نوشته شده توسط : تیم پزشکی

تمام وعده های غذایی مهم هستند، اما صبحانه به شما کمک می کند روز خود را در مسیر درست شروع کنید. بهترین و صبحانه، شما را سیر می کند و شما را برای روز آماده می کند. بین 400 تا 500 کالری در طول صبحانه مصرف کنید و سعی کنید صبحانه شما حاوی پروتئین بدون چربی (مانند تخم مرغ، لوبیا، ماست یونانی، آجیل یا کره آجیل) و فیبر (سبزیجات ، میوه، و یا 100٪ غلات کامل) باشد. 

5 خواص گل محمدی برای لاغری


2. اولویت دادن به غذاهای واقعی و کامل.

اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی که می خورید کامل هستند و غذاهای فراوری شده و کنسروی مصرف نکنید. از آنجا که نمک یک ماده نگهدارنده است، این مواد غذایی غنی از سدیم هستند. تمام چیزهایی که می خورید تازه باشند. بنابراین میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل، لبنیات کم چرب و پروتئین بدون چربی تازه مصرف کنید.

12 نکته مهم در لاغری موضعی با کویتیشن


3. حد خود را با نمک بدانید.

هنگامی که برای خرید میان وعده می روید، محصول "کم سدیم" که دارای 140 گرم یا کمتر سدیم است خریداری کنید.

سرکه سیب و لاغری شکم: زمان و طریقه مصرف آن


4.قهوه

راه های لاغر شدن در خانه

روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید. کافئین یک دیورتیک طبیعی و منبع عالی آنتی اکسیدان ها است که سلول های شما را از آسیب محافظت می کند. با توجه به دستورالعمل های غذایی سال 2015 برای آمریکایی ها، می توانید روزانه 400 میلی گرم قهوه مصرف کنید.

چای نیز یک دیورتیک طبیعی است. در واقع: هنگامی که یک مطالعه به مقایسه اثر متابولیکی چای سبز (عصاره) با داروی پلاسبو پرداخته است، محققان دریافتند مصرف کنندگان چای سبز حدود 70 کالری اضافی در یک دوره 24 ساعته سوزانده اند.

6 نکته مهم درباره دستگاه لاغری ال پی جی (LPG)+هزینه هر جلسه


5. حذف نوشیدنی های شیرین

نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی قهوه کارامل دار مانند مصرف سبزیجات باعث سیری نمی شود. بنابراین مصرف آبمیوه، نوشابه، قهوه شیرین و چای و نوشابه های الکلی را کنترل کنید.

26 قرص لاغری موجود در ایران+لیست قیمت


6. غذاهای تند بخورید

این غذاها واقعا می تواند به کاهش کالری کمک کند. به این دلیل است که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل یافت می شود، باعث افزایش میزان انتشار هورمون های استرس مانند آدرنالین می شود که می تواند توانایی شما برای سوختن کالری را افزایش دهد. 

7 ورزش برای لاغری بغل ران


7. بخوابید

شاید خنده دار به نظر برسد، اما کم خوابی باعث چاقی می شود. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد کم خوابی باعث کاهش سوخت و ساز بدن می شود. 

یک رژیم لاغری سریع هفته ای 3 کیلو با ورزش


8. موادغذایی که می خورید را بنویسید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به یادداشت موادغذای که می خورند می پردازند کاهش وزن خواهند داشت. 

5 دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

ادامه در 

راه های لاغر شدن سریع د رخانه

 

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ممکن است سینه در هنگام شیردهی سنگین به نظر برسد. در طی چند هفته اول پس از زایمان ممکن است سینه های شما سفت شود. در موارد دیگر در طول شیردهی، ممکن است توده های کوچکی در سینه دیده شود. به احتمال زیاد این کانال ها با شیر مسدود شده اند. مجاری بسته شده شیر یک مشکل شایع شیردهی است، اما معمولا این مشکل طی چند روز به صورت خود به خودی برطرف می شود.

توده ای که بعد از حدود یک هفته کوچکتر نمی شود و یا برطرف نمی شود، باید توسط دکتر بررسی شود. اگر پزشک شما نیاز به انجام هر آزمایش برای تشخیص تومور داشته باشد، نباید شیردهی را متوقف کنید. اولتراسوند، ماموگرام، بیوپسی سوزن، لومپلکتومی و آزمایش خون می تواند با اطمینان انجام شود. اگر چه برای جراحی برای برداشتن توده، کیست یا بخشی از بافت پستان به بیوپسی نیاز است، ممکن است بر میزان شیر شما تأثیر بگذارد. اگر پس از هر نوع جراحی سینه، شیردهی انجام دهید باید منبع شیر را بررسی کنید.

اغلب توده های سینه به هیچ وجه جدی نیستند. با این حال، در یک مناسبت نادر، توده می تواند سرطانی باشد. بنابراین اگر توده ای دارید که از بین نمی رود باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. هنگامی که با سرطان سروکار دارید، تشخیص زود هنگام بسیار مهم است. اگر در حین شیردهی مبتلا بهسرطان سینه شده باشید، شما و دکترتان باید در خصوص درمان تصمیم گیری کنید. اگر دوره درمان شما شامل شیمی درمانی و / یا تابش درمانی باشد، باید از تغذیه با شیر مادر اجتناب کنید.

علت سفت شدن سینه در شیردهی

1- مجاری مسدود شیر:

پکانال های مسدود شیر معمولا گره های کوچک، سخت و ملایم هستند. آنها به طور ناگهانی ظاهر می شوند و در عرض چند روز از بین می روند. اکثر کانال های مسدود شده نیازی به درمان ندارند.

2- مستیت (ورم سینه):

مستیت عفونت سینه است. یک توده همراه با مستیت دردناک است و منطقه اطراف توده ممکن است گرم و قرمز باشد. ممکن است مستیت همراه با تب باشد. ممکن است لازم باشد از آنتی بیوتیک برای درمان عفونت سینه استفاده کنید. بنابراین برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

3- کیست:

کیست یک توده بیضوی است که شامل مجموعه ای از مایع است (12 درمان خانگی کیست سینه). این توده ممکن است سفت و صاف باشد و می تواند به راحتی در داخل سینه حرکت کند. معمولا کیست ها هیچ مشکلی ندارند. با این حال، برخی از کیست ها باید برداشته شوند.

4- سینه فیبروکیستیک:

برخی از زنان دارای بافت پستان توده ای هستند که ممکن است باعث ناراحتی شود و مانند چند گره سخت در سینه احساس می شود. کیست های سینه فیبروکیستیک سرطانی نیستند و بر تغذیه با شیر مادر تاثیر نمی گذارند.

5- لیپوما:

لیپوما توده های چربی غیر سرطانی هستند که به آرامی رشد می کنند. آنها اغلب نرم هستند و باعث درد نمی شوند.

6- هماتوم:

یک هماتوم مجموعه ای از خون زیر پوست از تروما یا جراحی است. این هماتوم می تواند کوچک یا بزرگ باشد. ناحیه اطراف توده ها اغلب دردناک است و همچنین ممکن است قرمز یا متورم باشد. اگر خون نزدیک به پوست باشد، پوست ممکن است تغییر رنگ داده یا کبود شود.

8- سرطان سینه:

درصد کوچکی از توده های سینه در زنان شیرده به علت سرطان سینه است. سرطان سینه ممکن است به عنوان یک توده سخت و بدون درد ظاهر شود که ظاهرا مرز قطعی ندارد. همچنین ممکن است احساس کنید این توده به بافت سینه اطراف آن متصل شده است، و حرکت کردن آن دشوار شده است.

کارهایی که می توانید پس از سفت شدن سینه انجام دهید

1-  ادامه دادن شیردهی

2-  ماساژ سینه

3-  اطمینان حاصل کنید که کودک شما به درستی شیر می خورد. موقعیت درست نوزاد در حین شیردهی باعث می شود راحت تر تمام شیر را از سینه شما خارج کند. این مسئله مانع از انسداد کانال های سینه و بزرگ شدن توده می شود.

4-  هر بار شیردهی را با قرار دادن نوزاد زیر سینه ای که سفت شده است، شروع کنید. مکیدن نوزاد در ابتدای شیردهی قوی تر است و می تواند شیر مسدود شده را خارج کند.

5- نوزاد را در موقعیت های متفاوت قرار دهید تا حالت های مختلف شیردهی را امتحان کنید و متوجه شوید در چه موقعیتی نوزاد شیر بیشتری می خورد و سینه را خالی می کند. تخلیه تمام قسمتهای سینه به جلوگیری از انسداد و باز شدن مجاری شیر کمک می کند.

6-  پس از شیر دادن به نوزاد شیر را بدوشید تا سینه به طور کامل خالی شود. دوشیدن شیر باعث می شود تمام سینه خالی شود و انسدادها باز شود (شیر مادر چه رنگی است؟).

7-  یک پارچه گرم و مرطوب را روی منطقه که سفت است، اعمال کنید.

8- سینه ها و نوک سینه ها را با آب گرم شستشو دهید تا شیر خشکی که باعث انسداد جریان شیر از سینه شده است خارج شود.

9- از پوشیدن لباس های تنگ و سوتین های تنگ اجتناب کنید، زیرا می تواند روی منطقه آسیب فشار آورد. فشار بیش از حد بر روی بافت سینه منجر به مستیت می شود.

10-  اگر ناحیه اطراف سینه قرمز و گرم شود یا اگر تب داشتید، به پزشک مراجعه کنید تا عفونت سینه را بررسی کند.

11-  اندازه توده را بررسی کنید. یک توده که کوچکتر می شود یا از بین می رود معمولا نگران کننده نیست. یک توده که رشد می کند باید توسط دکتر بررسی شود.

12-  اگر رشد توده بیش از یک هفته ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

13-  در حین شیردهی، هنوز هم باید به صورت ماهانه به پزشک مراجعه کنید تا معاینه فیزیکی انجام دهد.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

علت سفت شدن سینه در شیردهی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

افزایش وزن می تواند یک فرایند زمان گیر باشد. اما باید صبور باشید و به درستی عمل کنید. هدف شما این است که وزن خود را با روش سالم، بدون اضافه کردن وزن ناسالم، افزایش دهید! بنابراین، بر غذا خوردن در زمان مناسب و مقدار مناسب، به جای جستجوی برنامه های مختلف رژیم غذایی تمرکز کنید.

اولین قدم برای افزایش وزن، افزایش مصرف روزانه کالری است. بخش بعدی به شما می گوید که غذاهایی با کالری بالا و سالم به شما کمک خواهد کرد.

نکات رژیم غذایی برای چاق شدن

1. در رژیم غذایی خود کالری وارد کنید

همه چیزهایی که می خوریم دارای مقداری کالری است. بنابراین همان طور که برای کاهش وزن غذا با کالری کم می خوریم، برای افزایش وزن نیز باید غذا با کالری بیشتر بخوریم. برای افزایش نیم کیلو وزن باید روزانه بیش از 250 کالری مصرف کنید.

مواد لازم

غذاهای غنی از کالری مانند حبوبات، غلات، گوشت، نان، برنج، میوه های خشک و آجیل.

آنچه باید انجام دهید

1. سبزیجاتی مانند لوبیای فرانسوی، کلم بروکلی، کلم چینی، هویج، کاهو، اسفناج، مارچوبه، کدو تنبل و بادمجان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

2. قسمتی از گوشت قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما به خاطر داشته باشید بیش از حد از گوشت قرمز استفاده نکنید. هدف اضافه وزن است، نه افزایش کلسترول!

3. حتی می توانید روغن زیتون به سالاد خود اضافه کنید.

4. راه دیگر برای اضافه کردن کالری به رژیم غذایی افزایش مصرف لبنیات است. محتوای چربی موجود در شیر را کاهش ندهید. همچنین لبنیات کم چرب خریداری نکنید. اطمینان حاصل کنید که لبنیات با کالری کامل مصرف می کنید.

چرا این روش اثر می کند

غذاهایی که غنی از کالری و پروتئین هستند، به راحتی به افزایش وزن کمک می کنند.

احتیاط

از فست فود و یا میله های غلات اجتناب کنید. اشتباه برداشت نکنید. شما باید مصرف روزانه کالری خود را افزایش دهید، اما مجبور نیستید غذای بیشتری در سه وعده بخورید. باید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید.

2. تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید

شش وعده غذا در روز - سه وعده غذایی بزرگ و سه وعده غذایی کوچک- مصرف کنید. صبحانه، ناهار و شام باید سنگین و غنی از کالری باشد. شام سنگین وزن بدن شما را افزایش می دهد. زیرا هنگامی که خواب هستید متابولیسم شما در مقایسه با زمانی که بیدار هستید، فعال نیست.

آنچه باید انجام دهید

1. برای صبحانه، یک کاسه کامل غلات، نان تست شده با کره و میوه بخورید. اگر کره دوست ندارید، می توانید از پنیر یا کره بادام زمینی استفاده کنید.

2. برای میان وعده، آجیل و میوه های خشک، سبزیجات پخته شده یا ساندویچ پنیر مصرف کنید.

3. می توانید موارد دیگری به دسر خود اضافه کنید.

4. و هر از چند گاهی می توانید کیک، پیتزا، همبرگر و هر چیز دیگری که هوس می کنید مصرف کنید.

چرا این روش اثر می کند

غذا خوردن هر 3 تا 4 ساعت به حفظ سطح انرژی در بدن شما کمک می کند. در اینجا هدف تمرکز بر افزایش توده عضلانی است.

مقاله پیشنهادی اوما: چاق شدن ران پا با غذا

3. پروتئین های بالا همراه با کالری

فقط کالری به افزایش وزن بدن شما منجر نخواهد شد. بلکه نیاز به مقدار مناسب پروتئین در رژیم غذایی خود دارید. به یاد داشته باشید، اگر می خواهید متناسب باشید، باید عضله بسازید.

آنچه نیاز دارید

تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ بدون پوست، حبوبات، دانه ها و محصولات لبنی که منابع غنی پروتئین هستند. ماهی مانند ماهی تن و ماهی خال مخالی غنی از چربی است و یکی از بهترین راه های افزایش وزن است.

چرا این روش اثر می کند

پروتئین شامل اسیدهای آمینه است که سازه های عضلات هستند. این منابع غذایی به شما پروتئین کافی برای ساختن ماهیچه ها می دهند. بنابراین، آیا باید چربی ها را به طور کامل نادیده بگیرید؟ جواب خیر است. مصرف چربی همیشه یک عادت بد نیست بلکه باید نوع چربی که مصرف می کنید را بدانید. در اینجا دلیل مصرف چربی های سالم ذکر شده است.

4. چربی های سالم

چربی های خوب برای رشد عضلات و تولید هورمون هایی مانند تستوسترون ضروری هستند. این چربی ها برای رشد و قدرت عضلات ضروری هستند. همچنین این چربی ها به افزایش سرعت متابولیسم کمک می کند که به نوبه خود به بدن کمک می کند چربی های بد را از دست داده و چربی های خوب را کسب کند. چربی ها برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ضروری هستند. چربی های غیر اشباع شده و اشباع، چربی های خوبی هستند که می توانند از آجیل، سبزیجات برگ دار، ماهی قزل آلا، روغن کتان، روغن آووکادو و بسیاری از دانه ها به دست آیند. چربی های سالم نیز منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند.

اگر هنوز نمیتوانید وزن خود را افزایش دهید یا اگر همیشه مسافرت می کنید و نمی توانید آشپزی کنید، می توانید از مکمل های افزایش وزن ذکر شده در ادامه استفاده کنید.

5. مکمل های افزایش وزن

در برخی موارد، فقط رژیم غذایی و ورزش ممکن است نتایجی را که شما انتظار دارید، به ارمغان بیاورد. راه دیگر اضافه کردن مکمل های اضافی در رژیم غذایی است.

آنچه نیاز دارید

پروتئین آب پنیر یک مکمل فزاینده ای است که می توانید به شیر یا شیرینی های خود اضافه کنید.

چرا این روش اثر می کند

در این مورد افزودن بعضی مکمل ها مانند پروتئین آب پنیر به توده بدن و کمک به رشد عضلات کمک می کند. اگر درمورد چگونگی برنامه ریزی غذاهای مصرفی و بهترین زمان برای خوردن وعده های غذایی اشتباه می کنید، در اینجا یک نمودار رژیم غذایی است که می توانید برای افزایش وزن دلخواه تنظیم کنید.

6. یوگا

یوگا به ریشه بسیاری از بیماری ها مانند استرس، متابولیسم ضعیف و فقدان استقامت اشاره دارد. این روش کمک می کند تا یک راه حل پیدا کنید و به این ترتیب، به افزایش وزن کمک می کند. این تمرین اشتهای تمرین کننده را افزایش می دهد.

  •  Sarvangasana کمک می کند تا وزن خود را طبق سن و قد تنظیم کنید.
  •  Pawanmuktasana کمک می کند تا هر گونه عوارض مربوط به معده کاهش یافته و اشتها افزایش یابد.
  •  Vajrasana به عنوان یک تمرین قدرتی عمل می کند و به شما کمک می کند تا عضلات بیشتری کسب کنید.

مقاله پیشنهادی اوما: برای چاق شدن چه باید کرد

7. ورزش برای افزایش وزن

در اینجا یک لیست از ورزش هایی ذکر شده است که به شما کمک می کند عضله بسازید. حتما این تمرینات را تحت نظارت یک مربی حرفه ای انجام دهید. نوشیدنی ورزشی خود را فراموش نکنید!

  • کرانچ چرخشی
  • پرس پا
  • جلو پا
  • پشت ران
  • پشت بازو
  • شراگ شانه
  • پرس شانه دمبل نشسته
  • پشت بازو سیم کش
  • اسکات هالتر
  • بارفیکس
  • شکم غلطک
  • پرس شانه دمبل دراز کشیده
  • بالا آوردن جانبی جفت دمبل
  • لانگ جفت دمبل
  • کرانچ با صفحه وزنه

ادامهخ در 

نمونه رژیم غذایی برای چاق شدن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

درصورتی که یک زوج به مدت 12 ماه رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند و باردار نشوند نابارور هستند. حدود یک سوم موارد ناباروری به علت مشکلات بهداشتی زنان ایجاد می شود. خوشبختانه راه حل کاملا امن برای بسیاری از مشکلات بهداشتی که منجر به ناباروری در زنان می شود، وجود دارد.

ماساژ قبل از بارداری چیست؟

ماساژ باروری یک درمان باروری طبیعی است که برای کمک به زنان در نظر گرفته شده است. این مجموعه ای از تکنیک های ساده ماساژ مانند چی نای تانگ (ماساژ ارگان آسیایی)، طب فشاری، رفلکسولوژی، ماساژ بافت های عمیق و ماساژ درمانی برای حمایت از چرخه قاعدگی، سلامت باروری و باروری شماست.

هنگامی که یاد بگیرید این تکنیک های ماساژ را برای خودتان استفاده کنید، می توانید به توانایی خود برای باردار شدن کمک کنید. ماساژ باروری کمک می کند با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار کنید، در نتیجه نیروهای بهبود می توانند سلامت روانی، جسمی و احساسی شما را افزایش دهند. این امر به شما کمک می کند در برخورد با اضطراب و ترس از سلامت باروری خود، قوی تر شوید.

بنابراین، ماساژ باروری میتواند راه موثر و ارزان برای افزایش باروری بدن شما باشد تا به کاهش خطرات نازایی کمک کند. مزایای سلامت فیزیکی ماساژهای درمانی عبارتند از:

  •  تقویت اندام های تولید مثل شما
  •  آمادگی عضلات برای زایمان
  •  پاک کردن لوله های فالوپ به طوری که تخمک و اسپرم می تواند بدون دخالت حرکت کنند
  •  بهبود هضم و مبارزه با هر گونه ناراحتی در داخل و اطراف شکم
  •  جلوگیری از افسردگی و استرس و ترویج آرامش
  •  حذف بافت های ناخواسته به ویژه کسانی که از آسیب های لگن و قاعدگی قبلی رنج می برند
  •  کمک به تغییر محل رحم کج
  •  ایجاد جنبشی که به از بین بردن کیست های ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می کند 
  •  کاهش گرفتگی های دردناک در طول قاعدگی
  •  تنظیم چرخه قاعدگی و حل مسائل مانند چرخه کوتاه مدت یا بلند مدت قاعدگی
  •  کمک به کبد در سم زدایی از بدن و تمیز کردن هورمون های اضافی
  •  کاهش انعقاد در طول قاعدگی
  •  شکستن چسبندگی لگن و تحریک گردش خون برای بهبود سریع زخم ها

4 نوع ماساژ قبل از بارداری برای تقویت تخمدان ها

با پیروی از این دستورالعمل ها، به راحتی می توانید نحوه انجام ماساژ باروری را بر روی بدن خود یاد بگیرید.

گام اول برای داشتن یک ماساژ خوب باروری، یادگیری نحوه قرار گیری اندام های تولید مثل است. شما با استفاده از این تکنیک یاد می گیرید چگونه رحم و تخمدان خود در ماساژ باروری قرار دهید. هدف اصلی این روش کمک به ترویج جریان بهینه از خون غنی از اکسیژن به تخمدان، اندام مسئول تامین تخمک برای باروری، می باشد.

قرار گیری اندام های تولید مثل 

رحم  : انگشت شست خود را در ناحیه ناف قرار دهید و انگشتان باقی مانده را به سمت استخوان شکم تان بکشید. انگشتان دست باید یک شکل مثلثی را ایجاد کنند. رحم شما در جایی قرار دارد که انگشتانتان یکدیگری را ملاقات می کنند.

تقویت تخمدان قبل از بارداری با ماساژ



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

روشن کردن پوست به معنی روشن شدن لکه های پوست است. روشن کننده های پوستی سفید کننده پوست، پاک کننده پوستی، کرم های محو کننده و کرم های سفید کننده نامیده می شوند.

محصولات سفید کننده پوست چگونه کار می کنند؟

اولا، بگذارید نگاه کنیم که چه چیزی باعث تقویت موثر پوست می شود. کرم های نرم کننده پوست به طور معمول در سطح و یا در لایه بالایی پوست عمل می کنند. سفید کننده های پوستی با یک یا دو روش کار می کنند:

1. رنگدانه پوست را کاهش می دهد

ملانین رنگدانه در پوست است. هر چقدر ملانین بیشتر باشد، رنگ پوست تیره تر می شود. ملانین توسط سلول ها در پوست به نام ملانوسیت ها ساخته می شود. کرم های روشن کننده روند تولید ملانین را آهسته کرده یا متوقف می کند . دیگران ملانین را از ارسال به لایه بالایی پوست متوقف می کند.

روشن کننده های پوست دائمی نیستند. این به این علت است که ملانوسیت های جدید رشد می کنند و پوست شما در طول زمان تجدید می شود.

2. افزایش لایه برداری پوست

ریزش سلول های پوستی مسن تر کمک می کند تا پوستی که در اثر آفتاب آسیب دیده است، روشن شود. لایه برداری طبیعی پوست با افزایش سن ما کاهش می یابد. برخی از روشن کننده پوست با سرعت بخشیدن به لایه برداری پوست عمل می کنند. این مسئله منجر به گردش بیشتر سلول های پوستی می شود، به طوری که سلول های سبک تر بر روی سطح پوست ظاهر می شوند.

سفید کننده های پوست و کرم ضد آفتاب

روشن کننده های پوستی ممکن است حاوی ضد آفتاب باشند تا از پوست در برابر آسیب آفتاب و برنزه شدن محافظت کنند. مواد تشکیل دهنده ای که اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را مسدود می کنند شامل موارد زیر می باشند:

  • اکسید روی
  • دی اکسید تیتانیوم

روغن زیتون چیست؟

کیفیت روغن زیتون که مورد استفاده شما است. روغن زیتون از میوه درخت زیتون می آید. روغن از زیتون فشرده شده به دست می آید. همه روغن های زیتون یکسان نیستند. این فرایند بر مقدار چربی های سالم و مواد مغذی در روغن زیتون تاثیر می گذارد. حتی بر طعم تاثیر می گذارد.

  •  روغن زیتون فوق العاده خالص (EVOO) به صورت سرد فشرده می شود. این بدان معنی است که زیتون بدون استفاده از مواد شیمیایی یا گرما فشرده می شود.
  •  روغن زیتون تصفیه شده اغلب به عنوان "روغن زیتون" برچسب گذاری می شود. ممکن است روغن زیتون با مواد شیمیایی یا ترکیبی از روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی تهیه شود. این روغن خواص بهداشتی کمتری دارد.
  •  روغن زيتون خالص ممکن است مخلوطي از روغن زيتون با ارزش و باکيفيت باشد. این روغن اغلب با زیتون های کم رسیده ساخته می شود. این نوع روغن ممکن است در فروشگاه ها موجود نباشد.

روغن زیتون و مراقبت از پوست

روغن زیتون ممکن است برای پوست مفید باشد، هم به عنوان بخشی از رژیم غذایی و هم به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست.

مراقبت از پوست از طریق رژیم غذایی

تحقیقات نشان می دهد که خوردن روغن زیتون و سایر مواد غذایی با اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب (قرمزی و تورم) در بدن می شود. این مسئله به جلوگیری از التهاب یا بهبود آسیب پوست کمک می کند. برای مثال، آسیب خورشید یا آسیب ناشی از افزایش سن باعث التهاب پوست می شود. این مسئله باعث ایجاد لکه های سن، خطوط نازک، چین و چروک و قرمزی می شود.

روغن زیتون در محصولات مراقبت از پوست

روغن زیتون در محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده روغن زیتون در محصولات مراقبت از پوست عبارتند از:

  •  روغن زیتون هیدروژنه
  •  روغن میوه olea europaea
  •  اسید آلوئیت
  •  پتاسیم آلوئیت
  •  سدیم آلوئیت

آیا روغن زیتون پوست را سفید میکند؟

 

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

علائم ترک پوستی چیست؟

  •  ترک پوست یا خشکی پوست و پوست خشن
  •  ترک پوست در دست، پا و لب ها
  •  پوست خشک و خشن در تمام سطح بدن

علت  ترک در پوست چیست؟

 اکثر پوست های ترک خورده روی پاها، دست یا لب ها دیده می شود.

1- پا:

کف پاها اغلب درگیر است. اغلب ترک در پاشنه پا و انگشت بزرگ پا رخ می دهد. این درماتیت کفش نامیده می شود. ترک های عمیق بسیار دردناک هستند و می توانند باعث خونریزی شوند. دلیل اصلی پوشیدن جوراب های مرطوب یا عرق یا شنا کردن زیاد است.

2- دست ها:

ترک ها در دست کودکان می توانند دیده شوند. دلیل اصلی شستشوی بیش از حد دست ها و یا شستن ظروف است. همچنین می تواند به علت به خاطر حضور در زمستان خارج از منزل باشد. ترک های بدتر انگشتان با مکیدن انگشت شست رخ می دهد.

3-  لب ها:

لب ها می توانند در کودکان زیر نور خورشید یا در اثر باد دچار ترک شوند. اگر لب ها ترک بخورند، معمولا به علت عادت "مکیدن لب" ایجاد می شوند. پوست اطراف لب می تواند صورتی و خشک شود. این مسئله به ویژه در کودکانی که لب هایشان را می مکند اتفاق می افتد.

سایر علت  خشک شدن پوست

پوست خشک یک بیماری شایع است.

1-  صابون

پوست خشک عمدتا در اثر حمام بیش از اندازه و صابون (درماتیت صابون) ایجاد می شود. صابون چربی های محافظ پوست را حذف می کند. هنگامی که این چربی ها از بین میروند، پوست نمی تواند رطوبت خود را حفظ کند.

2-  آب و هوا

هوای خشک پوست را بدتر می کند، مانند آب و هوای زمستانی.  ژنتیک نیز در پوست خشک نقش دارد.  پوست خشک در نوجوانان کمتر از کودکان دیده می شود. این به این دلیل است که غدد چربی در نوجوانان فعال تر هستند.

3- کراتوز پیلریس

پوست خشک و خشن پشت بازوها دیده می شود. این مسئله با صابون بدتر می شود. درمان با کرم مرطوب کننده بهتر می شود.

4- Pityriasis Alba 

لکه های خشک بر روی صورت دیده می شود. این مشکلات در زمستان بیشتر شایع است و همچنین توسط صابون بدتر می شوند. با کرم مرطوب کننده می توان این مشکل را درمان کرد.

5-  اگزما

کودکان مبتلا به اگزما دچار خشکی پوست می شوند.

درمان قطعی ترک های پوستی



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

برفک واژن یک عفونت شایع ناشی از رشد بیش از حد مخمر کاندیدا آلبیکنس است. این مخمر به طور طبیعی در روده و در برخی موارد در واژن زندگی می کند. این عفونت در اکثر اوقات بی ضرر است، اما اگر تعداد مخمرها افزایش یابد علائم نیز افزایش می یابد. در این مقاله بطور کامل درباره برفک واژن می خوانید: 

علائم برفک واژن چیست؟

برفک واژن از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟

درمان برفک واژن چگونه است؟

پیشگیری از ابتلا به برفک واژن 

با برفک های مکرر واژن چه کنیم؟


حدود 75 درصد از زنان در طول عمر خود دچار برفک واژن می شوند. نام دیگر این عفونت، کاندیدیازیس یا مونیلیا است. علائم می تواند شامل خارش واژن یا سوزش، ترشحات سفید و سوزش در هنگام ادرار باشد. کرم واژن یا قرص واژینال می تواند به کاهش علائم برفک واژن کمک کند. برفک می تواند در قسمت های دیگر بدن مانند دهان رخ دهد.

علائم برفک واژن چیست؟

علائمی که ممکن است در صورت ایجاد برفک واژن ایجاد شود عبارتند از:

تشخیص برفک واژن چگونه است؟

برای تشخیص برفک واژن، پزشک باید موارد زیر را بررسی کند:

  •  سابقه دقیق علائم 
  •  اندام تناسلی 
  •  نمونه گیری از منطقه آسیب دیده 

برفک واژن از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟

برفک واژن عفونت منطقه از راه جنسی (STI)  نیست. این عفونت ناشی از رشد بیش از حد مخمر کاندیدا آلبیکنس است که به طور معمول در ناحیه تناسلی یافت می شود. این رشد بیش از حد ممکن است به دلایل زیر باشد :

  •  استفاده از آنتی بیوتیک
  •  استفاده از قرص ضد بارداری خوراکی
  • دیابت
  • بارداری
  •  تغییر چرخه قاعدگی
  • بیماری های کلی مانند دیابت، کمبود آهن و اختلالات سیستم ایمنی بدن
  •  شرایط پوستی مانند اگزما.

گاهی اوقات علت رشد بیش از حد کاندیدا را نمی توان شناخت.

ادامه در 

برفک واژن چیست و راه درمان آن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

آیا دوست دارید کمتر پریود شوید؟ این کار با استفاده از قرص های ضد بارداری امکان پذیر است. 

قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری چگونه کار می کنند؟

قرص های مرسوم پیشگیری از بارداری برای تقلید از چرخه طبیعی پریودی طراحی شده اند. بسته قرص های مرسوم حاوی 28 قرص است، اما فقط 21 قرص فعال است؛ حاوی هورمون هایی برای سرکوب باروری است. هفت قرص دیگر غیر فعال هستند. خونریزی که طی هفته ای که قرص های غیر فعال را مصرف می کنید، رخ می دهد خونریزی غیرطبیعی (ناشی از محرومیت استروژن) نامیده می شود. این پاسخ بدن شما به توقف هورمون هاست. اگر قرصهای غیرفعال را مصرف نکنید و بسته قرص جدید حاوی قرص فعال را شروع کنید، این خونریزی را از دست خواهید داد.

خونریزی که در هنگام مصرف قرصهای غیرفعال رخ می دهد همانند پریودی منظم نیست. 

مزایای به عقب انداختن پریودی چیست؟

عقب انداختن پریودی به شما کمک می کند علائم مختلف پریودی را مدیریت کنید. در صورت وجود مشکلات زیر این کار ارزش دارد:

  •  یک ناتوانی جسمی یا روانی که استفاده از دستمالهای بهداشتی یا تامپون ها را دشوار می کند
  •  بیماری بدتر از پریودی، مانند آندومتریوز یا کم خونی
  •  حساسیت سینه، نفخ یا تغییرات خلقی در 7 تا 10 روز قبل از پریودی
  •  سردردها یا سایر علائم قاعدگی در طی هفته ای که قرصهای ضد بارداری غیر فعال را دریافت می کنید
  •  پریودی های شدید، طولانی، مکرر یا دردناک

علاوه بر این، خونریزی پریودی گاهی اوقات ناخوشایند است. ممکن است بخواهید پریودی خود را تا بعد از امتحان مهم، رویداد ورزشی، تعطیلات و یا رویداد ویژه مانند عروسی و ماه عسل عقب بیندازید.

آیا برای تمام زنان عقب انداختن پریودی درست است؟

اگر پزشک بگوید مصرف قرص های ضد بارداری ال دی برای عقب انداختن پریودی برای شما مناسب است، مصرف آن ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با این وجود، اکثر پزشکان فکر نمیکنند عقب انداختن پریودی کاری درست باشد. اگر می خواهید عقب انداختن پریودی را امتحان کنید، از پزشک خود در خصوص گزینه های موجود مشورت بگیرید.

اشکالات عقب انداختن پریودی چیست؟

خونریزی رحمی غیرطبیعی - خونریزی یا لکه بینی بین پریودی ها- در هنگام مصرف قرص ال دی برای عقب انداختن و یا جلوگیری از پریودی، به ویژه در چند ماه اول، رایج است. با این وجود، خونریزی رحمی غیرطبیعی به طور معمول با گذشت زمان کاهش می یابد، زیرا بدن شما با رژیم جدید سازگار می شود.

یکی دیگر از معایب عقب انداختن پریودی این است که اگر باردار باشید، تشخیص آن دشوارتر می شود. اگر بیماری صبحگاهی، حساسیت سینه یا خستگی غیرمعمول دارید، آزمایش بارداری خانگی انجام دهید یا با دکتر خود مشورت کنید.

ادامه در 

قرص ال دی برای عقب انداختن پریود

 

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ناباروری در مردان معمولا نتیجه تعداد کم اسپرم است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تعداد اسپرم بیش از 15 میلیون در هر میلی لیتر سالم است و تعداد زیر آن غیر طبیعی است. ناباروری مردانه همراه با تعداد کم اسپرم به کمبود ویتامین یا روی مرتبط است. بنابراین تغییر رژیم غذایی به افزایش تعداد اسپرم کمک می کند.

گاهی اوقات کیفیت اسپرم نیز بر باروری تاثیر می گذارد. اگر کیفیت اسپرم بالا باشد، تعداد اسپرم کم هم می تواند منجر به بارداری شود. اسپرم نسبت به رادیکال های آزاد آسیب پذیر است و این آسیب بر روی حیات اسپرم تاثیر می گذارد. بنابراین، در صورت پایین بودن کیفیت اسپرم تعداد بالا باعث بارداری نمی شود.

خوراکی های افزایش دهنده سرعت اسپرم و حجم مایع منی

با این حال، رژیم سالم حاوی آنتی اکسیدان ها می تواند کیفیت اسپرم را بهبود بخشد و از تعداد بالای اسپرم و حیات آن محافظت کند. در زیر مواد غذایی که باعث افزایش تعداد و حجم اسپرم می شود ذکر شده است:

 

خوراکی افزایش دهنده اسپرم


1.گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است که باعث افزایش حرکت، ساختار و فعالیت اسپرم می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم آب گوجه فرنگی می تواند باعث تحرک اسپرم در مردان نابارور گردد. همچنین می توانید روغن زیتون را به گوجه فرنگی پخته یا فرآوری شده برای بهبود جذب آنتی اکسیدان اضافه کنید.

2.گردو

گردو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. مطالعه ی انجمن مطالعات تولید مثل نشان داد مصرف روزانه 5/2 اونس یا 70 گرم گردو باعث بهبود حیات، مورفولوژی و تحرک اسپرم در مردان بین 21 تا 35 سال می شود. می توانید گردو را به سالاد افزوده یا به صورت مستقیم به عنوان میان وعده مصرف کنید.

3. تخمه کدو 

تخمه کدو حاوی آنتی اکسیدان ها، اسید آمینه های ضروری و فیثواسترول هستند که باروری را در مردان افزایش می دهند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که گردو می تواند سطح سرمی تستوسترون، تعداد اسپرم، تحرک و حیات آن را افزایش دهد. می توانید تخمه کدو را به صورت خام و ارگانیک به سالاد، غلات و شیرینی ها بیفزایید.

4. عدس

عدس غنی از اسید فولیک (فولات) است که ماده مغذی بسیار مهم برای باروری مردان است. مطالعات نشان می دهد مصرف کمتر اسید فولیک باعث افزایش احتمال ناهنجاری های کروموزومی در مردان می شود. مصرف عدس به صورت روزانه باروری را بهبود می بخشد.

5. توت ها

انواع توت ها، از جمله زغال اخته، توت فرنگی و ... ضد التهابی و حاوی آنتی اکسیدان های قوی کورستین و رزوراترول هستند. آنها کیفیت اسپرم، تعداد و تحرک آن ها را بهبود می بخشد. می توانید یک مشت توت به صورت روزانه مصرف کنید یا آن ها را به کیک یا ماست بیفزایید.

6. انار

انار غنی از آنتی اکسیدان ها است. مطالعات نشان می دهد انار سطح تستوسترون و کیفیت اسپرم را بهبود می بخشد و باعث افزایش میل جنسی می شود. یکی از مطالعات نشان داد مصرف انار در موش ها به صورت روزانه به مدت هشت هفته باعث غلظت سلول های اسپرم شده است.

7. شکلات تیره

شکلات تیره غنی از اسید آمینه L-arginine است، که باعث افزایش حجم و تعداد اسپرم می شود. همچنین غنی از آنتی اکسیدان ها است که در برابر رادیکال های آزادی که بر کیفیت اسپرم تاثیر می گذارند عمل می کنند. مصرف شکلات تیره در روز باعث افزایش تعداد اسپرم می شود.

مقاله پیشنهادی اوما: مورفولوژی اسپرم باید چقدر باشد؟

8. سیر

سیر حاوی آليسين، يک ماده فعال کننده مسئول تحريک گردش خون، است. بنابراین جریان خون به اندام های جنسی منتقل می شود تا اسپرم را از هرگونه آسیب محافظت کند. همچنین سیر حاوی سلنیوم است که باعث تحرک و حیات اسپرم می شود.

9. تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و ویتامین E است (تاثیر ویتامین e بر اسپرم ) که به تحریک تولید سلول های اسپرم می پردازد. تخم مرغ اسپرم ها را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند و حرکت آنها را بهبود می بخشد.

10. هویج

هویج حاوی بتا کاروتن است که آنتی اکسیدان است. آنها با حفظ رادیکال های آزاد به حفظ اسپرم سالم کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها نیز باعث تحرک اسپرم ها می شوند و به آن کمک می کنند به تخمک برسند.

مقاله پیشنهادی اوما: مورفولوژی اسپرم باید چقدر باشد؟

11. توت گوجی

توت های قرمز روشن غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنها با آسیب های اکسیداتیو مبارزه می کنند، به حفظ درجه حرارت بهینه در اندام های تولید مثل مردان و بهبود تولید اسپرم کمک می کنند. آنها همچنین برای بهبود استقامت و خلق و خوی شناخته شده هستند.

12. جینسینگ

جینسینگ یک ریشه فدریزیک است که در داروهای سنتی استفاده می شود. در یک مطالعه که شامل 66 مرد بود، استفاده از عصاره جینسینگ آسیایی به افزایش سطح تستوسترون و افزایش تعداد اسپرم کمک کرد. همچنین این ماده برای درمان اختلال نعوظ مناسب می باشد. این ماده را می توان به شکل چای مصرف کرد.

13. مارچوبه

مارچوبه فوق العاده غنی از ویتامین C می باشد و اسپرم را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و تعداد اسپرم و تحرک را افزایش می دهد. و افزایش تعداد اسپرم به معنای اسپرم بیشتر برای رسیدن به تخمک است. بنابراین شانس بارداری افزایش می یابد.

14. موز

موز دارای یک آنزیم نادر به نام برملائین است که هورمون جنسی را تنظیم می کند. موز حاوی ویتامین A، B1 و C است که باعث تقویت استقامت در مردان و توانایی تولید اسپرم می شود.

15. سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز غنی از اسید فولیک هستند که نقش مهمی در باروری مردان ایفا می کند. همچنین مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه اسید فولیک احتمال اختلالات اسپرم را کاهش می دهد. سبزیجات برگ سبز عبارتند از اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا سبز و ... .

16. غذاهای غنی از روی

روی می تواند اسپرم را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت کند. همچنین با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به استروژن، میل جنسی را تحریک می کند. سطح تستوسترون را افزایش می دهد و تعداد اسپرم و تحرک را افزایش می دهد.

17. صدف ها

صدف ها یک منبع عالی از روی هستند. آنها همچنین حاوی مواد مغذی مانند تائورین و گلیکوژن هستند که نقش مهمی در تحریک سیستم تولید مثل دارند. یافته های تحقیقات مختلف نشان داد که عصاره صدف در جلوگیری از نقایص باروری و بهبود تولید اسپرم موثر می باشد.

18. گوشت گاو

گوشت گاو همچنین یک منبع غنی از روی است. می توانید 6.31 میلی گرم روی در 100 گرم گوشت بدون چربی پیدا کنید. منابع دیگر روی عبارتند از گوشت قرمز، جو، ماهی و صدف. 

19. شنبلیله

این یک درمان سنتی کاهش میل جنسی و تعداد کم اسپرم است. یک مطالعه نشان داد که مصرف عصاره شنبلیله به مدت 12 هفته، میزان اسپرم و کیفیت آن را بهبود می بخشد.

20. روغن زیتون

مصرف منظم روغن زیتون باعث افزایش تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم می شود. این عمل با کاهش سطح کلسترول بد عمل می کند، بنابراین باعث تحریک جریان اکسیژن به بیضه ها (اندازه طبیعی بیضه چقدر است؟ ) و ایجاد اسپرم سالم می شود.

لیست بالا یک رژیم جامع نیست. مواد غذایی دیگر از جمله روی، ویتامین A، B12، C و فولات نیز باعث تولید اسپرم سالم در بیضه ها می شوند. 

خوراکی افزایش دهنده اسپرم

 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

اگر شیردهی انجام می دهید، نمیتوانید متوجه شدید نوزاد دقیقا چقدر شیر مصرف می کند. در عوض، به نشانه های سلامت کودک نگاه کنید. این نشانه ها عبارتند از:

  •  سینه هایتان پس از شیردهی نرم تر می شوند.
  •  فک نوزاد در حین شیردهی با قدرت حرکت می کند تا شیر را از سینه بکشد. در این حالت گوش او به سمت بالا و پایین حرکت می کند.
  •  می توانید قورت دادن نرم نوزاد را بشنوید.
  •   خود نوزاد سینه شما را از دهانش خارج می کند.
  •  پس از شیردهی نوزاد آرام می شود.
  • او هر چند ساعت یک بار پوشک خود را خیس می کند.

شیر شما چند روز پس از زایمان می آید. تا آن زمان، نوزاد در هر بار شیردهی از هر سینه به مدت چند دقیقه تا سی دقیقه شیر می خورد. قبل از تغییر سینه بگذارید نوزاد تا زمانی که می خواهد از سینه اول شیر بخورد. او را به عجله نیدازید. پس از تغذیه از هر دو سینه، ممکن است نوزاد بخواهد دوباره از سینه اول کمی بیشتر بخورد. او سریع رشد می کند!

کاهش کمی وزن پس از تولد نوزاد کاملا طبیعی است. نوزاد بین روز پنجم تا هفتم دوباره شروع به افزایش وزن می کند، هر چند در برخی از نوزادان این زمان کمی طولانی تر می شود. در روز 14، بیشتر نوزادان در وزن تولدشان یا بالاتر هستند.

نگران زمانی که نوزاد صرف شیر خوردن می کند نباشید. گاهی اوقات او کل شیری که نیاز دارد را ظرف چند دقیقه می خورد. اما گاهی ممکن است زمان بیشتری بخواهد. یا شاید فقط می خواهد به شما بچسبد. این مسئله برای تامین شیر شما خوب است.

نکته کلیدی این است که بگذارید نوزاد هر زمانی که میخواهد شیر بخورد.

شکم نوزاد تازه متولد شده چه قدر باید باشد؟

در هنگام تولد، شکم نوزاد شما اندازه گیلاس است و فقط 5-7 میلی لیتر شیر را نگه می دارد. به همین این دلیل است که باید به طور مداوم نوزاد را شیر بدهید. معده هر روز به سرعت رشد می کند و در روز 3 معده به اندازه یک گردو است و می تواند 22-27 میلی لیتر شیر را حفظ کند. در روز 7، معده کودک شما اندازه زردآلو می شود و می تواند 45 تا 60 میلی لیتر شیر را نگهداری کند.

پس از یک ماه، معده کودک شما به اندازه یک تخم مرغ بزرگ می شود و می تواند80-150 میلی لیتر شیر در خود نگهداری کند. در مقایسه، یک معده بالغ به اندازه یک گریپ فروت است و می تواند حدود 1000 میلی لیتر غذا را نگه دارد.

نوزاد تازه متولد شده در روز چقدر شیر نیاز دارد؟

همه بچه ها منحصر به فرد هستند. بعضی از آنها بلافاصله از روز اول به خوبی شیر می خورند. دیگران بسیار خواب آلود هستند و به سختی شیر می خورند. تعیین مقدار شیر مصرفی نوزاد در روز بسیار دشوار است. در نمودار و جدول زیر می توانید ببینید نوزاد چقدر شیر باید در روز مصرف کند.

 

ادامه در 

مدت زمان شیر خوردن نوزاد در هر وعده

 

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

حتما بارها بارها شما تاخیر داشتن در پریود را تجربه داشته اید، اولین شک شما هم به بارداری میرود حتی اگر رابطه پرخطر و یا اقدام هم نداشته باشید. در این مقاله علت تاخیر و عقب افتادن پریود ذکر شده است.

علت های احتمالی تاخیر و عقب افتادن پریود

1. کاهش وزن

اگر وزن زیاده از دست داده باشید، پریودی شما با تاخیر شروع می شود یا ممکن است پریود نشوید. BMI (شاخص توده بدن) زیر 19 ایده آل به نظر می رسد اما اگر این کاهش ناگهانی اتفاق بیفتد، بدن شما شروع به ترس و اضطراب می کند و ممکن است پریودی شما از دست برود. برای پریود شدن، بدن نیاز به استروژن برای ایجاد پوشش رحم دارد. کاهش شدید وزن، مصرف کم کالری یا کم بودن فشار هیپوتالاموس، غده ای در مغز که مسئول تنظیم فرآیندهای مختلف بدن از جمله پریودی است، باعث می شود بدن شما استروژن مورد نیاز برای پریود شدن را آزاد نکند. در موارد شدید، افراد کم وزن به طور کلی تخمک گذاری نمی کنند. اگر فکر می کنید کاهش وزن باعث تاخیر در پریودی شما است، قطعا باید به پزشک مراجعه کنید.

2. افزایش وزن

از سوی دیگر، داشتن اضافه وزن یا به دست آوردن مقدار زیادی وزن در مدت زمان کوتاه می تواند باعث شود بدن بیش از حد استروژن تولید کند. این مسئله باعث می شود ماهها تخمک گذاری نکنید و این امر باعث ضخیم شدن بیش از حد پوشش اندومتری و ناپایداری آن می شود. این مسئله باعث پریودی های سنگین یا نامنظم می شود. در اغلب موارد، اگر اضافه وزن دارید، کاهش چندین کیلو اضافی، باعث بازگشت و شروع پریودی می شود. اما اگر به هر حال مطمئن نیستید، مجددا به پزشک مراجعه کنید.

3. اختلال در خوردن

اختلالات در خوردن مانند Anorexia Nervosa یا Bulimia Nervosa می تواند سطح استروژن را کاهش دهد و در نتیجه موجب توقف قاعدگی می شود.

4. رژیم لاغری

حتی اگر وزن شما متوسط باشد، یک رژیم لاغری واقعی می تواند علت تاخیر در پریودی باشد. رژیم سالم برای چرخه سالم ضروری است بنابراین مطمئن شوید رژیم غذایی شما شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات، پروتئین، فیبر و چربی های سالم است.

5. ورزش بیش از حد

از دست دادن پریودی در واقع آمنوره نامیده می شود و دونده های ماراتن و دیگر مربیان استقامت، رقصنده های باله، ژیمناست ها و دیگر ورزشکاران حرفه ای معمولا دچار تاخیر در پریودی می شوند. اگر بیش از حد تمرین می کنید و کالری کمتری دریافت می کنید، یا اگر در حین ورزش دچار آسیب و بیماری می شوید، بدن شما به اندازه کافی استروژن تولید نمی کند و ممکن است پریود نشوید. 

6. بیماری

اگر دچار سرماخوردگی، آنفولانزا یا بیماری دیگر باشید، ممکن است دچار تاخیر در پریودی شوید. این بدان معنی است که ممکن است اصلا پریود نشوید یا پریودی شما دیر شود. 

7. فشار

هیپوتالاموس، هورمون تنظیم کننده، به شدت تحت تاثیر هورمون استرس، آدرنالین و کورتیزول قرار دارد. مرگ یک فرد دوست داشتنی، یک شغل جدید، یک شکست، یا هر رویداد دیگر در زندگی که موجب ایجاد استرس شود، می تواند پریودی شما را به تاخیر بیندازد. تا زمانی که مغز شما تشخیص ندهد که رویداد استرس زا تمام شده است، عملکرد بدن را به حالت عادی باز نمی گرداند.

8. تغییر در برنامه

علاوه بر تنش، بدن ما واقعا تغییر را دوست ندارد. حتی تغییر چیزهای کوچک، مانند زمان بیدار شدن، تغییرات در کار، سفر و تغییر ساعت بدن، شروع کار جدید و ... می تواند روی چرخه شما تاثیر بگذارد. این مسئله جای نگرانی ندارد. زیرا به محض اینکه بدن شما به شرایط عادت کند همه چیز به حالت عادی باز می گردد.

عقب افتادن پریود



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

در این مقاله ماسک خانگی سفت کننده پوست برای لیفتینگ صورت شما معرفی شده است. ماسک ها از مواد گیاهی و طبیعی هستند. طبق دستور و روش اجرا ماسک ها را استفاده کنید

 لیفتینگ صورت با  مواد طبیعی

1.ماسک صورت سفیده تخم مرغ

روش لیفتینگ صورت

این بهترین پیشنهادی است که در خصوص سفت کردن پوست به شما ارائه می شود. این ماسک لیفتینگ صورت به صورت جادویی روی پوست عمل می کند و برای انواع پوست مناسب است. این ماسک نه تنها صورت را بلافاصله بالا می کشد، بلکه لکه های ناشی از افزایش سن، تیرگی و رنگدانه را از بین می برد. کل چیزی که نیاز دارید سفیده تخم مرغ است.

مراحل

  •  اول از همه، تخم مرغ را بشکنید. حالا سفیده و زرده را جدا کنید.
  •  بخش سفیده را بر روی صورت و گردن اعمال کنید و بگذارید خشک شود.
  •  پس از خشک شدن، آن را بشویید. در حین تمیز کردن از آب ولرم استفاده کنید.

نکات

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از این ماسک دریافت کنید، ویتامین E و نصف قاشق چایخوری آبلیموی تازه به آن اضافه کنید. با دیدن نتایج شگفت زده خواهید شد. تنها مشکل این ماسک بوی نامطبوع تخم مرغ است. برخی از افراد ترجیح می دهند از تخم مرغ استفاده نکنند. نگران نباشید در ادامه ماسک های دیگری به شما پیشنهاد می کنیم.

2. ماسک ماست و آب لیمو 

برای این ماسک یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه نیاز دارید. این ماسک از آکنه و لکه جلوگیری می کند.

مراحل

  •  مواد را در یک کاسه مخلوط کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت و گردن قرار دهید.
  •  اجازه دهید خشک شود. حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا خشک شود. در همین حال، می توانید برش های خیار بر روی چشمان خود قرار دهید و آرام باشید.
  •  هنگامی که ماسک خشک شد، آن را با آب گرم بشویید. پوست خود را با هر گونه مرطوب کننده بدون روغن مرطوب كنید.

نکات

قبل از اینکه این ماسک را اعمال کنید، صورت را به درستی بشویید. پاکسازی کمک می کند تا منافذ مسدود شده باز شود و از این رو منجر به نتایج بهتر می شود. همیشه سعی کنید ماسک را آب ولرم بشویید.

مقاله پیشنهادی اوما: لیفت صورت چیست و مراحل انجام آن

3. ماسک موز و خامه

برای این ماسک سفت کننده صورت خامه و موز نیاز دارید. یک موز رسیده همراه با یک چهارم فنجان خامه چرب کافی خواهد بود.  خامه چرب معمولی از شیر با چربی (36-40٪) تهیه شده است.

مراحل

  •  موز را به خوبی له کنید و با خامه مخلوط کنید. باید خمیری غلیظ از آن تهیه کنید.
  •  این خمیر را روی گردن و صورت خود قرار دهید و بگذارید خشک شود. بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس خمیر را با یک پارچه مرطوب یا آب ولرم پاک کنید.

نکات

در اینجا نکاتی ذکر شده است که می توانید برای افزایش کارآیی ماسک استفاده کنید. یک کپسول ویتامین E را به ماسک اضافه کنید تا باعث بهبود مزایای ماسک شوید. ویتامین E یک ماده فعال از تمام ماسک های ضد پیری مصنوعی است، بنابراین می توانید یک کپسول ویتامین E از بازار خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

4. ماسک سفیده تخم مرغ، عسل و آرد 

همانطور که قبلا ذکر شد، سفیده تخم مرغ بهترین ترکیب برای ماسک لیفتینگ صورت است.  در اینجا به عسل و آرد نیاز دارید و اگر پوست شما خشک است گلیسیرین نیز نیاز خواهید داشت.

مراحل

  •  اول از همه، سفیده و زرده را جدا کنید. ابتدا تخم مرغ را بشکنید و سپس سفیده را جدا کنید. حالا مواد دیگر را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید.
  •  اگر پوست شما خشک است، می توانید گلیسیرین را به این مخلوط اضافه کنید.
  •  اکنون مواد را خوب مخلوط کنید و خمیری تهیه کنید. خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید. اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

نکات

اگر در تابستان از این ماسک استفاده می کنید، پیشنهاد می کنم از مولتانی میتی استفاده کنید چون اثر خنک کنندگی دارد. این ماسک لک ها را حذف می کند و پوست را روشن می کند. اما این ماده برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند توصیه نمی شود چون مولتانی میتی چربی پوست را جذب می کند. برای افرادی که پوست خشک دارند، از گلیسیرین استفاده کنید. استفاده از مولتانی میتی باعث سوزن سوزن شدن می شود اما این حالت کاملا طبیعی است.

5. ماسک تخم مرغ، آب لیمو، و شکر

این ماسک یکی از عجیبترین ماسکهایی است که در آن به جای سفیده تخم مرغ از زرده تخم مرغ استفاده می شود. در این ماسک به دو زرده تخم مرغ، آب لیمو تازه و یک قاشق چایخوری شکر نیاز دارید.

مراحل

  •  دو زرده تخم مرغ را هم بزنید و به آن شکر و یک قاشق چایخوری آب لیمو اضافه کنید.
  •  آن را به خوبی مخلوط کنید. حالا این مخلوط را روی صورت و گردن خود قرار دهید.
  •  اجازه دهید خشک شود. پس از 10 دقيقه ماسك را با آب ولرم بشوييد.

نکات

هر وقت ماسک را روی صورت خود ماساژ می دهید، از نوک انگشتان خود استفاده کنید و سعی کنید از یک حرکت دایره ای استفاده کنید. این بهترین روش ماساژ است.

مقاله پیشنهادی اوما: 13 درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

6. ماسک تخم مرغ، شکر و ماست 

در این ماسک به سفیده تخم مرغ، شکر و ماست نیاز دارید.

مراحل

  • تخم مرغ را بشکنید و سفیده را از زرده جدا کنید. 1 قاشق چایخوری ماست و 8/1 قاشق چای خوری شکر را در یک کاسه مخلوط کنید. حالا سفیده تخم مرغ را به مخلوط ماست اضافه کنید.
  •  ماسک را روی صورت خود قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.
  •  شکر برای خواص لایه برداری مشهور است. ماست نیز برای پوست بسیار خوب است. بنابراین تمام این مواد لکه های تیره و نقاط روی پوست را از بین برده و باعث لیفتینگ پوست می شوند.

ادامه در 

روش لیفتینگ صورت با مواد طبیعی



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

مایع منی چیست؟

مایع منی یک مایع سفید یا خاکستری است که از انسداد مجرای ادرار (لوله در آلت تناسلی) آزاد می شود. معمولا هر میلی لیتر مایع منی حاوی میلیون ها اسپرم است، اما اکثریت حجم آن شامل ترشحات غدد در اندام های تولید مثل مردان است.

هدف از مایع منی صرفا برای تولید مثل است، به عنوان وسیله ای برای انتقال اسپرم به داخل دستگاه تولید مثل زنانه. اگر چه انزال مایع منی همراه باارگاسم و لذت جنسی است، نعوظ و ارگاسم با مکانیسم های جداگانه کنترل می شود و انتشار اسپرم در اکثر افراد برای رابطه جنسی لذت بخش ضروری نیست.

مایع منی کجا تولید می شود ؟

غدد مرتبط

درصد کل انزال

بیضه ها و اپیدیدیم

 5 درصد

کیسه مایع منی

46-80 درصد

غدد پرستات

13-33 درصد

غدد مجاری ادراری و بلبوترول

2-5 درصد

 
مایع منی شامل ترشحات غدد است اما تنها 5 درصد از بیضه ها می آید.
 

آیا ناباروری مردانه کاهش می یابد؟

 
مقالات متعدد نشان داده اند که تعداد اسپرم ها در حال کاهش است و باروری مردان در حال کاهش است. یکی از گسترده ترین گزارش ها، یک مقاله در سال 1992 توسط کارلسون و همکاران بود که 61 مقاله پژوهشی منتشر شده از سال 1938 را بررسی کرده است و نتیجه گرفت که متوسط تعداد اسپرم به میزان 42 درصد کاهش یافته است. با این وجود، تجزیه و تحلیل آنها از بسیاری جهات ناقص بود و نتیجه گیری آنها قابل اعتماد نیست.

چندین مطالعه گذشته درباره کیفیت مایع منی، با نتایج متناقض منتشر شده است. برخی معتقدند شمار اسپرم ها کاهش می یابد و دیگران معتقدند تغییری نمی کنند. حتی اگر تعداد اسپرم در حال کاهش باشد، تأثیر بر باروری مشخص نیست. در حال حاضر هیچ مدرک روشنی وجود ندارد (4 علت اصلی و 7 درمان ناباروری در مردان و تشخیص آن).


آیا عوامل محیطی بر باروری مردان تاثیر می گذارد؟

 

سموم

منابع

Thalates

صنعت پلاستیک

آلکیل فنول ها

مواد شوینده صنعتی و خانگی

بیسفنول A

پوشش غذاها و درمانی دندانپزشکی

آفت کش های آلی کلر (لیندان، DDT، و غیره)

لینانان در غلات، میوه های نرم، کلم

دیوکسین ها

تولید کاغذ

وینکلوزولین

قارچ کش در غذاها

فیتواستروژن

محصولات سویا

 

بسیاری از عوامل محیطی دیگر که می توانند باروری مردان را تحت تأثیر قرار دهند امروزه بیش از 50 سال پیش وجود دارد. عوامل عبارتند از:

  • اختلالات غدد درون ریز
  •  آلاینده های سمی
  •  عفونت های منتقله از راه جنسی
  •  کمبود روی
  •  الکل
  • سیگار کشیدن
  •  استفاده از استروئید آنابولیک
  •  تابش یونیزه

خراب کننده های غدد درون ریز مواد شیمیایی موجود در محیط زیست هستند که به علت توانایی آنها برای تأثیر منفی بر سیستم غدد درون ریز (هورمونی)، باعث عواقب سلامتی می شود. آلاینده های صنعتی، سیگار کشیدن و مصرف الکل می توانند باروری را تحت تاثیر قرار دهند.

برخی از این سموم می توانند باعث اختلالات تولید مثل، بیماری های عصبی، اختلالات سیستم ایمنی و سرطان شوند.

مقاله پیشنهادی اوما: 20 خوراکی افزایش دهنده اسپرم

مایع منی طبیعی چگونه است؟

مایع منی معمولا سفید یا خاکستری است، اما گاهی اوقات زرد رنگ است. مایع منی صورتی یا قرمز نشان دهنده وجود خون است. اگر چه این مسئله به ندرت به علت یک مشکل بهداشتی جدی است، مردان مبتلا به اسپرم خونی باید از مشاور خانواده راهنمایی بگیرند.

لخته های مایع منی بلافاصله پس از انزال، یک مایع چسبنده و ژل مانند ایجاد می کند. این ماده دوباره بعد از 5 تا 40 دقیقه مایع می شود. برای مایع منی کاملا طبیعی است گلوله های ژله مانند تشکیل دهند و این نشان دهنده هیچ مشکل بهداشتی و یا باروری نیست. تجزیه لخته و مایع شدن می تواند باعث مشکلات باروری شود.

متوسط حجم مایع منی تولید شده در انزال 2 تا 5 میلی لیتر است. حجم به طور مداوم کمتر از 1.5ml (هیپسپرمی) و یا بیش از  5.5ml  (هایپرسپرمی) احتمالا غیر طبیعی است. حجم کمتر بعد از انزال مکرر دیده می شود و پس از مدت زمان طولانی، حجم مایع منی افزایش می یابد.

سازمان بهداشت جهاني تعريفي از تعداد طبيعي اسپرم فراهم کرده است:

  •  غلظت اسپرم ها باید حداقل 20 میلیون در هر میلی لیتر باشد
  • کل حجم مایع منی باید حداقل 2 میلی لیتر باشد
  •  تعداد کل اسپرم ها در انزال باید حداقل 40 میلیون باشد
  •  حداقل 75 درصد از اسپرم ها باید زنده باشند (طبیعی است که تا 25 درصد مرده باشند)
  •  حداقل 30 درصد از اسپرم ها باید شکل و فرم طبیعی داشته باشند (مورفولوژی اسپرم باید چقدر باشد؟)
  •  حداقل 25 درصد از اسپرم ها باید با سرعت حرکت رو به جلو شنا کنند
  •  حداقل 50 درصد از اسپرم ها باید به جلو حرکت کنند.

اندازه گیری تعداد اسپرم یک کسب و کار بسیار فنی است و نتایج می تواند تحت تاثیر بسیاری از عوامل باشد از جمله مدت زمان بین انزال و تجزیه و تحلیل نمونه اسپرم، و نحوه نگهداری نمونه در هنگام حمل به آزمایشگاه.

ادامه در 

مایع منی



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

غلب افراد در برخی موارد از نفخ شکم شکایت می کنند. ورزش، مکمل ها و ماساژ  می توانند به سرعت به کاهش نفخ کمک کنند و تغییرات شیوه زندگی ساده می تواند از بروز دوباره آن جلوگیری کند. نفخ شکم زمانی است که شکم کاملا پر و سفت است. این مسئله معمولا به علت افزایش گاز در جایی در دستگاه گوارش (GI) اتفاق می افتد. نفخ باعث می شود که شکم بزرگتر از حد معمول باشد و همچنین ممکن است دردناک باشد. احتباس سیال در بدن نیز ممکن است موجب نفخ شود.

در این مقاله، تکنیک هایی برای خلاص شدن از نفخ ارائه می دهیم و توضیح می دهیم که چگونه در طولانی مدت نفخر را کاهش دهیم.

علت نفخ شکم چیست؟

نفخ شکم معمولا زمانی اتفاق می افتد که گاز اضافی در معده یا روده ایجاد شود. هنگامی که نفخ پس از غذا اتفاق می افتد، معمولا به صورت خود به خودی برطرف می شود، اما اغلب می توان این روند را سرعت بدهیم. بهترین راه برای مقابله با نفخ شکم این است که علت آن را تعیین کنید. عوامل مؤثر برای شروع نفخ عبارتند از:

1-  مسائل گوارشی

یبوست، آلرژی غذایی و عدم تحمل می تواند منجر به نفخ شود. هنگامی که مدفوع در روده بزرگ تجمع می کند، می تواند موجب نفخ و احساس ناراحتی شود. گاز اضافی نیز ممکن است در پشت مدفوع ایجاد شود و نفخ بدتر می شود.

2- رژیم غذایی

نوشیدنی های گازدار، نمک یا شکر بیش از حد و عدم وجود فیبر کافی در رژیم غذایی میتواند موجب نفخ شود.

3-  تغییرات هورمونی

بسیاری از مردم به علت تغییرات هورمونی و احتباس آب، قبل و بعد از دوره پس از پریودی، دچار نفخ می شوند.

راهنمایی های سریع برای از بین بردن نفخ شکم

بسیاری از درمان های خانگی می تواند درد و ناراحتی نفخ را کنترل کند. نکات زیر می تواند به خلاص شدن سریع از نفخ شکم کمک کند:

از بین بردن نفخ شکم

1. پیاده روی کنید

فعالیت فیزیکی می تواند باعث حرکت مرتب روده ها شود که می تواند سبب کمک به آزاد شدن گاز اضافی و مدفوع شود. حرکت روده ها در صورت یبوست فرد بسیار مهم است. پیاده روی در اطراف منزل می تواند به تسکین سریع فشار گاز کمک کند.

2. انجام حرکات یوگا 

برخي از حرکات يوگا مي توانند عضلات شکمي را به نحوي تنظيم كنند كه باعث آزاد شدن گاز اضافي از دستگاه گوارش شوند. این کار می تواند نفخ را کاهش دهد.

3. از کپسول نعناع استفاده کنید

کپسول روغن نعناع برای سوء هاضمه و گاز مرتبط به آن مفید است. تولیدکنندگان معمولا آنها را به عنوان درمان نشانه های سندرم روده تحریک پذیر (IBS) به فروش می رسانند، اما افراد بدون IBS نیز می توانند از آنها برای کاهش نفخ استفاده کنند.

نعناع با آرام کردن ماهیچه های روده عمل می کند که باعث می شود گاز و مدفوع به طور موثرتری حرکت کنند. در صورتی که دچار سوزش معده هستید، از مصرف نعناع بپرهیزید.

4. کپسول های امدادی گاز را امتحان کنید

قرصهای دایمتیکون  داروهای ضد گاز هستند که می توانند به حرکت بیش از حد هوا از دستگاه گوارش کمک کنند. 

5. ماساژ شکم را امتحان کنید

ماساژ شکم به حرکت روده ها کمک می کند. ماساژ که مسیر روده بزرگ را دنبال می کند بسیار مفید است. می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  •  دست را دقیقا بالای استخوان مفصل ران راست قرار دهید
  •  با حرکت دایره ای با فشار خفیف به سمت راست قفسه سینه ماساژ را انجام دهید.
  •  مستقیما در ناحیه شکم بالا به سمت قفسه سینه چپ ماساژ دهید.
  • به آرامی به سمت پایین به سمت استخوان ران چپ حرکت کنید.
  • این حرکت را در صورت لزوم تکرار کنید.

اگر ماساژ باعث درد شد، بهتر است آن را بلافاصله قطع کنید.

6. از روغنهای ضروری استفاده کنید

یک مطالعه در سال 2016، اثربخشی مکمل های حاوی ترکیبی از اسانس رازیانه و کورکومین را بر 116 نفر مبتلا به IBS خفیف تا متوسط مورد آزمایش قرار داد. بعد از 30 روز، این افراد بهبود علائم IBS، از جمله نفخ و درد شکمی، را گزارش کردند.

قبل از مشورت با پزشک از روغنهای ضروری استفاده نکنید. این به این دلیل است که برخی از فرمولاسیون ها ممکن است سمی باشند یا می توانند با داروها تداخل داشته باشند.

7. حمام کنید و آرام شوید

گرمای حمام می تواند باعث تسکین درد شکم شود. استراحت می تواند سطوح استرس را کاهش دهد. کاهش استرس باعث می شود دستگاه گوارش به طور موثر عمل کند و به کاهش نفخ کمک می کند.

از بین بردن نفخ شکم



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

هنگامی که یک زن باردار است، یک عضو، به نام جفت، مواد مغذی و اکسیژن را از خون مادر به خون نوزاد منتقل می کند. جفت منطقه ای وسیع را پوشش می دهد و به رحم مادر متصل می شود. بند ناف جفت را به نوزاد متصل می کند.

ناحیه جلویی رحم قدامی در نظر گرفته می شود. ناحیه پشتی خلفی است؛ فوندال دیوار بالا است و سمت راست و چپ رحم جفت جانبی است. مهم نیست جفت در کدام ناحیه رحم قرار دارد، اما اگر قسمت پایین آن خیلی پایین باشد، وقتی زمان تولد نوزاد میرسد برای جنین سخت است سر خود را به سمت پایین برگرداند (خطرات پایین بودن جفت در بارداری). داشتن جفت خلفی به این معنی است که در هنگام بارداری و زایمان مادر خونریزی بیش از حدی را تجربه می کند.

جفت خلفی چیست؟

رحم در میان استخوان های لگنی مادر قرار می گیرد. وقتی جفت مادر خود را به رحم بر روی دیواره پشتی متصل می کند، جفت خلفی نامیده می شود. این قسمت رحم درست در نزدیکی ستون فقرات مادر است. هنگامی که تخمک بارور می شود، نزدیک به آن ناحیه رحم باقی می ماند و از آنجا رشد می کند. "خلفی" نشان دهنده پشت و "قدامی" به معنای جلو است.

آیا جفت خلفی طبیعی است؟

همانطور که جنین شروع به رشد می کند، رحم هم رشد می کند. جفت قدامی و خلفی برای نوزاد و مادر طبیعی هستند. وقتی جفت در حالت عمودی رحم است، باعث می شود جفت خلفی باشد. هنگامی که جفت در دیواره پشتی نسبت به قسمت فوقانی رحم قرار دارد، جفت خلفی در نظر گرفته می شود. این بهترین مکان برای جنین است، زیرا باعث می شود جنین در هنگام تولد به راحتی به موقعیت قدامی حرکت کند. در حالی که جنین با ستون فقرات مادر مواجه می شود، تاج سر نوزاد می تواند راه را برای کانال تولد فراهم کند.

مقاله پیشنهادی اوما: 8 سوال رایج درباره جفت قدامی(Anterior)

چگونه موقعیت جفت خلفی تغییر می کند؟

هنگامی که یک زن باردار است، سونوگرافی برای تعیین محل جفت و محل آن نسبت به دهانه رحم انجام می شود. تغییر محل جفت در طول بارداری طبیعی است. در نیمه راه بارداری، جفت 50٪ فضای روی سطح رحم را می گیرد. در هفته 40 ، جفت فقط از 17 تا 25 درصد سطح رحم را می گیرد. 

در سه ماهه سوم بارداری، سر نوزاد شروع به حرکت به سمت منطقه لگن می کند تا برای زایمان آماده شود. 

چه زمانی باید نگران موقعیت جفت باشیم؟

هنگامی که جفت در جهت دهانه رحم رشد می کند، جفت سر راهی نامیده می شود و می تواند منجر به نگرانی شود. جفت ممکن است خود را از بخش ناپایدار دهانه رحم به سمت قسمت پایین رحم جدا کند. این امر می تواند باعث بروز زایمان زودرس و عوارض ناشی از خونریزی شدید شود.

در صورتی که سونوگرافی در ابتدای بارداری نشان دهد جفت در قسمت پایین رحم است معمولا جای نگرانی وجود ندارد. با پیشرفت بارداری جفت به سمت بالا حرکت می کند. همچنین نباید درباره جفت خلفی نگران باشید. بعدا در بارداری این موقعیت جفت می تواند مشکلاتی ایجاد کند. جفت سر راهی به این معنی است که دهانه رحم پوشیده شده و جنین قادر به زایمان طبیعی نیست. جفت سر راهی زمانی رخ می دهد که دیواره رحم به سمت نیمه دوم بارداری کشیده شود و خونریزی بیش از حد ایجاد می شود. بررسی محل جفت در بارداری بسیار مهم است زیرا مشخص می کند مادر می تواند زایمان طبیعی داشته باشد یا سزارین.

چه موقعیتی از جفت خلفی ممکن است نگران کننده باشد؟

اگر جفت در قسمت پشتی رحم به سمت قسمت بالای رحم قرار داشته باشد موقعیت آن طبیعی است. این موقعیت به کودک اجازه می دهد تا قبل از زایمان به سمت موقعیت زایمان حرکت کند. جفت می تواند موقعیت خود را در بارداری تغییر دهد و تغییر موقعیت کاملا طبیعی است. با این حال، اگر جفت به سمت دهانه رحم باشد نگران کننده است زیرا می تواند منجر به زایمان زودرس یا خونریزی بیش از حد شود.

در مراحل ابتدایی بارداری، ممکن است درباره موقعیت جفت نگران نباشید. پزشکان موقعیت جفت را در حین بارداری به دقت مورد بررسی قرار می دهند، زیرا موقعیت جفت می تواند تعیین کند آیا زایمان طبیعی است یا سزارین.

ادامه در مقاله

همه چیز درباره جفت خلفی (Posterior)



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

1- جفت قدامی چیست و آیا جفت قدامی طبیعی است؟

جفت معمولی بین مادر و نوزاد متصل می شود، اما جفت قدامی خود را به جلوی رحم زن متصل می کند. جفت قدامی در جلوی رحم قرار دارد، درست بین جنین و ناف شکم. جای گذاری معمول جفت در موقعیت خلفی است، نه قدامی. با این حال، داشتن جفت قدامی غیرطبیعی نیست. جفت قدامی یک اختلال طبیعی است!

2- آیا جقت قدامی حرکت می کند؟

نه، جفت قدامی حرکت نمی کند. هنگامی که جفت در جای خود قرار می گیرد، همان جا باقی می ماند. هنگامی که یک جفت قدامی است، همیشه قدامی می ماند. با این حال، برای حاملگی های آینده جفت می تواند در حالت های دیگر قرار گیرد.

موارد زیر شامل برخی از خطرات، عوارض و موارد آزاردهنده ای است که همراه با جفت قدامی ایجاد می شود.

3- خطرات و عوارض جانبی جفت قدامي چیست؟

یکی از دلایل اینکه جفت قدامي باعث ناراحتی مادر می شود این است که شنیدن ضربان قلب جنین را با فتوسكوپ یا گوشی پینارد در سه ماهه دوم دشوار می کند. گوشی پینارد یا فتوسکوپ مانند گوشی طبی است، اما در درجه اول برای شنیدن صدای ضربان قلب جنین استفاده می شود. این گوشی مانند داپلر از اولتراسوند استفاده نمی کند، بنابراین هر کسی می تواند از آن بدون نیاز به دلیل علمی پزشکی استفاده کند.

4- با وجود جفت قدامی چه زمانی می توانم ضربان قلب جنین را بشنوم؟

دلیل اصلی ناخوشایند بودن جفت قدامی این است که در سه ماهه دوم شنیدن ضربان قلب جنین با داپلر دستی را دشوار می کند. از آنجایی که جنین هنوز خیلی کوچک است و جفت قدامی در جلوی جنین قرار دارد و او را می پوشاند، شیندن ضربان قلب جنین غیر ممکن می شود.

با این حال، ناتوانی در شنیدن ضربان قلب جنین با داپلر در سه ماهه دوم غیر معمول نیست.

ادامه در

جفت قدامی



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

 جفت سر راهی یا پلاسنتا پرویا اتصال جفت به دیواره رحم در محلی است که به طور کامل یا به طور جزئی دهانه رحم را پوشش می دهد.  خونریزی پس از هفته 20 بارداری، نشانه اصلی جفت سر راهی است. آزمایش تشخیص اولتراسوند برای تشخیص جفت سر راهی استفاده می شود.

 درمان جفت سر راهی شامل استراحت و محدودیت فعالیت است. داروها، مایعات داخل وریدی و انتقال خون بسته به شدت بیماری ممکن است مورد نیاز باشد.  زایمان سزارین برای پیشگیری از جفت سر راهی کامل لازم است.
عوارض دیگر حاملگی می تواند با جفت سر راهی همراه باشد، اما اکثر زنان نوزادان سالم به دنیا می آورند. در این مقاله بطور کامل درباره جفت سرراهی میخوانید: 

جفت سرراهی چیست؟

چه چیزی سبب ایجاد جفت سرراهی می شود؟

جفت سرراهی چگونه تشخیص داده می شود؟

درمان و پیشگیری از جفت سرراهی چیست؟

عوارض احتمالی جفت سرراهی چیست؟


جفت سرراهی چیست؟

جفت سر راهی شایع ترین علت خونریزی بدون درد در مراحل انتهایی حاملگی (بعد از هفته 20 بارداری) است. جفت عضو موقتی است که به مادر و جنین متصل است و اکسیژن و مواد مغذی را از مادر به جنین منتقل می کند. جفت به صورت دیسک شکل است و اندازه کامل آن حدود 7 اینچ قطر دارد. جفت به دیواره رحم متصل است. جفت سرراهی عارضه ای است که از اتصال جفت به نزدیکی دهانه رحم ایجاد می شود.

از آنجا که جفت پر از رگ های خونی است، اگر در نزدیکی خروجی رحم قرار گیرد، هنگامی که دهانه رحم کشیده می شود خونریزی رخ می دهد.

انواع جفت سرراهی عبارتند از:

انواع جفت سرراهی

1- جفت لولایینگ:

یعنی فقط محل جفت درشگمان تحتانی رحم است . اما با دهانه رحم فاصله دارد.

2- جفت سرراهی مارژینال:

جفت به حدی پایین است که لب به لب سوراخ دهانه رحم شده است .

3- جفت سرراهی پارشیال:

جفت آنقدر پایین است که حتی مقداری از آن  ،دقیقا روی سوراخ دهانه رحم قرار گرفته است .

4- جفت سرراهی کامل:

یعنی جفت در پایین ترین حالت ممکن است و کاملا روی دهانه رحم را پوشانده است

مقاله پیشنهادی اوما: خطرات پایین بودن جفت در بارداری

علائم و نشانه های جفت سرراهی چیست؟

خونریزی نشانه اولیه جفت سرراهی است و در اکثریت (70 تا 80 درصد) زنان مبتلا به این بیماری رخ می دهد:

  •  خونریزی واژینال پس از هفته بیستم بارداری، مشخصه جفت سرراهی است.
  •  معمولا خونریزی بدون درد است اما می تواند با انقباض رحم و درد شکم همراه باشد.
  •  خونریزی ممکن است از شدت خفیف تا شدید باشد.
  • ادامه در 

جفت سرراهی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

برای طیف گسترده ای از احساسات در دوران بارداری آماده شوید. به خودتان یادآوری کنید که تغییرات احساسات امیر طبیعی است. روحیه شما ممکن است از خوشحالی و هیجان به احساس غرور و اضطراب تبدیل شود. در طول این سه ماه و یا در هر مرحله از بارداری و حتی فراتر از آن، در خصوص احساسات خود با افراد مورد علاقه خود و پزشک خود صحبت کنید. برای کمک به بیماری صبحگاهی و ویار رژیم سالم و متعادل داشته باشید. پزشک می تواند اطلاعات بیشتری در مورد کالری و نیازهای تغذیه ای شما در این زمان ارائه دهد. در مورد مصرف اسید فولیک و ویتامینهای پیش از زایمان با پزشک خود مشورت کنید. در این مقاله کامل میخوانید:

تغییرات جنین در سه ماهه اول بارداری

سه ماهه اول بارداری چقدر طول می کشد؟

در سه ماهه اول بارداری برای مادر چه اتفاقی می افتد؟

علائم سه ماهه اول بارداری چیست؟

سوالات متداول شما  در سه ماهه اول بارداری


تغییرات جنین در سه ماهه اول بارداری

تغییرات بدن جنین در سه ماهه اول بارداری

در طی سه ماهه اول جنین از یک سلول بارور (یک زیگوت)، به نطفه ای که در دیواره رحم کاشته می شود، تغییر می کند و به دسته ای از اندام و سیستم بدن تبدیل می شود. اندام ها شکل می گیرند و نوزاد شروع به حرکت می کند. در اینجا چند مورد برجسته در این زمان اتفاق می افتد:

1-  استخوانهای نوزاد:

در هفته 6 بارداری، رشد دست، پا و بازو شروع می شود و در حدود هفته 10 انگشتان دست و پا شروع به تشکیل می کنند.

2- مو و ناخن:

پوست بین هفته 5 و 8 شروع به تشکیل می کند و فولیکول های مو و ناخن در هفته 11 بارداری  شروع به تشکیل می کند.

3-  سیستم گوارش:

در هفته 8 بارداری  روده های جنین شروع به تشکیل می کنند و دو مجموعه کلیه نیز در این زمان تشکیل شده است.

4-  حس لامسه:

گیرنده های لمسی بر روی صورت (اغلب لب ها و بینی) نوزاد در هفته هشتم تشکیل می شود. در هفته 12 بارداری، گیرنده های لمسی بر روی اندام تناسلی، کف دست ها و پای جنین تشکیل می شود.

5-  بینایی:

اعصاب نوری (که اطلاعات را از چشم به مغز و پشت منتقل می کنند) و لنزها در هفته 4 بارداری شروع به تشکیل می کنند. شبکیه نیز در حدود هفته 8 شروع به تشکیل می کند.

6- قلب:

در هفته 5، لوله ای که قلب جنین را تشکیل می دهد، خود به خود شروع به ضربان می کند. در هفته 9 یا 10 این ضربان قوی تر و مرتب تر می شود و قادر خواهید بود آن را بشنوید! 

7-  مغز:

در هفته هشتم بارداری، مغز جنین قادر خواهد بود عضلات در حال رشد را تکان دهد.

8-  حس چشایی:

در هفته 8 بارداری جوانه های حس چشایی که به مغز متصل هستند شروع به تشکیل می کنند. اما قبل از اینکه جنین بتواند مایع آمنیوتیک اطراف خود را بچشد نیاز به منافذ چشایی دارد.


سه ماهه اول بارداری چقدر طول می کشد؟

سه ماهه اول حدود 13 هفته طول می کشد و قبل از بارداری شما شروع می شود. در واقع، اولین روز آخرین دوره قاعدگی شما آغاز هفته اول بارداری است. یک بارداری کامل تقریبا 40 هفته طول می کشد، بنابراین پزشک شما 40 هفته از شروع آخرین پریودی را محاسبه می کند. اگر هنوز به پزشک مراجعه نکرده اید، می توانید با استفاده از ماشین حساب زایمان تاریخ بارداری را برآورد کنید.

ادامه در لینک زیر 

سه ماهه اول بارداری



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

اگر در سه ماهه دوم یا سوم هستید و شکم شما به طور ناگهانی مانند پاپ کورن تکان می خورد، احتمال دارد که جنین در حال سکسکه باشد. با گذشت زمان، این حرکات جنین به طور فزاینده ای به حرکات و ضربه های واقعی تبدیل می شود. به احتمال زیاد متوجه حرکات ریتمیک سکسکه جنین می شوید.

سکسکه جنین چیست؟

به سادگی، سکسکه جنین در رحم، حرکات کوچکی است که دیافراگم جنین وقتی شروع به تنفس می کند ایجاد می کند. هنگامی که نوزاد نفس می کشد، مایع آمنیوتیک وارد ریه هایش می شود، و باعث انقباض دیافراگم می شود. نتیجه؟ باعث سکسکه جنین در رحم می شود.

سکسکه جنین چه احساسی ایجاد می کند؟

سکسکه جنین یک حرکت سریع و تکراری است که قطعا متوجه آن می شوید. در ابتدا ممکن است فکر کنید سکسکه ضربه های نرم است، اما بعد تکرار می شود. اگر توجه كنید، متوجه خواهید شد كه ریتم سکسکه جنین مانند بزرگسالان است كه توسط جنبش دیافراگمی ایجاد می شود. البته در بزرگسالان به جای مایع آمنیوتیك، در ورود سریع هوا سکسکه ایجاد می شود.

به گفته آن براون، MD، مدیر پزشکی، خدمات بهداشتی زنان در بیمارستان Inova Loudoun در لسبورگ، ویرجینیا، "شروع سه ماهه سوم بارداری، زمانی است که بیشتر زنان متوجه سکسکه جنین می شوند، اما سکسکه را می توانید در سونوگرافی در سه ماهه اول ببینید؛ زمانی که دیافراگم جنین رشد می کند. "

مقاله پیشنهادی اوما: علت لرزش جنین درشکم مادرچیست؟

چه عواملی باعث سکسکه جنین می شود؟

بر خلاف بچه ها و بزرگسالان، سریع ناهار خوردن باعث سکسکه جنین نمی شود. هنگامیکه جنین در رحم سکسکه می کند، چندین نقطه عطف رشدی رخ می دهد – که نشان می دهد او در مسیر رشد قرار دارد. در اینجا پیشرفت جنین در هنگام سکسکه ذکر شده است:

1- دستگاه تنفسی

توانایی جنین برای دم و بازدم مایع آمنیوتیک - و به این ترتیب سکسکه- نشانه خوبی است که دیافراگم او در حال رشد است. براون می گوید: این روند در حدود 10 هفتگی آغاز می شود، گرچه احتمالا تا چند ماه متوجه سکسکه جنین نمی شوید.

2- سیستم عصبی

بر اساس گزارش Brandi Ring، MD، یک متخصص زنان و زایمان در Mile High OB-GYN در دنور، "سکسکه جنین نشان دهنده فعال شدن عصبی است که دیافراگم را کنترل می کند." آنها تایید می کنند مغز و نخاع در حال انجام کار خود هستند. به عبارت دیگر، سکسکه جنین به این معنی است که نوزاد از نظر عصبی به اندازه کافی رشد کرده است تا بتواند در خارج از رحم زنده بماند!

3- رفلکس

علاوه بر تنفس، نوزاد در حال تمرین شیر خوردن، مکیدن انگشت شست و خمیازه کشیدن است. شار لا پورت، مربی پرستار در بخش مراقبت NYC در بروکلین، نیویورک می گوید: و همه این فعالیت ها می توانند باعث سکسکه شوند.

سکسکه جنین: چقدر معمول است؟

از آنجا که هر بارداری منحصر به فرد است، هیچ قاعده ای برای تعداد سکسکه وجود ندارد. لاپورت توضیح می دهد که سکسکه جنین می تواند به صورت تصادفی و گاهی چندین بار در روز رخ دهد. با این حال، بعضی از نوزادان خیلی سکسکه نمی کنند. با گذشت سه ماهه سوم، احتمالا با ریتم های جنین آشنا شده اید. این زمانی است که احتمالا سکسکه های جنین را بیشتر متوجه خواهید شد. 

چگونه می توانید مطمئن شوید جنبش هایی که احساس می کنید طبیعی هستند؟

به غرایز خود اعتماد کنید. هرگز تردید نکنید و اگر سئوالی دارید یا نگران هستید با پزشک تماس بگیرید. گرچه سکسکه جنین کاملا طبیعی است، هر گونه نگرانی در مورد حرکات جنین باید فورا مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود. اگر در حال شمارش روزانه ضربات جنین هستید، هر سکسکه را به عنوان یک حرکت در نظر بگیرید. با توجه به گفته های براون،" سکسکه در رحم، یکی از رایج ترین حرکات جنین است."

چگونگی توقف سکسکه جنین

هیچ راهی برای توقف سکسکه جنین در رحم وجود ندارد. تغییر موقعیت، راه رفتن و نوشیدن آب ممکن است کمک کند، زیرا هر محرک جدید باعث تغییراتی می شود. اما بهترین راه برای مقابله با سکسکه جنین چیست؟ به سادگی آنها را در آغوش بگیرید. براون می گوید: "سکسکه های جنین یکی از چیزهایی است که بخشی از بارداری هستند." "در نهایت به نقطه ای می رسید که به آن ها توجه نمی کنید".

ادامه در لینک زیر

سکسکه جنین در رحم

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اسفند 1397 | نظرات ()