از میان می تواند 9 میلی گرم از 1000 میلی گرم کلسیم مورد نیاز روزانه، 33 میکروگرم از 800 میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه، 26 میلی گرم تا 27 میلی گرم آهن مورد نیاز و 45  گرم از 71 گرم پروتئین مورد نیاز روزانه بدن مادر باردار را تامین میکند. همچنین 8.9 میلی گرم ویتامین  دارد که به جذب آهن کمک میکند.

6 دلیل که اثبات می کند انار در بارداری مفید است:

اثبات یک: اثبات شده که انار حاوی ترکیبات فیتوکمیکالی است و از این رو برای سلامت قلب بسیار مناسب است. این میوه کمک میکند تا فشار خون پایین بیایید. این خبر خوبی است اگر شما در هفته های آخر بارداری بسر می برید و یا اینکه دارای پره اکلامپسی شده اید و فشار شما بالا رفته پس انار بخورید.

اثبات دوم: انار غنی از ویتامین  می باشد. بنابراین این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.مخصوصا وقتی که شما در دوران بارداری هستید و جنین در بدن شما رشد میکند. باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

اثبات سوم: مطالعات نشان داه است که مصرف انار دارای اثرات مفیدی بر روی سلامت استخوانها و چگالی آنها می باشد. پس برای ارتقا سلامت استخوانهای جنین خود تلاش کنید.

اثبات چهارم: انار از نظر منبع آنتی اکسیدانی بسیار غنی تر از تمشک و چای سبز بوده و برای سلامت بدن شما ضروری و مفید است.

اثبات پنجم: بسیاری از محافظت های پوست دارای خاصیت عصاره انار هستند. زیرا انار از پوست گذشته و باعث از بین بردن خشکی و بازسازی پوست میشود.

اثبات ششم: در یکی از مطالعات دیگر نشان داده شده که مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود که این عمل را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.

ادامه در لینک زیر 

خوردن انار در بارداری: چه مقدار و چه زمان؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

دیابتی که در طول بارداری شروع می شود دیابت بارداری نامیده می شود. این مسئله در پنج تا نه درصد خانم های باردار در امریکا اتفاق می افتد. بارداری همچنین دیابت نوع یک و دو را تشدید می کند. مقدار بالای قند خون در طول بارداری برای مادر و جنین مشکل ایجاد می کند.

علائم دیابت بارداری چیست؟

زنان باردار به طور کلی نشانه های دیابت ندارند. گاهی اوقات این علائم به صورت زیر دیده می شوند:

  • خستگی غیرمعمول
  •  تشنگی بیش از حد
  • افزایش حجم و فراوانی ادرار
  •  سردرد

این علائم می تواند ناشناخته باشد، زیرا در زنان باردار بسیار رایج است.

زنان در معرض خطر دیابت بارداری

عوامل متعددی خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می دهند:

  •     سن بالای 35 سال 
  •     اضافه وزن داشتن
  •    اعضای خانواده با دیابت نوع 2
  •     سابقه زایمان نوزاد با وزن بیش از 4 کیلوگرم
  •     دیابت بارداری در بارداری قبلی
  •     داشتن سطح غیر طبیعی قند خون در گذشته
  •    استفاده منظم از داروهای کورتیکواستروئید
  •     مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

ادامه در لینک زیر 

رنج نرمال قند خون در بارداری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ویتامین دی 50000 یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد. در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار 50000 واحد تعریف میشود.

ویتامین دی 50000 به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود. در این مقاله اطلاعات کامل در مورد قرص ویتامین دی توضیح داده میشود:

ویتامین دی 50000 و اخطارها

مسمومیت با ویتامین دی 50000

عوارض جانبی قرص ویتامین دی 50000

تداخلات دارویی قرص ویتامین دی 50000

مقدار قرص ویتامین دی مصرفی


کمبود ویتامین دی

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر 65 سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید. کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود. مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن. پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

شواهد اخیر نشان می دهد دوزهای بالای مکمل های ویتامین D برای بیمارانی مانند سالمندان که کمبود ویتامین D دارند، مفید است. قرص ویتامین دی 50 هزار واحد پشتیبانی تغذیه ای موقت برای ارتقای سطح ویتامین D می باشد:

  •  کپسول های ویتامین D3، مکمل موقت برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین D هستند
  •  نگهداری ویتامین D در حد بهینه برای افرادی که سالمند هستند
  •  مکمل ویتامین D برای کسانی که مشکل جذب و حفظ ویتامین D دارند

ویتامین D2 در مقابل ویتامین D3

ویتامین D3 منبع بیولوژیک ویتامین D است که در اثر تابش نور خورشید در پوست ایجاد می شود. بر اساس تحقیقات اخیر:

  •  ویتامین D3 در حفظ غلظت سرمی 25 در حدود 87٪ موثرتر است
  •  ویتامین D3باعث افزایش ذخایر ویتامین D نسبت به ویتامین D می شود

مصرف خوراکی ویتامین D یا تزریق به عضله در مقادیر توصیه شده، کاملا ایمن می باشد. اکثر مردم معمولا عوارض جانبی در اثر مصرف ویتامین D تجربه نمی کنند، مگر اینکه مصرف این ویتامین بیش از حد مصرف باشد. برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D عبارتند از: ضعف، خستگی، خواب آلودگی، سردرد، از دست دادن اشتها، خشکی دهان، طعم فلزی در دهان، تهوع، استفراغ و ...

مصرف ویتامین D برای مدت زمان طولانی در دوزهای بالاتر از 4000 واحد در روز، غیر مجاز است و ممکن است باعث ایجاد کلسیم اضافی در خون شود. با این حال، دوزهای بالا برای درمان کوتاه مدت ضروری هستند. این نوع درمان باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

ویتامین دی 50000 و اخطارها

ویتامین دی 50000 ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید. این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید. هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید و الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

  1. فشار بالا و یا پایین خون
  2. سنگ کلیه و مشکلات کلیوی
  3. اختلالات سیستم ایمنی
  4. بیماری قلبی
  5. اختلالات شش ها
  6. مشکلات تیروئید
  7. بیماری کبدی
  8. سردرد های مکرر
  9. مشکلات معده
  10. اختلالات پوستی
  11. اختلالات اسکلتی-عضلانی

مسمومیت با ویتامین دی 50000

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت 40000 واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز 50000 برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.

مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

قرص ویتامین دی 50000 و کاهش وزن

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

قرص ویتامین دی 50000 و افسردگی

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

ادامه در لینک زیر 

قرص ویتامین دی 50000

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

فشار خون بالا بیماری جدی است. فشار خون اولین چیزی است که پس از ورود به مطب دکتر مورد بررسی قرار می گیرد. مهم نیست برای سرماخوردگی یا تجدید تجویز نسخه نزد پزشک رفته باشید در هر صورت فشار خون شما گرفته و ثبت می شود.

چرا؟ فشار خون طبیعی چیست و چه اتفاقی می افتد اگر فشار ناگهان افزایش یابد؟ 

فشار خون توسط فشار خون سیستولیک (عدد بالا) و فشار خون دیاستولیک (عدد پایین) اندازه گیری می شود. عدد بالا نشان می دهد هنگام ضربان قلب، خون چه مقدار فشار به دیواره های رگ ها وارد می آورد و عدد پایین فشار زمانی است که قلب در بین ضربه ها در حالت استراحت قرار دارد. محدوده فشار طبیعی برای عدد بالا بین 90 تا 120 و برای عدد پایین بین 60 تا 80 است.

فشار خون بالا زمانی است که عدد بالایی بیشتر از 140 و عدد پایینی بیشتر از 90 باشد. بالا رفتن ناگهانی فشار خون زمانی اتفاق می افتد که به صورت ناگهانی فشار خون شما بالا می رود و همان طور بالا باقی می ماند. فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که نیروی جریان خون در رگ های باریک بیشتر از حالت طبیعی است و باعث می شود که قلب سخت تر کار کند تا خون را از طریق رگ های خونی بدن انتقال دهد. افزایش ناگهانی فشار خون و یا پرفشاری بدخیم خون هنگامی رخ می دهد که فشار خون ناگهان و به سرعت افزایش می یابد.

بنابراین، چرا زمانی که هیچ نشانه ای از مشکلات قلبی وجود ندارد کنترل فشار خون مهم می شود؟ زیرا تا زمانی که بیماری قلبی (بخوانید: کاهش خطر بیماری قلبی با مصرف این 2 ماده غذایی) شدیدی اتفاق نیفتد افزایش فشار خون دیده نمی شود. بعضی افراد سالها فشار خون بالا دارند اما هیچ علائمی دیده نمی شود؛ اما، آسیب به قلب هنوز می تواند رخ دهد. افزایش ناگهانی فشار خون علائم قابل توجهی دارد و باید جدی گرفته شود.

علل افزایش ناگهانی فشار خون 

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، از هر سه بزرگسال آمریکایی، یک نفر از فشار خون بالا رنج می برد و تنها یک یا دو نفر فشار خود را کنترل می کنند. افزایش ناگهانی فشار خون معمولا در درصد کوچکی از افرادی که فشار خون بالا دارند، رخ می دهد. این افراد شامل جوانان بزرگسال، از جمله تعداد زیادی از مردان آفریقایی-آمریکایی است و افرادی که فشار خون بالا دارند موارد زیر را تجربه می کنند:

افزایش ناگهانی فشار خون به دلیل فعالیت های روزانه و فعالیت های روزمره اتفاق می افتد.

  • استفاده از داروها مانند داروهای مسکن، ترکیبی از داروهای مختلف و سوء استفاده از کوکائین و ماری جوانا می تواند موجب افزایش فشار خون شود.
  • مصرف مواد شیمیایی از جمله نیکوتین به افزایش ناگهانی فشار خون منجر می شود و سبب آسیب رساندن به رگ های خونی می شود.
  • عادت های غذایی برای حفظ فشار خون در سطح طبیعی مهم هستند زیرا چربی و سدیم در بسیاری از مواد غذایی باعث افزایش پروتئین خون می شود. همچنین باعث انسداد رگ های خونی می شود و منجر به ناراحتی های جدی مانند سکته قلبی می شود.
  • استرس بخشی از زندگی روزمره ما است و اضطراب در مورد نگرانی ها می تواند خطر افزایش فشار خون را دو برابر کند.
  • بیماری هایی مانند بیماری های کلیه، آسیب های ستون فقرات، تومورهای غده آدرنال، بیماری های مربوط به تیروئید و اسکلرودرمی می توانند فشار خون را به سرعت افزایش دهد.

بسیاری از علل دیگر نیز فشار خون را به طور ناگهانی بالا می برد. مصرف کافئین و الکل زیاد بر اعداد بالا و پایین فشار خون تاثیر می گذارد و باعث افزایش وزن و تغییر تعادل هورمونی می شود.

ادامه رد لینک زیر 

علت بالا رفتن ناگهانی فشار خون

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

دوز بالای اسید فولیک در بارداری

بعضی از زنان در معرض بارداری تحت تاثیر نقص لوله عصبی هستند و توصیه می شود هر روز تا هفته دوازدهم بارداری دوز بالاتر از 5 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنند. زنان دارای خطر هستند اگر:

  •  آنها یا شریک آنها دچار نقص لوله عصبی باشند
  • حاملگی قبلی آن ها تحت تاثیر نقص لوله عصبی قرار گرفته باشد
  •  آنها یا همسرشان سابقه خانوادگی نقص لوله عصبی داشته باشند
  •  آنها دیابت داشته باشند
  • علاوه بر این، زنانی که داروهای ضدصرع مصرف می کنند، باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا ممکن است نیاز به دوز بالاتری اسید فولیک داشته باشند. 

اگر هر یک از موارد فوق در خصوص شما صادق است، با پزشک خود صحبت کنید، زیرا آنها می توانند دوز بالاتری از اسید فولیک تجویز کنند. پزشک یا ماما همچنین ممکن است آزمایشهای غربالگری ( غربالگری سه ماهه اول بارداری)  اضافی را در حین بارداری توصیه کند. ( این مقاله را بخوانید: بهترین زمان مصرف فولیک اسید در روز)

نحوه مصرف مکمل آهن در بارداری: 

خانم های باردار باید از پایان ماه چهارم بارداری یک عدد قرص آهن در روز مصرف کرده و تا سه ماه پس از زایمان ادامه دهند. در صورتی که خانم باردار دچار کم خونی شدید باشد باید دوز درمانی یعنی 5-4 میلی گرم به ازاء کیلوگرم وزن بدن برای او تجویز شود. نکته مهم در درمان کم خونی این است که دوز درمانی باید به مدت 2 تا 3 ماه ادامه یابد تا ذخایر آهن بدن اصلاح شود. در درمان کم خونی اکتفا به افزایش هموگلوبین که معمولا" چند روز پس از مصرف مکمل آهن ایجاد می شود کافی نیست و باید اطمینان حاصل شود که ذخیره فریتین سرم نیز به مقدار طبیعی رسیده است. لازم به ذکر است مصرف مکمل آهن در مورد خانم های باردار مبتلا به تالاسمی نیز طبق برنامه کشوری مانند سایر خانم های باردار توصیه می شود. ( این مقاله را بخوانید: کم خونی در بارداری، علائم، دلایل و درمان)

  •  زمانی که کم خونی در زنان باردار یک مشکل شدید بهداشت عمومی باشد (حداقل 40٪ زنان باردار دارای غلظت هموگلوبین خون کمتر از g / L 110 هستند)، دوز روزانه 60 میلی گرم آهن عنصری ترجیح داده می شود.
  •  در سه ماهه اول و سوم، آستانه Hb برای تشخیص کم خونی g / L 110 است؛ در سه ماهه دوم، آستانه g / L 105 می باشد.
  •  اگر یک زن در طی بارداری کم خونی ( علت و علائم کم خونی)  داشته باشد، آهن اضافی روزانه او باید تا 120 میلیگرم افزایش یابد تا غلظت Hb به حد طبیعی ( g / L Hb 110 یا بالاتر) برسد. پس از آن، او می تواند مقدار روزانه معمولی آهن را برای جلوگیری از عود کم خونی مصرف کند.

- مصرف قرص آهن ممکن است عوارضی مانند تهوع، درد معده، اسهال و یا یبوست به دنبال داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود قرص آهن بعد از غذا میل شود تا عوارض جانبی به حداقل برسد. بهترین زمان برای مصرف مکمل آهن شب قبل از خواب می باشد. در هر حال‌ خانم باردار باید بداند هیچگاه نباید مصرف قرص آهن را قطع کند زیرا بعد از گذشت چند روز معمولا" این عوارض قابل تحمل شده و یا کلا" برطرف خواهند شد.  در صورت ابتلاء به آنمی داسی شکل SCA (Sickle Cell Anemi ) مصرف قرص آهن توصیه نمی شود.

بهترين منبع غذايي آهن

  1. جگر و پس از آن گوشت قرمز (گاو و گوسفند)، مرغ و ماكيان و ماهي است. 
  2. حبوبات، انواع مغز دانه ها (پسته، بادام، گردو، فندق و...) از منابع خوب آهن هستند.
  3. سبزيجات برگ سبز تيره مثل جعفري، برگهاي تيره كاهو، برگ چغندر نيز از منابع خوب آهن هستند. جذب آهن موجود در اسفناج به دليل وجود اگزاالت در آن، كم است.
  4. انواع خشكبار مثل برگه هلو، آلو و زرد آلو، توت خشك، انجير خشك، خرما، كشمش، ميوههاي خشك
  5. نانهاي غنيشده با آهن. در كشور ما انواع نانهاي تافتون، بربري و لواش با آهن و اسيد فوليك غني ميشوند.
  6. زرده تخممرغ حاوي مقداري آهن است اما آهن موجود در زرده تخممرغ نيز از قابليت جذب كمي برخوردار است

ادامه در لینک زیر 

مکمل هایی که مادر باردار نباید فراموش کند

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

1-  روش Shettles برای پسردار شدن

تصور می شود زمان بندی رابطه جنسی بر روی پسردار شدن تاثیر می گذارد. این یکی از استراتژی های پیشنهاد شده در روش Shettles است که ادعا می کند رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری شانس پسردار شدن را افزایش می دهد. اسپرم پسر  Y مانند اسپرم X و یا اسپرم زنانه برجهنده است و براساس Shettles، ممکن است به حمایت اضافی برای حمایت از اسپرم Y برای رسیدن به مقصد نیاز داشته باشد.

با توجه به روش  Shettles، اگر بخواهید پسردار شوید از داشتن رابطه جنسی در شرایط زیر اجتناب کنید:

  •   24 ساعت قبل از تخمک گذاری
  •  12 ساعت پس از تخمک گذاری

زمان تخمک گذاری | تخمک گذاری چند روز است؟


2- پسردار شدن با استفاده از روش Billings

این روش شامل آشنایی با نحوه برخورد مخاط دهانه رحم در روزهای پیش از تخمک گذاری و بعد از تخمک گذاری می باشد. در حالیکه مخاط در طول اکثر قاعدگی ها خشک و چسبناک است، با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری، مخاط به تدریج تغییر می کند.

این روش در یک مطالعه برای کمک به زوج ها برای انتخاب جنسیت جنین در هنگام مقاربت بر اساس بافت مخاط واژن می باشد. برای استفاده از روش Billings برای پسردار شدن، این مراحل را دنبال کنید:

  1. مخاط را بررسی کنید. توجه داشته باشید واژن در طول قاعدگی چگونه است. هنگامی که احساس تر بودن می کنید مخاط آبکی تر است؟ وقتی واژن مرطوب می شود و مخاط بافت سفیده تخم مرغ دارد، تخمک گذاری اتفاق می افتد.
  2.  روز اوج خود را پیدا کنید. بارورترین روز، روز اوج شما است. این آخرین روزی است که شما مایع بارور دهانه رحم یا مایع بارور واژن ایجاد می کنید. این روز را در چرخه خود شناسایی کنید.
  3. رابطه جنسی در روز اوج یا بعد از اوج. از داشتن مقاربت قبل از روز اوج اجتناب کنید. در روز اوج یا بعد از روز اوج مقاربت داشته باشید.

مخاط بارور دهانه رحم چیست؟

مخاط دهانه رحم و یا واژن ماده ای چسبنده در داخل واژن است. بسیاری از روش های تشخیص باروری عبارتند از تعیین سازگاری این مخاط. آشنایی با تغییرات این مخاط در طول دوره قاعدگی باعث می شود زمان تخمک گذاری را بدانید و احتمال پسردار شدن شما بیشتر می شود. مخاط دهانه رحم از طریق چرخه قاعدگی تغییر می کند:

  • مخاط خشک و چسبنده: شما تخمک گذاری نمی کنید.
  •  مخاط کرم: تخمک گذاری نزدیک است.
  •  مخاط مرطوب و آبکی: خیلی زود تخمک گذاری می کنید.
  •  مخاط کششی و مرطوب: شما تخمک گذاری می کنید.

22 نکته جالب و مهم درباره ترشحات تخمک گذاری


3- بهترین موقعیت نزدیکی برای پسرزایی

نفوذ عمیق تر بهتر است. این کار کمک می کند مایع منی و اسپرم نزدیک به دهانه رحم زن قرار بگیرند بنابراین بهترین فرصت برای رسیدن به تخمک در لوله فالوپی فراهم می شود. دوازده ساعت قبل از تخمک گذاری شانس پسردار شدن را به حداکثر می رساند. دخول عمیق داشته باشید.  باید سعی کنید در موقعیتهایی قرار بگیرید که نفوذ بیشتر امکان پذیر است. این امر شانس زنده ماندن اسپرم مردانه را افزایش می دهد.

نوع و حالت نزدیکی نیز بر روی پسردار شدن تاثیر می گذارد. در زمان های قدیم معتقدند بودند اگر سر خانم به سمت شمال باید یا مادر به پهلوی چپ بخوابد احتمال پسردار شدن افزایش می یابد. مطالعات به نکات پیچیده تری در این باره اشاره می کنند. اکنون می دانیم پدر جنسیت فرزند را تعیین می کند. مادر همیشه کروموزوم ایکس را در تخمک تامین می کند. پدر هم بر کروموزوم ایکس و هم بر کروموزوم وای تاثیر می گذارد. جنسیت بچه به این بستگی دارد که کدام کروموزوم سریع تر به تخمک نفوذ کند.

مطالعات نشان می دهد نفوذ عمیق تر در هنگام نزدیکی جنسی باعث تولد پسر می شود. در واقع واژن خانم ها در نزدیکی ورودی اسیدی است و اسپرم مردانه نمی تواند در محیط اسیدی دوام بیاورد. بنابراین نفوذ عمیق تر باعث می شود اسپرم نزدیک تر به تخمک قرار بگیرد و فاصله ای که اسپرم باید طی کند تا از محیط اسیدی واژن خارج شود کاهش می یابد. این مسئله باعث می شود اسپرم کروموزموم وای (اسپرم مردانه) سریع تر از اسپرم کروموزوم ایکس (اسپرم زنانه) به طرف تخمک شناور شود. بنابراین افرادی که پسر می خواهند بهتر است نفوذ عمیقتری داشته باشند.


4- ارگاسم زن 

همچنین اگر زن ارگاسم داشته باشد کمک می کند. این مسئله باعث تقویت خواص قلیایی واژن می شود که از اسپرم برای انجام کار خود پشتیبانی می کند. ارگاسم باعث انقباضات رحم و واژن می شود که به اسپرم کمک می کند تا به سمت بالا حرکت کند.

مراحل باردار شدن را بهتر بشناسید


5- کیت تخمک گذاری و پسرزایی

از کیت پیش بینی تخمک گذاری استفاده کنید. اگر از مخاط دهانه رحم یا دمای پایه بدن استفاده نکردید، از OPK استفاده کنید. کیت های تخمک گذاری با تشخیص افزایش سطح هورمون لوتئینیزه (LH)  کار می کنند. سطح LH در حدود 12-48 ساعت قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد، به طوری که زمان بهینه برای مقاربت حدود 12 ساعت پس از افزایش LH خواهد بود. همانطور که نزدیک به تخمک گذاری می شوید، آزمایش OPK را دو بار در روز انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید.

  • اگه ٢ خط ظاهر بشه و هر دو پررنگ و یا پایینی پررنگ و بالائی کمرنگ باشه مثبته
  • اگه پایینی کمرنگ و بالائی پررنگ باشه و یا فقط بالائی ظاهر بشه منفیه
  • اگه فقط پایینی ظاهر بشه و یا هیچ خطی نداشته باشه مشکوکه

نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری برای پسردار شدن

ادامه در لینک زیر

12 راه پسردار شدن قبل از بارداری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

قرص کلومیفن یا کلومید (clomiphene) جزو داروهای مدولاتور گیرنده انتخابی استروژن  بوده و در شکل دارویی قرص در بازار موجود است. این دارو به طور گسترده برای تحریک تخمک گذاری در مشکل عدم تخمک‌گذاری تجویز می‌گردد.   این مقاله توضیح کامل درباره مصرف و نحوه قرص کلومیفن داده شده است:

دوز مصرفی قرص کلومیفن چه مقدار است؟

چطور باید قرص کلومیفن را مصرف کنم؟

قبل از مصرف کلومیفن بدانید

عوارض جانبی مصرف کلومیفن چیست؟

احتیاط در مورد مصرف قرص کلومیفن


دوز مصرفی قرص کلومیفن چه مقدار است؟

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورالعمل پزشک یا دستورالعملهای مربوط به دارو را دنبال کنید. اطلاعات زیر شامل تنها دوز متوسط این دارو می باشد. اگر دوز شما متفاوت است، آن را تغییر ندهید مگر اینکه پزشک شما آن را تغییر دهید. مقدار دارویی که مصرف می کنید بستگی به قدرت دارو دارد. همچنین، تعداد دوزی که هر روز مصرف میکنید، زمان مجاز بین دوزها و مدت زمان مصرف این دارو بستگی به مشکل پزشکی که برای آن از دارو استفاده میکنید بستگی دارد.

دوز معمولی بزرگسالان برای القای تخمک گذاری:

- 50 میلی گرم خوراکی، یک بار در روز به مدت 5 روز. درمان باید در روز پنجم قاعدگی شروع شود و یا در بیماران بدون خونریزی رحم، می توان آن را در هر زمانی شروع کرد.

- اگر تخمک گذاری رخ دهد و حاملگی اتفاق نیفتد، تا 2 دوره اضافی کلومیفن 50 میلی گرم خوراکی یک بار در روز به مدت 5 روز تجویز می شود. هر دوره در اوایل 30 روز پس از دوره قبلی آغاز می شود و پس از بارداری متوقف می شود.

- اکثر بیماران پس از اولین دوره درمان، تخمک گذاری می کنند. با این حال، اگر بیمار نتواند تخمک گذاری کند، دوره ی دوم 100 میلی گرم در روز به مدت 5 روز ، 30 روز پس از دوره ی ابتدایی داده می شود. دوره سوم 100 میلی گرم در روز به مدت 5 روز، پس از 30 روز می باشد.

- درمان با سه دوره کلومیفن، با دوزهای بیش از 100 میلی گرم در روز و / یا دوره بیش از 5 روز توسط سازنده توصیه نمی شود. هرچند حاملگی های موفقیت آمیز در زنانی که به مدت 5 روز دارو را به مقدار 200 میلی گرم مصرف کرده اند یا یک دوره درمانی 10 روزه داشته اند دیده شده است.

مصرف روزانه بزرگسالان برای توقف تولید شیر:

50 تا 100 میلی گرم خوراکی، یک بار در روز به مدت 5 روز. به طور کلی، یک دوره درمان کافی است.

دوز بزرگسالان معمولی برای Oligospermia:

25 تا 100 میلی گرم خوراکی یکبار در روز. درمان معمولا به مدت چند ماه ارائه می شود.

این دارو را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید. اگر از روز 5 شروع می کنید، روز اول پریودی خود را به عنوان روز اول در نظر بگیرید. هر دوز را طبق دستور دکتر مصرف کنید. برای کمک به یادآوری دارو، سعی کنید دارو را در یک زمان خاص مصرف کنید.

ادامه در لینک زیر

کلومیفن : داروی رایج محرک تخمک گذاری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

10 مشکل اساسی شما در هنگام نزدیکی در بارداری

مشکل 1: بیماری صبحگاهی باعث می شود میل جنسی نداشته باشید:

مشکلات معده در خانم های باردار باعث می شود اکثر خانم ها احساس ناراحتی کنند و از لحاظ جسمی برای نزدیکی آماده نباشند. 

راه حل: منتظر بمانید تا احساس تهوع کمتری داشته باشید یا زمان مناسبی برای نزدیکی در نظر بگیرید. 

حالت تهوع بارداری کی تموم میشه


مشکل 2 : خستگی بارداری باعث می شود احساس خواب آلودگی داشته باشید:

رشد جنین در بدن شما خسته کننده است - به ویژه در سه ماهه اول و سوم. بنابراین باعث خواب آلودگی در هنگام خواب شب می شود.

راه حل: اولین کاری که صبح انجام می دهید نزدیکی باشد (خستگی در بارداری).


مشکل 3: شکم شما سر راه است

اگر احساس می کنید بزرگ شدن شکم مانع از لذت بردن از نزدیکی می شود، از موقعیت های مناسب استفاده کنید.

راه حل: دراز کشیدن کنار هم راحت ترین موقعیت جنسی است. زن در بالا موقعیتی است که به شما اجازه می دهد کنترل نفوذ را در دست داشته باشید. 

اندازه شکم در ماههای مختلف بارداری


مشکل 4: یک تصویر منفی از بدن باعث می شود احساس تمایل کمتری به نزدیکی داشته باشید

همانطور که بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند، ممکن است کمتر احساس راحتی کنید، که ممکن است باعث شود کمتر تمایل به رابطه جنسی داشته باشید.

راه حل: اول، سعی کنید بر روی چگونگی تغییر بدن خود برای حمایت از جنین تمرکز کنید. ورزش های بارداری انجام دهید، مانند یوگا قبل از زایمان. این ورزش ها می تواند سلامت ذهنی را تقویت کند. غذاهای مغذی بخورید. 


مشکل 5: ورم احساس شما را تغییر می دهد

تغییرات هورمونی بارداری می تواند جریان خون را به ناحیه لگن شما افزایش دهد که این امر می تواند به شدت مزاحم یا کمی آزار دهنده باشد. برای برخی از مادران، اندام تناسلی و سایر تغییرات لوبي حساسیت را افزایش می دهد و ارگاسم قوی تر و راحتتری به ارمغان می آورد. اما برخی پس از ارگاسم احساس ناراحتی می کنند. 

راه حل: اگر ورم دستگاه تناسلی مانع از لذت بردن می شود سعی کنید از جنسی دهانی، تحریک دستی یا موقعیت های دیگر استفاده کنید. اگر ورم همراه با درد باشد، می تواند نشانه ای از وریدهای واریسی در ناحیه لگن باشد که ممکن است نیاز به درمان ویژه ای داشته باشد.

راه های پیشگیری از تورم پا در دوران بارداری


مشکل 6 : حساسیت سینه یا ترشح از سینه در طول تحریک می تواند ناخوشایند باشد

 در برخی از خانم ها در هنگام تحریک، به ویژه در طول سه ماهه سوم، ترشحاتی از سینه خارج می شود. جای نگرانی نیست. به طور مشابه حساس شدن سینه ها نیز در بارداری می تواند ناراحت کننده باشد.

راه حل: اگر ترشحات باعث ناراحتی و نگرانی شما می شود، از همسرتان بخواهید به سایر قسمت های بدن شما توجه کند. در مورد موضوع دوم، حساسیت پس از بارداری برطرف می شود. تا آن زمان، به همسرتان پیشنهاد کنید از نگاه کردن به سینه ها لذت ببرد و آن ها را کمتر لمس کند.

بزرگ و حساس شدن سینه زنان در دوران بارداری از همان ماه اول


مشکل 7 : ترشحات اضافی واژن می تواند حساسیت را کاهش دهد

هنگامی که باردار هستید، بیشتر از گذشته احساس مرطوب بودن دارید. و افزایش ترشحات واژن می تواند در طول رابطه جنسی بیشتر دیده شود. در حالی که این افزایش روانکاری خوب است اما می تواند باعث سخت شدن حفظ نعوظ و یا رسیدن به ارگاسم شود.

راه حل: کاهش تحریک در ابتدای نزدیکی باعث کاهش میزان رطوبت می شود.


مشکل 8 : تغییر بوی طبیعی بدن

بسیاری از زنان باردار متوجه تغییر بوی منطقه واژن می شوند. این تغییر به خاطر ترشحات می باشد که باعث تغییر بو، غلظت و طعم ترشحات واژن می شود. 

راه حل: اگر این بو شما را ناراحت میکند، یک روغن معطر به قسمت داخلی ران های خود ماساژ دهید. شستشوی سریع قبل از رفتن به رختخواب به کاهش بوی بد کمک می کند.


مشکل 9 : خونریزی سبک پس از رابطه جنسی شما را نگران می کند

لکه بینی بعد از رابطه جنسی ممکن است باعث نگرانی شود.

راه حل: ترس کاملا طبیعی است: هنگام بارداری، رحم شما با عروق خونی اضافی پر می شود، ناحیه لگن افزایش جریان خون دارد و دهانه رحم رسیده تر می شود - که هر کدام می تواند خونریزی کمی ایجاد کند. تا زمانی که لکه بینی سبک باشد، جای نگرانی وجود ندارد.

10 علت ترشحات و لکه بینی قهوه ای در بارداری

 

ادامه لینک زیر 

 

10 مشکل اساسی هنگام نزدیکی در بارداری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

آیا درد سینه علائم سرطان سینه است؟

بسیاری از زنان نگران هستند که یکی از دلایل درد سینه سرطان سینه باشد. با این حال، درد سینه به ندرت نشانه ای از سرطان سینه است.  اغلب اوقات، توده در سینه، نشانه ای از بیماری فیبروکیستیک سینه است. محققان انجمن سرطان آمریکا می گویند همیشه باید توده های جدید سینه چک شود. برخی نشانه های سرطان سینه عبارتند از: 

  •  قرمزی و درد در ناحیه آسیب دیده سینه
  •  تغییرات نوک سینه مانند نوک سینه داخل رفته یا نوک سینه قرمز و / یا پوسته شده.
  • ترشحات غیر معمول از نوک سینه

علت درد سینه در دوره های مختلف سیکل پریودی

در این مقاله، دلایل درد سینه پس از پریودی ذکر شده است. در برخی موارد، درمان های خانگی می تواند به کاهش نشانه های درد سینه بعد از پریودی کمک کند. اگر درد سینه ادامه پیدا کند، ممکن است پزشک راه های دیگری برای متوقف کردن درد سینه پس از پریودی را ارائه دهد. پزشکان  می گویند درد ناشی از سینه می تواند خفیف تا شدید باشد. درد شدید سینه ممکن است در طول چرخه پریودی ادامه یابد و می تواند بر روی هر دو سینه تاثیر بگذارد. درد سینه معمولا به 2 دسته تقسیم می شود :

 

ادامه در لینک زیر

12 علت و 5 درمان درد سینه بعد از پریود

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

سوالات شما درباره نزدیکی در بارداری

1- آیا نزدیکی یا ارگاسم در بارداری باعث سقط جنین یا انقباض عضلات می شود؟

در موارد بارداری طبیعی و کم خطر، پاسخ خیر است. انقباضاتی که در طول و پس از ارگاسم حس می کنید، کاملا متفاوت از انقباضات زایمان است. با این حال باید با پزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید حاملگی شما در معرض خطر قرار نمی گیرد.

پزشکان معمولا توصیه می کنند خانم ها در طی هفته های آخر بارداری از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنند، زیرا اسپرم شامل یک ماده شیمیایی است که انقباضات را تحریک می کند.

2- چه زمانی نباید در بارداری رابطه جنسی داشته باشید؟

اگر یکی از موارد بارداری های پر خطر زیر را داشته باشید نباید رابطه جنسی داشته باشید:

به خاطر داشته باشید که اگر پزشک تاکید می کند رابطه جنسی نداشته باشید، به معنی نداشتن ارگاسم یا تحریک جنسی نیز می باشد.

3- بارداری چگونه می تواند بر زندگی جنسی شما تاثیر بگذارد؟

علاقه و تمایل شما به رابطه جنسی در طول بارداری تغییر می کند. افزایش و کاهش میزان هورمون ها و سایر تغییرات در بدن ممکن است بر روی میل جنسی شما تأثیر بگذارد. در اینجا برخی از تغییرات میل جنسی در دوران بارداری ذکر شده است:

1- سه ماهه اول:

تغییر سطح هورمون در اوایل بارداری و تغییر شکل بدن ممکن است باعث شود بیشتر احساس جنسی داشته باشید. اما این تغییرات ممکن است منجر به کاهش میل جنسی، خستگی، معده درد، حساس شدن سینه ها و تکرر ادرار شود.

2- سه ماهه دوم:

ممکن است در طول سه ماهه دوم احساس بهبودی کنید. ناراحتی هایی که در سه ماهه اول داشته اید از بین رفته یا می توانید آنها را در سه ماهه دوم کنترل کنید. شکم شما در حال بزرگ شدن است اما هنوز به اندازه کافی کوچک است تا رابطه جنسی راحتی داشته باشید. در واقع، ممکن است بخواهید رابطه جنسی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشید!

زنان در دوران بارداری خون زیادی دریافت می کنند و بیشتر این خون در زیر کمر جریان دارد. این افزایش جریان خون باعث می شود راحت تر ارگاسم داشته باشید. ارگاسم زمانی است که از رابطه جنسی لذت می برید. هنگامی که ارگاسم می شوید، در داخل و اطراف واژن احساس انقباض می کنید.

3- سه ماهه سوم:

ممکن است با نزدیک شدن به پایان بارداری، کمتر میل جنسی داشته باشید. همانطور که شکم شما بزرگتر می شود، موقعیت های جنسی ناراحت کننده تر می شوند. ممکن است کمتر به رابطه جنسی علاقه نشان دهید، زیرا بیشتر به زایمان و داشتن نوزاد جدید فکر می کنید. 

 

ادامه در لینک زیر

17 سوال رایج نزدیکی در بارداری + 7 پوزیشن نزدیکی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

یا دل درد در دوران بارداری طبیعی است؟

دل درد در بارداری مشکلی رایج و بی ضرر است، اما می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی باشد. هرگز درد شدید یا مداوم شکم را نادیده نگیرید. اگر بعد از چند دقیقه استراحت درد کاهش نیافت، یا یکی از موارد زیر را مشاهده کردید با پزشک تماس بگیرید:

  •  لکه بینی یا خونریزی
  • ترشحات غیر طبیعی واژن
  •  لرز یا تب
  •  سرگیجه
  •  درد و ناراحتی هنگام ادرار کردن
  • تهوع و استفراغ

آیا درد و گرفتگی عضلات در طول بارداری طبیعی است؟

بله، کمی درد همراه با گرفتگی عضلات در اوایل بارداری طبیعی است. بعدا در دوران بارداری، گرفتگی های عضلانی به خاطر انقباضات براکستون هیکس یا درد رباط گرد بی ضرر می باشد. 

چه زمانی درد همراه با گرفتگی در دوران بارداری طبیعی نیست؟

گرفتگی همراه با درد شدید، مداوم یا همراه با نشانه های دیگری مانند حالت تهوع، استفراغ، خونریزی واژینال، سردرد یا تب طبیعی نیست. درد با گرفتگی و خونریزی واژینال در اوایل بارداری می تواند نشانه ای از بارداری خارج از رحم یا سقط جنین باشد.

همچنین درد در قسمت فوقانی شکم طبیعی نیست. و اگر شکم شما به طور غیرعادی به لمس حساس است، به خصوص هنگامی که فشار وارد می شود، احتمالا عفونت شدید شکم (پریتونیت) رخ داده است.

چه چیزی باعث دل درد بی خطر در دوران بارداری می شود؟

همه دل دردها در دوران بارداری نشانه ای از یک مشکل جدی نیست. علل شایع درد جزئی شکم عبارتند از:

1- گاز و نفخ:

تغییرات هورمونی باعث کاهش هضم و فشار بر رحم در معده و روده می شود که باعث نفخ و گاز در بارداری می شود.

2- یبوست:

هورمون های بارداری که باعث کاهش هضم و فشار رحم بر مقعد می شوند می توانند منجر به یبوست شوند (10 درمان یبوست در بارداری).

3- گرفتگی عضلات در حین ارگاسم:

ممکن است در حین یا پس از ارگاسم، کمی گرفتگی عضلات مشاهده کنید (10 مشکل اساسی هنگام نزدیکی در بارداری). تا زمانی که این گرفتگی خفیف و کوتاه مدت باشد، کاملا طبیعی است و نگران کننده نیست.

4- درد رباط گرد:

درد رباط گرد معمولا دردی کوتاه، تیز و یا درد خفیفی است که ممکن است در یک یا هر دو طرف شکم یا عمق کشاله ران احساس کنید. این درد معمولا در سه ماهه دوم شروع می شود. اگر به طور ناگهانی موقعیت خود را عوض کنید، ممکن است احساس درد کوتاه و شدیدی داشته باشید، مانند زمانی که از رختخواب خارج می شوید و یا زمانی که سرفه می کنید یا در رختخواب می چرخید. یا ممکن است بعد از یک روز پر مشغله، احساس ناراحتی کنید. اگر این ناراحتی پس از یک روز استراحت ادامه یافت، با پزشک خود تماس بگیرید.

5- انقباضات براکستون هیکس:

بعد از نیمه بارداری، ممکن است در طول روز احساس سوزش در رحم داشته باشید. قبل از هفته 37 بارداری، این انقباض باید نامنظم و بدون درد باشد.  در صورت مشاهده موارد زیر با پزشک تماس بگیرید:

  •  انقباض همراه با کمر درد.
  •  بیش از شش انقباض در یک ساعت احساس می کنید.
  • انقباضات در فواصل منظم ایجاد می شوند.
  • ترشحات واژن یا خونریزی دارید.
  •  سایر علائم زایمان زودرس را دارید.

ادامه در لینک زیر

دل درد و کمردرد در روزهای اول بارداری

 

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

جلوگیری از بارداری اورژانسی چیست؟

پیشگیری از بارداری اورژانسی به روش های پیشگیری از بارداری اشاره دارد که می تواند برای پیشگیری از بارداری پس از رابطه جنسی استفاده شود. این روش ها برای استفاده در عرض 5 روز توصیه می شود.  پیشگیری از بارداری اورژانسی (EC) می تواند مانع از بیش از 95٪ حاملگی ها در طی 5 روز نه یک هفته  پس از مقاربت شود. EC می تواند در موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد: مقاربت محافظت نشده، نگرانی در مورد نقص احتمالی پیشگیری از بارداری، استفاده نادرست از پیشگیری از بارداری، و تجاوز جنسی در صورت عدم وجود پیشگیری از بارداری.

حالت عمل اورژانسی

قرص های ضد بارداری اورژانسی مانع از بارداری با جلوگیری یا به تاخیر انداختن تخمک گذاری می شوند و منجر به سقط جنین نمی شوند. IUD باعث جلوگیری از لقاح با ایجاد تغییرات شیمیایی در اسپرم و تخمک می شود. پیشگیری از بارداری اورژانسی نمیتواند بارداری ایجاد شده را متوقف کند یا به جنین در حال رشد آسیب برساند.

روش های جلوگیری از بارداری اورژانسی

4 روش پیشگیری از بارداری اورژانسی :

  •  قرص لونژیل
  • قرص ال 
  • قرص اچ دی
  • IUD (آی یو دی)

IUD  موثرترین روش پیشگیری از بارداری در دسترس است. قرص های ضد بارداری اورژانسی که توسط WHO توصیه می شوند، عبارت است قرص لونژیل

چه کسی می تواند از روش های پیشگیری از بارداری اورژانسی استفاده کند؟

برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، نیاز به استفاده از روش های پیشگیری از بارداری است. هیچگونه منع مصرف داروهای ضد بارداری اورژانسی برای پیشگیری از بارداری وجود ندارد. هیچ محدودیت سنی برای استفاده از وسایل پیشگیری اورژانسی وجود ندارد. معیارهای مورد نیاز برای استفاده عمومی از IUD مسی برای استفاده از IUD مسی برای مقاصد اورژانسی صدق می کند (حاملگی با وجود دستگاه ای یو دی).

در چه شرایطی می توان از روش اورژانسی  استفاده کرد؟

پیشگیری از بارداری اورژانسی در مواردی بعد از رابطه جنسی استفاده می شود. این موارد عبارتند از:

  •  هنگامی که هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نشود
  •  هنگام سوء استفاده جنسی زمانی که خانم از روش پیشگیری از بارداری استفاده نکرده باشد.

ادامه در لینک زیر

جلوگیری از بارداری بعد از یک هفته

 

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

شاید به دنبال چیزی برای جوان تر شدن پوستتان و لاغری موضعی  باشید. باور کنید یا نه، یکی از ساده ترین راه های انجام این کار استفاده از دستگاه ال پی جی است. این روش یکی از بهترین راههای حمله به سلولیت است و باعث ایجاد درد نمی شود! در این مقاله بطور کامل درباره دستگاه ال پی جی توضیح داده شده است:

دستگاه ال پی جی (LPG) چیست؟

نواحی قابل درمان توسط دستگاه لاغری LPG

عوارض جانبی LPG و هزینه هر جلسه لاغری با ال پی جی

6 نکته مهم درباره دستگاه لاغری ال پی جی


دستگاه ال پی جی (LPG) چیست؟

این روش درمانی غیر تهاجمی است و به سلولیت در بدن شما حمله می کند. درمان شامل حدود 20 جلسه است و نتایج پس از حدود 6 جلسه درمان دیده می شود. جلسات حدود 45 دقیقه طول می کشد و می توانید درمان را دو بار در هفته انجام دهید.

درمان اساسا شامل ماساژ است. غلطک ماساژور دستی بر روی مناطق مورد نظر حرکت می کند. غلطک ماساژ پوست را همراه با بافت نرم می کند. ماساژ پوست نه تنها راهی برای درمان سلولیت است، بلکه راهی برای افزایش جریان خون، جلوگیری از احتباس آب اضافی در بدن و افزایش گردش خون است. همراه با خروج آب از بدن، چربی و سموم نیز از خارج می شوند (12 نکته مهم در لاغری موضعی با کویتیشن)

توصیه می شود پس از این ماساژ ورزش کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید!

دستگاه LPG و لاغری موضعی

LPG  لاغری یک روش لاغری بدن با ماساژ عمیق و مکش است. این روش اکسیژن و خون را به قسمت های سلولیت می رساند و سپس آب از این سلول ها از طریق ادرار خارج می شود. نوشیدن آب زیاد توصیه می شود! با خلاص شدن بدن از سلولیت (15 باور نادرست درباره سلولیت)، بدن لاغرتر به نظر می رسد و پوست محکم تر می شود.

نواحی قابل درمان توسط دستگاه لاغری LPG

  • ران
  • باسن
  • اطراف لگن
  • سلولیت پهلو
  • پوست شل و افتاده
  • چاقی موضعی تمام ناحیه‌های بدن

ادامه در لینک زیر 

 

6 نکته مهم درباره دستگاه لاغری ال پی جی (LPG)+هزینه هر جلسه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

خارش و ترشحات سفید و پنیری است. همچنین ممکن است سوزش، تحریک و بثورات روی لب بیرونی مهبل (واژن) دیده شود. عفونت های قارچی با داروهای ضد قارچی واژینال یا داروهای تجویزی (فلوکونازول) به راحتی درمان می شود. اکثر درمان ها طی یک تا هفت روز اثر می کنند. در هنگام استفاده از داروهای ضد قارچی هیچ خطر یا ممانعتی برای رابطه جنسی وجود دارد، اما مقاربت ممکن است باعث تحریک بیشتر این ناحیه و تاخیر در بهبودی شود.

اگر علائم شما پس از مصرف دارو از بین نرفت، به پزشک خود مراجعه کنید (درمان خانگی عفونت قارچی واژن: 3 روش درمان) . پزشک سایر عفونت هایی که علائم مشابه دارند را آزمایش می کند. بر خلاف عفونت قارچی، کلامیدیا و گونوره (که دهانه رحم را آلوده می کند و می تواند باعث آسیب و انسداد لوله های فالوپ شود) احتمال بارداری را کاهش می دهد.

چگونه عفونت های قارچی بر باروری من تاثیر می گذارند؟

اگر فقط یک یا دو بار در سال دچار عفونت قارچی می شوید و عفونت به راحتی با روش های خانگی درمان می شود، مشکلی نیست و تنها باروری به خاطر خارش های ناخوشایند و سوزش در حین رابطه جنسی تحت تاثیر قرار می گیرد. به یاد داشته باشید عفونت قارچی از طریق رابطه جنسی به همسر شما منتقل می شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از انتقال عفونت، در حین درمان عفونت از رابطه جنسی اجتناب کنید.

عفونت قارچی مجدد موجب ایجاد اختلال فلور در واژن می شود که باعث می شود رسیدن اسپرم به رحم مشکل تر شود. اسپرم به دلیل رشد بیش از حد کاندیدا کشته نمی شود، اما به دلیل اینکه عفونت باعث ایجاد تغییر در مخاط دهانه رحم می شود، اسپرم سخت تر به دهانه رحم می رسد.

اگر عفونت قارچی دارید، به احتمال زیاد دچار عدم تعادل روده ای کاندیدا نیز هستید. این مسئله اغلب ناشی از رژیم غذایی نامناسب است. از آنجا که سیستم گوارش به مناطق بدن خانم که در نزدیکی دهانه مهبل (واژن) است متصل است، ممکن است رشد بیش از حد کاندیدا باعث گسترش آن به این مناطق شود. این بدان معناست که آنچه می خوریم به رشد بیش از حد مخمر کمک می کند. اگر در روده ما رشد بیش از حد قارچ وجود داشته باشد، ممکن است بر جذب مناسب مواد مغذی که می خوریم تأثیر بگذارد. همه ما می دانیم عادات غذایی مناسب و مصرف منظم غذاهای کامل بر باروری ما تاثیر می گذارد، بنابراین کاندیدا ممکن است بر سیستم گوارش ما تأثیر بگذارد و موجب عدم تعادل جذب و هضم مناسب غذا شود. کاندیدا روده ای به رژیم غذایی نامناسب ربط دارد.

عدم تعادل در فلور واژن ما، توانایی مخاط را برای مقابله با عفونت های دیگر یا بیماری هایی که بر دیگر مشکلات باروری تاثیر می گذارد، کاهش می دهد. اگر عفونت قارچی قبل از زایمان درمان نشود، عفونت به کودک منتقل می شود. 

ادامه لینک زیر

آیا عفونت قارچی باعث ناباروری میشود؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ی بی چک (baby chek) واژه آشنا برای همه خانم هاست. هر خانمی ممکنه تجربه استفاده از بی بی چک را داشته باشد. این وسیله آسان ترین، ارزان ترین و قابل دسترس ترین روش تست بارداری است، سوالات زیادی درباره بی بی چک میشه و معلومه که هنوز ابهاماتی درباره تفسیر و نحوه استفاده از بی بی چک وجود دارد،در هرصورت امیدورام نتیجه بی بی چک همیشه اونی باشه که انتظارش رو می کشید، چه مثبت و چه منفی!! در این مقاله سعی شده هر آنچه که در ذهن شما درباره بی بی چک و تفسیر آن است، توضیح داده شود: 

چه موقع باید تست بی بی چک حاملگی را انجام دهم؟

بی بی چک چگونه کار می کند؟ 

مواردی که بی بی چک را منفی کاذب میکند:

مواردی که بی بی چک را مثبت کاذب میکند:

بعد از استفاده از بی بی چک کار کنم؟

15 نکته جالب درباره بی بی چک


چه موقع باید تست بی بی چک حاملگی را انجام دهم؟

بسیاری از تست حاملگی خانگی دقیقا از اولین روز قطع شدن پریودی یا حتی قبل از آن دقیق هستند. نتایج یک هفته پس از قطع پریودی دقیق تر خواهد بود. بلافاصله پس از چسبیدن تخمک بارور به پوشش رحم (لانه گزینی)، جفت تشکیل می شود و هورمون گونادوتروپین مزمن انسانی (HCG) را تولید می کند. این هورمون وارد جریان خون و ادرار می شود. در اوایل بارداری، غلظت HCG به سرعت افزایش می یابد - هر دو تا سه روز دو برابر می شود. هرچقدر تست بارداری را زودتر انجام دهید، تشخیص هورمون HCG سخت تر می شود. به یاد داشته باشید که زمان دقیق تخمک گذاری در افراد مختلف متفاوت است و تخمک بارور در زمان های مختلف در رحم کاشته می شود. این مسئله بر روی زمان تولید HCG و قابل تشخیص شدن آن تاثیر می گذارد.

در زودترین حالت هورمون بارداری یعنی اچ سی جی 14 روز بعد از لقاح در ادرار و 7 تا 10 روز بعد از لقاح در خون ظاهر میشه پس مامان ها عجله نکنید .

بی بی چک  چقدر دقیق است؟

بسیاری از آزمایشات حاملگی خانگی 99 درصد دقیق هستند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از آزمایشات حاملگی خانگی به اندازه کافی دقیق نیستند که بارداری را دقیقا پس از قطع پریودی تشخیص دهند. برای نتایج قابل اطمینان تر، یک هفته پس از قطع پریودی آزمایش بارداری را انجام دهید.

بی بی چک چگونه کار می کند؟ 

تست بارداری خانگی یا همان بی بی چک معمولا ادرار را برای تعیین هورمون گنادوتروپین کوریونی انسانی آزمایش می کند. HCG فقط در صورت حاملگی در ادرار وجود دارد. هورمون زمانی آزاد می شود که تخمک بارور به خارج از رحم یا دیواره رحم شما متصل شده باشد. بی بی چک ها عملکرد و نتیجه یکسانی  دارند اما نحوه استفاده از آنها متفاوت خواهد بود. 

در اکثر تست های بارداری خانگی، نوار تست داخل نمونه ادرار گذاشته می شود. چند دقیق بعد نوار نتایج را نشان می دهد. معمولا نتایج به صورت علامت مثبت یا منفی، یک خط یا دو خط یا کلمه بارداری، غیر باردار بر روی نوار نشان داده می شود.

برخی بی بی چک ها از بقیه حساس تر هستند. در واقع در این تست ها با مقدار کمتر HCG نتیجه بارداری مشخص می شود. همیشه تاریخ انقضای نوار و دستورالعمل استفاده از آن را پیش از انجام تست بررسی کنید.

ادامه در لینک زیر

15 نکته جالب درباره بی بی چک

 

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

احتمال وقوع حاملگی در موقعیت های مختلف متفاوت است. 

آیا می توانید در زمان پریودی خود باردار شوید؟

داشتن رابطه جنسی در طول پریودی به احتمال زیادی به حاملگی ختم نمی شود. زیرا تخمک گذاری چندین روز با پریودی فاصله دارد و به همین دلیل احتمال بارداری کم می باشد. با این حال، موارد استثنایی وجود دارد. این احتمال به خانم هایی اطلاق می شود که دوره های 28 تا 30 روزه یا طولانی تر دارند. اگر چرخه کوتاه تری دارد احتمال دارد در طول رابطه جنسی در طول پریودی باردار شوید.

اگر چرخه شما کوتاه باشد، به عنوان مثال، 21 تا 24 روز، بدان معنی است که شما زودتر در چرخه تخمک گذاری می کنید. اسپرم میتواند در 2، 3 و 5 روز در داخل بدن شما زندگی کند. شما می توانید رابطه جنسی را در انتهای خونریزی خود داشته باشید و سپس 4 یا 5 روز بعد با تخمک گذاری زودرس باردار شوید.

احتمال وقوع حاملگی در دوران بارداری کم است، اما این احتمال وجود دارد. اگر می خواهید باردار شوید پریودی زمان مناسبی برای رابطه جنسی نیست.

ادامه در لینک زیر

احتمال بارداری بعد از پریود چقدر است؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

با وجود تمام ادعاهایی که وجود دارد، در حین بارداری پریودی به هیچ عنوان رخ نمی دهد. در ابتدای بارداری ممکن است "لکه بینی" را تجربه کنید، که معمولا به رنگ صورتی روشن یا قهوه ای تیره است. 

پریودی در مقابل بارداری

پریودی یک رویداد ماهانه است که در صورت بارور نشدن تخمک رخ می دهد. تخمک یک بار در ماه از تخمدان آزاد می شود. وقتی تخمک بارور نمی شود، از رحم خارج می شود و از طریق واژن بیرون می آید. خونریزی در پریودی"طبیعی" معمولا به صورت سبک شروع می شود و سپس سنگین تر و تیره تر می شود (پریود چیست با عکس). 

تفاوت بین قاعدگی و حاملگی باید مشخص شود: هنگامی که باردار هستید، دیگر پریود نمی شوید. متأسفانه، این مسئله همیشه واضح نیست. بعضی از زنان ادعا می کنند در حین بارداری پریود می شوند.  خونریزی لزوما علامت چیزی بد نیست. بسیاری از زنان در طول سه ماهه اول، پس از لکه بینی، نوزادان سالم باردار می شوند. اگر در دوران بارداری خونریزی کنید، به چیزی غیر از قاعدگی منظم مرتبط است.

علل پریودی یا همان خونریزی در سه ماهه اول

بین 25 تا 30 درصد از زنان در ابتدای بارداری لکه بینی دارند. برخی از علل عبارتند از:

این خونریزی در مراحل اول بارداری رخ می دهد. در این مرحله، احتمالا هنوز آزمایش بارداری انجام نداده اید. این نوع خونریزی زمانی اتفاق می افتد که تخمک بارور شده به رحم وارد می شوند. خونريزي لانه گزینی گاهي وقت ها با خونريزی پریودی اشتباه گرفته می شود. بلافاصله پس از بارداری، ممکن است دچار لکه بینی ناشی از تغییرات دهانه رحم شوید. به جز عفونت، این لکه بینی امری نگران کننده نمی باشد.

انواع دیگر خونریزی های اولیه که می تواند یک مسئله پزشکی اورژانسی را نشان دهد عبارتند از:

  •  عفونت ها
  • حاملگی خارج رحمی
  •  بارداری مولار
  • سقط جنین

این همچنین می تواند همراه با:

  •  گرفتگی شدید یا درد شکمی
  •  درد پشت
  •  ضعف یا از دست دادن هوشیاری
  • خستگی
  • درد شانه
  • تب
  •  تغییرات ترشحات واژن
  • هوع و استفراغ غیر قابل کنترل

خونریزی نیز بر خلاف لکه بینی بسیار سنگین است. این خونریزی بیشتر شبیه پریودی معمولی است.

ادامه در لینک زیر

آیا امکان پریودی در زمان بارداری وجود دارد؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

روز اول رژیم دانمارکی

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

ناهار:

400 گرم اسفناج (پخته شده) همراه با دو تخم مرغ پخته شده و یک گوجه فرنگی

شام:

200 گرم استیک (هر نوع کبابی)، با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن 

بهترین رژیم غذایی برای ناتوانی جنسی مردان


روز دوم رژیم دانمارکی

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید)

ناهار:

250 گرم ژامبون با یک فنجان ماست

شام:

200 گرم گوشت گاو (کبابی) با سالاد سبز (با استفاده از سبزیجات برگ سبز مانند، اسفناج، کلم، کاهو)، آب لیمو و روغن

3 اصل مهم رژیم غذایی برای پسر دار شدن


روز سوم رژیم دانمارکی

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

ناهار:

1 تکه ژامبون، 1 فنجان کاهو و 2 تخم مرغ آب پز شده

شام:

1 گوجه فرنگی، با 1 تکه کرفس (آب پز) و 1 تکه میوه 

رژیم غذایی 14 روزه کم کاری تیروئید


روز چهارم رژیم دانمارکی

صبحانه:

قهوه با یک عدد قند (قهوه ای / سفید) و یک تکه نان تست ساده

ناهار:

200 میلی لیتر آب میوه (تازه یا طبیعی) با یک فنجان ماست

شام:

250 گرم میوه با 1 تخم مرغ آب پز شده و یک هویج

20 نوع رژیم غذایی موجود در دنیا


روز پنجم رژیم دانمارکی

صبحانه:

1 هویج با آب لیمو

ناهار:

200 گرم کدو (آب پز شده) با آب لیمو

شام:

200 گرم گوشت گاو (کباب)، با کره و کرفس (1 تکه)

رژیم غذایی گروه خونی : A, B, AB, O

ادامه در لینکز یر

رژیم غذایی دانمارکی 13 روزه را امتحان کنید

 

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

قرص کابرگولین خوراکی یک داروی تجویزی است که تنها به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. این قرص فقط به صورت خوراکی در دسترس می باشد. در این مقاله می خوانیم:

کابرگولین چیست؟

چرا کابرگولین استفاده می شود؟

اثرات جانبی کابرگولین

کابرگولین ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد

هشدارهای مصرفی درباره قرص کابرگولین

نحوه مصرف کابرگولین چگونه است؟


کابرگولین چیست؟

قرص خوراکی کابرگولین به عنوان یک داروی عمومی در دسترس است. کابرگولین تنها به صورت خوراکی موجود است. این دارو برای درمان هیپرپرولاکتینمی (سطح بالایی از پرولاکتین در بدن شما) استفاده می شود.

هشدارهای مهم درباره کابرگولین

1- مشکلات دریچه قلب:

این دارو می تواند مشکلات مربوط به دریچه قلب را ایجاد کند. دکتر شما ممکن است قبل و در طول درمان با این دارو قلب را بررسی کند. پزشک این کار را با اکوکاردیوگرام و سایر آزمایشات انجام می دهد. اگر مشکل دریچه قلب دارید، نباید این دارو را مصرف کنید. اگر دچار مشکل قلبی هستید، این دارو ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

2-  زخم بافت های اندامی:

این دارو ممکن است باعث تصلب بافت ها شود. با این شرایط، بافت های اندام ها زخم می شوند یا بدتر می شوند. این مسئله می تواند در ریه های شما، در اطراف قلب شما و یا در پشت معده شما اتفاق بیفتد. علائم شامل مشکل در تنفس، سرفه ای که از بین نمی رود، درد قفسه سینه، تورم در پاها و درد پهلوها بین کمر و معده می باشد. اگر این علائم را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر سابقه تصلب بافت دارید، نباید این دارو را مصرف کنید.

چرا کابرگولین استفاده می شود؟

کابرگولین برای درمان هیپرپرولاکتینمی (سطح بالایی از پرولاکتین در بدن شما) استفاده می شود. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که غده هیپوفیز باعث افزایش پرولاکتین می شود. سطح پرولاکتین بالا ممکن است ناشی از یک مشکل هورمونی یا یک تومور در غده هیپوفیز باشد.

سطح پرولاکتین بالا می تواند باعث تغییر در تخمک گذاری خانم، چرخه قاعدگی و تولید شیر مادر شود. در مردان، سطح پرولاکتین بالا می تواند بر تولید مثل تاثیر بگذارد و باعث مشکلات جنسی شود. این مسائل شامل کاهش میل جنسی و عدم توانایی انزال و یا حفظ نعوظ است.

این قرص چگونه عمل می کند؟

کابرگولین متعلق به یک کلاس از داروهای آگونیست دوپامین است. این داروها اغلب برای درمان شرایط مشابه استفاده می شوند. دوپامین یک ماده شیمیایی است که بدن شما تولید می کند. این ماده باعث می شود بدن شما پرولاکتین آزاد نکند. کابرگولین با اتصال به گیرنده های دوپامین عمل می کند. این دارو باعث می شود که بدن شما پرولاکتین آزاد نکند بنابراین به کاهش سطح پرولاکتین کمک می کند.

ادامه در لینک زیر

قرص کابرگولین: نحوه مصرف و عوارض جانبی آن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

از دست دادن وزن بدون برنامه غذایی سالم، متعادل و کم کالری دشوار می باشد. برای از دست دادن 10 کیلوگرم وزن در ماه، نیاز به انگیزه و کنترل قوی بر عادات غذایی خود دارید. برای کمک به کاهش وزن بدون گرسنگی، یک رژیم غذایی کم کالری، بسیار مغذی و چربی سوز را ارائه می دهیم که بر مشکلات وزن شما غلبه خواهد کرد و باعث می شود احساس راحتی، سلامت و زیبایی داشته باشید. فقط سعی کنید این رژیم غذایی را رعایت کنید و هر روز صبح به مدت 15 دقیقه برای 30 روز ورزش کنید و تفاوت وزن خود را ببینید.

رژیم غذایی برای از دست دادن 10 کیلوگرم وزن در ماه

 برنامه صبح تا ظهر  (روز اول - روز 30) :

همیشه بهتر است روز خود را با 2 لیوان آب گرم شروع کنید تا از یبوست جلوگیری شود، سموم از بین برود، جریان خون تحریک شود، ماهیچه ها آرام شوند و چربی بدن کنترل شود.

 نوشیدنی صبحانه برای سم زدایی بدن و کاهش وزن (7:00 صبح تا 7:30 صبح)

نوشیدنی های سم زدا کمک می کنند تا سموم ناخواسته ذخیره شده و آب و سدیم جمع شده در بدن از بین بروند. این نوشیدنی ها سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و به سوزاندن کالری با سرعت بیشتر در بدن کمک می کنند. می توانید هر یک از نوشیدنی های زیر را بر اساس شرایط بدن خود انتخاب کنید و باید مصرف این نوشیدنی را به طور منظم به مدت یک ماه ادامه دهید تا 10 کیلوگرم وزن از دست بدهید.

1- نوشیدنی سم زدای لیمو

یک لیوان آب گرم همراه با نصف آب لیمو تازه و یک قاشق چایخوری عسل  برای پاک سازی کبد و کاهش وزن مصرف کنید.

2- نوشیدن سم زدای زنجبیل 

1 قاشق چایخوری خمیر زنجبیل تازه و 2 قاشق غذاخوری نعناع تازه به یک لیوان آب آشامیدنی اضافه کنید و هر روز برای از دست دادن چربی بنوشید.

3- نوشیدنی سم زدای زیره سبز

زیره سبز همراه با لیمو و عسل به عنوان یک نوشیدنی سم زدایی قوی با چربی سوز عمل می کند. یک قاشق غذاخوری دانه زیره سبز را به یک لیوان آب اضافه کنید و بجوشانید. آب زیره را از صافی رد کنید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم آب لیمو اضافه کنید. این آب را به منظور بهبود هضم و حذف چربی اضافی مصرف کنید.

4- نوشیدنی سم زدای سرکه سیب 

ACV یک روش بسیار موثر برای سم زدایی بدن و کاهش 10 کیلوگرم وزن است. یک قاشق غذا خوری سرکه سیب و نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و صبح بنوشید.

5- نوشیدنی سم زدای خیار

این نوشیدنی برای افرادی که دارای اسیدیته و مشکلات اسیدیته هستند مناسب است. خیار پوست شده را با برگ نعناع و 2/1 سانتی متر زنجبیل مخلوط کنید. نصف قاشق چای خوری نمک سیاه به آن اضافه کنید و مصرف کنید.

ادامه در لینک زیر

رژیم غذایی کاهش وزن در یک ماه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

سرگیجه اصطلاحی است که برای توصیف طیف وسیعی از احساسات، مانند احساس خستگی، ضعف یا ناپایداری استفاده می شود. سرگیجه یکی از شایعترین دلایلی است که بزرگسالان برای آن به پزشک مراجعه می کنند. سرگیجه به طور قابل توجهی بر زندگی شما تاثیر می گذارد. اما سرگیجه به ندرت تهدید کننده زندگی است. درمان سرگیجه بستگی به علت و علائم شما دارد. در این مقاله بطور کامل می خوانیم:

سرگیجه چیست؟

علائم سرگیجه چیست؟

علت سرگیجه چیست؟

درمان سرگیجه چیست؟

نکات پیشگیری از سرگیجه


احساس ناراحتی یا سرگیجه می تواند به علت بسیاری از عوامل مانند گردش خون ضعیف، بیماری گوش داخلی، مصرف دارو، آسیب، عفونت، آلرژی و / یا بیماری های عصبی ایجاد شود. سرگیجه قابل درمان است، اما برای پزشکتان مهم است که به شما کمک کند علت را تعیین کنید تا درمان درست انجام شود. در حالی که هر فرد به طور متفاوتی تحت تاثیر قرار می گیرد، نشانه هایی که باعث می شود به پزشک مراجعه کنید، عبارتند از تب بالا ( درمان تب و لرز در کودکان)، سردرد شدید( برای رفع سر درد چه باید کرد؟) ، تشنج، استفراغ مداوم، درد قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس، عدم توانایی حرکت دست یا پا، تغییر در بینایی یا گفتار، یا شنوایی.

سرگیجه چیست؟

سرگیجه را می توان از طریق بسیاری از موارد توصیف کرد، مانند احساس سرگیجه، ناپایداری، سرخوشی یا حس شناور بودن. سرگیجه گاهی به خاطر بیماری حرکتی، حالت تهوع ناشی از هواپیما، غواصی یا قایق است. سرگیجه، و بیماری حرکت همه مربوط به حس تعادل است. حس تعادل توسط تعامل پیچیده با قسمت های زیر سیستم عصبی حفظ می شود:

  • گوش داخلی که جهت حرکت، چرخیدن، چرخش به عقب، حرکت جلو به عقب، و حرکت بالا و پایین را بررسی می کند ( برای درمان فوری گوش درد چه کنیم؟)
  • چشمان، که بر مکان بدن در فضا نظارت می کند (به عنوان مثال، به سمت بالا، سمت راست، و غیره) و نیز جهت حرکت را بررسی می کند.
  • گیرنده های فشار در مفاصل اندام های پایین تر و ستون فقرات، که نشان می دهد که چه بخشی از بدن زمین را لمس می کند.
  • عضله و گیرنده های حسی مفاصل می گویند که چه قسمتی از بدن در حال حرکت است.
  • سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع)، که تمام اطلاعات را از چهار سیستم دیگر پردازش می کند تا تعادل را حفظ کند.

علائم بیماری حرکتی و سرگیجه زمانی ظاهر می شود که سیستم عصبی مرکزی پیام های متضاد از چهار سیستم دیگر دریافت می کند.

علائم سرگیجه چیست؟

افرادی که دچار سرگیجه می شوند علائم زیر را تجربه می کنند:

  •  احساس غلطی از حرکت یا چرخش (سرگیجه)
  •  سرگیجه یا احساس ضعف
  •  عدم تعادل یا از دست دادن تعادل

این احساسات ممکن است با راه رفتن، ایستادن یا حرکت دادن ایجاد یا تشدید شود. سرگیجه ممکن است با حالت تهوع همراه باشد یا خیلی ناگهانی یا شدید باشد که باید دراز بکشید. ممکن است سرگیجه چند ثانیه یا چند روز طول بکشد و ممکن است دوباره تکرار شود.

چه زمانی برای سرگیجه به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر سرگیجه شدید همراه به علائم زیر دارید با اورژانس تماس بگیرید:

  •  سردرد ناگهانی یا شدید
  •  استفراغ مکرر
  •  تغییر ناگهانی در گفتار، بینایی یا شنوایی
  •  مشکل در راه رفتن
  •  سرگیجخ
  • درد قفسه سینه یا ضربان قلب نامنظم
  •  ضعف یا بی حسی
  • تنگی نفس
  •  تب بالا
  •  سفت شدن گردن
  •  آسیب سر
  •  تشنج

اگر دچار سرگیجه مکرر، ناگهانی، شدید و یا طولانی مدت می شوید، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع و ادامه لینک :

سرگیجه نشانه چیست؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

دروکسی پروژسترون چیست؟

مدروکسی پروژسترون هورمونی زنانه است که به تنظیم تخمک گذاری (انتشار تخمک از تخمدان) و دوره های پریودی کمک می کند. مدروکسی پروژسترون برای درمان شرایطی مانند پریودی های غیرواقعی یا غیرمعمول یا خونریزی غیر طبیعی رحم استفاده می شود. مدروکسی پروژسترون همچنین برای کاهش خطر ابتلا به هیپرپلازی اندومتر (مشکلی که ممکن است به سرطان رحم منجر شود) در هنگام مصرف استروژن نیز مورد استفاده قرار گیرد.
مدروکسی پروژسترون برای جلوگیری از رشد بیش از حد در پوشش رحم در زنان یائسه که مصرف هورمون استروژن را جایگزین می کنند استفاده می شود.

اطلاعات مهم درباره قرص پروژسترون

اگر حامله هستید یا بیماری کبدی دارید، سرطان مرتبط با هورمون مانند سرطان سینه یا رحم دارید، سابقه سکته مغزی یا لخته شدن خون دارید یا خونریزی واژینال غیرطبیعی دارید، نباید از داروهای مدروکسی پروژسترون استفاده کنید.

مدروکسی پروژسترون نباید برای جلوگیری از بیماری های قلبی، سکته مغزی، و یا بیماری زوال عقل استفاده شود. این دارو احتمالا خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. استفاده طولانی مدت از داروهای مدروکسی پروژسترون ممکن است خطر ابتلا به سرطان پستان، حمله قلبی، سکته مغزی یا لخته شدن خون را افزایش دهد. 

قبل از مصرف قرص مدروکسی پروژسترون 

قرص مدروکسی پروژسترون می تواند نقایص مادرزادی ایجاد کند. در صورت بارداری از این دارو استفاده نکنید. اگر در طول درمان باردار شدید، بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. اگر نسبت به مدروکسی پروژسترون حساسیت دارید یا یکی از مشکلات زیر را دارید نباید از این دارو استفاده کنید:

  •  خونریزی غیرطبیعی واژن که تشخیص داده نشده است.
  •  سرطان مرتبط با هورمون مانند سرطان سینه و سرطان رحم؛
  • بیماری کبد؛ یا
  • سابقه سکته مغزی یا لخته شدن خون.

برای اطمینان از اینکه مدروکسی پروژسترون برای شما مناسب است، در صورت داشتن موارد زیر به پزشک خود بگویید:

  •  بیماری های قلبی، نارسایی احتقانی قلب، سکته مغزی یا حمله قلبی
  • فشار خون بالا؛
  •  کلسترول یا تری گلیسیرید بالا ؛
  •  سطح پایین کلسیم در خون شما؛
  •  درد لگن شدید؛
  •  سقط جنین؛
  •  صرع؛
  • آسم؛
  •  سردردهای میگرنی؛
  •  اختلال تیروئید؛
  • بیماری کلیوی،
  • دیابت؛ یا
  •  لوپوس

- مدروکسی پروژسترون ممکن است خطر ابتلا به  هایی که می تواند منجر به سرطان رحم شود را افزایش دهد. برای کمک به کاهش این خطر، پزشک پروژستین را برای مصرف همراه با داروی هورمون پروژسترون تجویز می کند. هر گونه خونریزی غیرطبیعی واژن را بلافاصله به پزشک گزارش دهید. مدروکسی پروژسترون می تواند به شیر مادر منتقل شود و ممکن است به نوزاد شیرخوار منتقل شود. در صورتی که شیردهی می کنید، به پزشک خود بگویید.

- قرص مدروکسی پروژسترون از بیماری قلبی، سرطان پستان یا زوال عقل جلوگیری نخواهد کرد و در واقع ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را در زنان بعد از یائسگی افزایش دهد.  قرص مدروکسی پروژسترون همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم یا تخمدان را در برخی از خانم ها افزایش دهد. درمان طولانی مدت با استروژن ها و پروژستین ها (مانند مدروکسی پروژسترون) ممکن است خطر ابتلا به حمله قلبی، لخته شدن خون و یا سکته مغزی را افزایش دهد.

- در مورد خطرات و مزایای استفاده از این دارو خاص با پزشک خود صحبت کنید، به ویژه اگر سیگار  می کشید یا اضافه وزن دارید. پزشک شما باید به صورت منظم (هر 3 تا 6 ماه) پیشرفت شما را بررسی کند تا تعیین کند آیا باید این درمان را ادامه دهید یا خیر.

ادامه در لینک زسر

قرص مدروکسی پروژسترون : نحوه مصرف پروژسترون و تنظیم قاعدگی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

درد علامت اصلی زخم معده، در اطراف معده یا کمی بالاتر است. علائم کلاسیک زخم معده سوء هاضمه است، همچنین دیسپپسی نامیده می شود. سوء هاضمه باعث درد یا ناراحتی در ناحیه معده می شود.  سوزش معده باید ناشی از ریفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده (GERD) باشد. این سوزش کمی بالاتر از معده رخ می دهد و در قسمت پایین سینه احساس می شود. شایان ذکر است که همه زخم معده ها باعث سوء هاضمه نمی شوند.

علائم زخم معده نسبت به سوزش سر دل بیشتر است، اما علائم هنوز هم می تواند مبهم باشد. یک زخم معده تمایل دارد:

  •  یک درد سوزش یا خفیف در ناحیه معده ایجاد کنید
  •  این درد گاهی اوقات به عنوان "گزش" شناخته می شود
  •  برخی از افراد احساس گرسنگی را توصیف می کنند
  • کاهش وزن
  •  تهوع و استفراغ
  •  غذا نخوردن به خاطر درد 
  •  آروغ زدن
  • نفخ
  •  ممکن است درد با خوردن، نوشیدن یا مصرف آنتی اسیدها کاهش یابد

زخم معده علائم کمی متفاوت از علائم مشکلات روده کوچک نشان می دهد:

- زخم معده تمایل به نشان دادن علائم کمتر، با درد کمتر دارد. گاهی اوقات درد بعد از خوردن غذا بدتر می شود. زخم های روده کوچک بیشتر احتمال دارد که یک درد پایدار ایجاد کند. در بیشتر مواقع درد در وسط شب بیشتر است، اما اول صبح بهتر است. هنگامی که درد بعدا در روز ظاهر شد، خوردن غذا موجب کاهش آن می شود.

- برخی از زخم های معده مهم نیستند و هیچ نوع اختلالات گوارشی را نشان نمی دهند. این زخم ها کمتر رایج هستند و پس از خونریزی، تشخیص داده می شوند. برخی از زخم ها می توانند به یک سوراخ در دیواره معده تبدیل شوند. این به عنوان سوراخ شناخته می شود و یک وضعیت جدی است. علائم زخم معده در طول زمان تغییر می کند و ممکن است دشوار تشخیص داده شود.

یکی از درد های شابع زخم معده است که خیلی ها درگیر آن هستند و خیلی از افراد هم علائمی داند که نمی دانند این علائم ناشی از زخم معده است. در این مقاله به معرفی 10 علامت نشاندهنده زخم معده می پردازیم:

1- درد شکم

  • درد در قسمت شکم، به طور معمول بین سینه و ناحیه ناف، می تواند از نشانه های زخم معده باشد. این درد اغلب با امواج سوزش و یا درد شدید شکل می گیرد و از بین می رود.

2- افزایش سوء هاضمه

  • زخم معده می تواند به سوء هاضمه شدید و تولید گازهای دردناک منجر شود که به معنای باد گلو و سکسه پس از خوردن وعده های غذایی است.

3- تهوع

  • به واسطه عدم تعادل در آنزیم های گوارشی، فرد مبتلا به زخم معده احتمالا با احساس خفیف تا شدید تهوع مواجه می شود که به طور معمول هنگام صبح و زمان خالی بودن معده شکل می گیرد.

4- سنگینی شکم

  • زخم معده موجب شکل گیری احساس سنگینی یا پری در قسمت شکم می شود که این شرایط مشابه با احساسی است که پس از نوشیدن مقدار زیادی از آب به انسان دست می دهد.

5- نشانه های شبیه آنفولانزا

6- بی اشتهایی

  • دردهای شدید و ناگهانی معده که بیماران مبتلا به زخم معده چند ساعت پس از هر وعده غذایی احساس می کنند اغلب به ترس آنها از غذا خوردن و یا از دست دادن کامل اشتها منجر می شود.

7- گرسنگی غیر قابل توضیح

  • احساس گرسنگی شدید چند ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی کامل نیز در میان بیماران مبتلا به زخم معده رایج است. این حالت درد گرسنگی نیست، بلکه دردهای زخم معده است که به واسطه افزایش آنزیم های گوارشی شکل می گیرند.

8- کاهش وزن ناگهانی

  • با از دست دادن اشتها، به طور طبیعی کاهش وزن در نتیجه کاهش مصرف مواد غذایی رخ می دهد. در صورتی که زخم معده موجب استفراغ مرتب پس از هر وعده غذایی شود، فرد مبتلا به این بیماری از کاهش وزن ناگهانی رنج خواهد برد.

9- تغییر رنگ مدفوع

  • مدفوع فرد مبتلا به زخم معده می تواند نسبت به گذشته تیره‌تر و خمیری به نظر برسد و یا در صورت رشد اندازه و شدیدترین شرایط زخم ردپایی از خون در آن دیده شود.

10- استفراغ خونی

به واسطه سطوح بالای آنزیم های گوارشی در روده و معده، استفراغ یکی از نشانه های رایج زخم معده است. با این وجود، اگر استفراغ حاوی نشانه هایی از خون باشد، بیمار دچار زخم معده پیشرفته شده و نیازمند توجه و درمان فوری است.

ادامه در لینک زیر

10 علامت که نشان میدهد شما زخم معده دارد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

همانطور که پیر میشویم، پوست ما شروع به نشان دادن نشانه های پیری می کند. پوست شما شروع به از دست دادن انعطاف پذیری طبیعی خود می کند، که منجر به تضعیف می شود. سفت شدن پوست یک فرایند طبیعی و غیر قابل برگشت است، اما می تواند کاهش یابد و به تاخیر بیفتد. اغلب مردم جراحی زیبایی را انتخاب می کنند که هزینه بسیار زیادی دارد و عوارض جانبی ایجاد می کند. خوشبختانه، داروهای خانگی برای سفت شدن پوست وجود دارد. این داروها ساده و آسان هستند و به طور موثر به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کنند.

دلایل شل شدن پوست چیست؟

آویزان پوست یکی از نشانه های اصلی پیری است و بیشتر بر روی صورت ظاهر می شود. چین و چروک اولین علامتی است که نشانه پیری شما است. به آرامی، پوست شما از گونه ها، بینی، چانه، گردن، بازو و سایر مکان های بدن شروع به شل شدن و آویزان شدن می کند. علل اصلی این امر عبارتند از:

  •  با پیر شدن، سنتز کلاژن در پوست، کندتر می شود و باعث می شود پوست الاستیسیته و سفتی خود را از دست بدهد.
  •  بافت همبند در پوست که از غضروف و استخوان های مختلف پشتیبانی می کند، با افزایش سن ضعیف می شود.
  • چربی که یک بار به صورت یکنواخت در زیر پوست توزیع شده بود، با از دست دادن حجم به صورت توده ای می شود. این توده ها به علت جاذبه شروع به آویزان شدن می کنند.
  • کاهش سریع وزن و حاملگی همچنین می تواند سبب تضعیف پوست شود.

 قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث واردن شدن آسیب به کلاژن و الاستین در پوست می شود و باعث تیره شدن پوست می شود. دود سیگار و آلودگی هوا عوامل دیگری هستند که می توانند فرایند تشکیل چین و چروک پوست را تسریع کنند.

نکاتی در خصوص سفت شدن پوست

  •  اول از همه، یک رژیم غذایی سالم که حاوی مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین بدون چربی است داشته باشید.
  • در طول روز آب کافی مصرف کنید تا از خشکی و شل شدن پوست جلوگیری شود.
  • از مرطوب کننده مناسب برای تغذیه پوست استفاده کنید.
  •  از کرم  ضد آفتاب با SPF20-30 استفاده کنید. آن را نه تنها بر روی صورت، بلکه روی گردن و تمام قسمتهای در معرض آن مانند بازوها و پاها قرار دهید.
  •  پس از سه تا چهار ساعت، کرم های ضد آفتاب را مجددا قرار دهید.
  •  همیشه از مرطوب کننده بر روی صورت و گردن استفاده کنید.
  •  حداقل یکبار در هفته پوست صورت، گردن و بدن را لایه برداری کنید.
  •  به طور مرتب ورزش کنید.
  •  از سیگار کشیدن اجتناب کنید زیرا این امر با تولید کلاژن در پوست تداخل دارد و به پوست شما لطمه وارد می کند.
  •  از مواد شیمیایی خشن در صابون ها، سرم ها و لوسیون ها اجتناب کنید چون می تواند اثرات جانبی طولانی مدت بر روی کشش پوست داشته باشد.
  •  در نهایت، به طور منظم، از ماسک های سفت کننده استفاده کنید.

ادامه در لینک زیر

22 روش خانگی برای سفت شدن پوست صورت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

روز اول رژیم کانادایی

صبحانه:

1 فنجان قهوه با یک قاشق شکر 

ناهار:

2 تخم مرغ + 200 گرم سالاد. اسفناج، پخته شده در آب + 1 گوجه فرنگی

شام:

200 گرم استیک، سرخ شده، اما بدون چربی، سالاد سبز با روغن زیتون و لیمو


روز دوم رژیم کانادایی

صبحانه:

1 فنجان قهوه سیاه با یک عدد قند

ناهار:

200 گرم ژامبون + ماست

شام:

مشابه روز اول، به علاوه یک میوه.


روز 3 رژیم کانادایی

صبحانه:

مشابه روز اول، اما بعلاوه یک عدد نان تست

ناهار:

2 تخم مرغ آب پز، 1 تکه ژامبون و سالاد مشابه روز اول

شام:

1 کرفس آب پز (متوسط)، 1 گوجه فرنگی و یک تکه میوه.


روز 4 رژیم کانادایی

صبحانه:

مشابه روز 1 +1 عدد نان تست

ناهار:

آب پرتقال تازه یا آب سیب، 1 ماست

شام:

1 تخم مرغ آب پز، 1 هویج بزرگ، یک کاسه پنیر نرم (حدود 200 گرم)

ادامه در لینک زیر

13 روز با رژیم کانادایی و کاهش وزن سریع !!

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ستروژن ها گروهی از هورمون های جنسی هستند که باعث رشد و حفظ ویژگی های زنانه در بدن انسان می شوند. آنها نقش مهمی در رشد و توسعه ویژگی های ثانویه جنسی خانم ها ایفا می کنند، مانند سینه ها، موی زیر بغل و ناحیه شرمگاهی و تنظیم چرخه قاعدگی و سیستم تولید مثل.

در طی چرخه قاعدگی، استروژن محیطی مناسب برای لقاح، تخمک گذاری و تغذیه جنین تولید می کند. عدم تعادل این هورمون ها می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی و تغییرات فیزیکی ناخواسته شود. 

هورمون استروژن چیست؟

فواید استروژن در بدن

غذاهای حاوی استروژن

موارد مصرف استروژن مصنوعی

استروژن پایین به چه علت است؟

علت استروژن بالا چیست؟


هورمون استروژن چیست؟

استروژن هورمون حیاتی در رشد زنان است. هورمون ها پیام های شیمیایی هستند که باعث می شوند بافت های خاصی به نحوی خاص رفتار کنند. در دوران بلوغ، تخمدانها هورمون های استروژن را با هر چرخه قاعدگی ماهانه آزاد می کنند. سطح استروژن به طور ناگهانی در نهایت در طول چرخه افزایش می یابد، که منجر به انتشار یک تخمک می شود. این سطح پس از تخمک گذاری به سرعت کاهش می یابد.

استروژن ها معمولا از طریق جریان خون در مایعات عبور می کنند، با سلول های مختلف در بافت های بدن ارتباط برقرار می کنند و پیام یا دستورالعمل را ارائه می دهند. این یکی از مهمترین هورمونهای زنان است که همراه با پروژسترون است. پروژسترون به حفظ حاملگی کمک می کند و تخمک را در رحم می کارد.

حقایقی در مورد استروژن

  •  تخمدانها محل اصلی تولید استروژن هستند.
  •  استروژن بر تفاوت های ساختاری بین بدن مرد و بدن زن تاثیر می گذارد، مانند موهای بیشتر سر ذر خانم ها.

 استروژن مصنوعی دارای طیف وسیعی از کاربردهای پزشکی است، از جمله کنترل بارداری و مدیریت اثرات یائسگی.
 استروژن در توسعه طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت درگیر است.

انواع هورمون های استروژن

انواهورمون های مرتبط در خانواده استروژن عبارتند از:

1-  استرون (E1):

این یک فرم ضعیف استروژن است و تنها نوعی است که در زنان بعد از یائسگی یافت می شود. مقادیر کمی از اترن در اکثر بافت های بدن، به طور عمده چربی و عضله، وجود دارد. بدن می تواند استررون را به استرادیول و استرادیول را به استرون تبدیل کند.

2-  استرادیول (2E):

این قوی ترین نوع استروژن است. استریایید استروئید تولید شده توسط تخمدان است. تصور می شود که این ماده به دامنه ای از مشکلات زنان، مانند اندومتریوز، فیبروئیدها و سرطان هایی که در زنان رخ می دهد به ویژه سرطان آندومتر، کمک می کند.

3-  استریول (3E):

این نوع ضعیف ترین نوع استروژن است و یک ماده زائد ساخته شده پس از استفاده از استرادیول بدن است. بارداری تنها زمانی است که مقادیر زیادی از استریول ساخته می شود. استریول را نمی توان به استرادیول یا استرون تبدیل کرد.

سطوح پایین تر استروژن نیز در مردان وجود دارد.

عملکرد
استروژن برای عملکرد و چرخه تولید مثل یک زن حیاتی است.

 

ادامه در لینک زسر

هورمون استروژن: 10 نقش اساسی استروژن در بدن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 آبان 1397 | نظرات ()