نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ميگو منو اصلي براي دوستداران غذاهاي دريايي است زيرا خوشمزه و مغذي است. علاوه بر اين، اگر ميگو با گياهان و ادويه خاصي تركيب شود، خوشمزه تر مي شود.

28 خواص ميگو:

1. كالري كم

ميگو متوسط حداقل 7 كالري دارد. اگر دوازده عدد از آن را بخوريم، 85 كالري كسب مي كنيم. در همين حال، يك ميگو بزرگ 18 كالري دارد. اگر ميگو به مقدار زياد مصرف كنيم، كالري كمي دارد.

2. حفظ سلامت پوست، مو و ناخن

پروتئين ميگو در حفظ سلامتي و رشد مو، پوست و ناخن كمك مي كند. مصرف ميگوها بايد بر اساس نياز باشد زيرا مصرف آن بيش از حد اثرات منفي براي بدن ما خواهد داشت.

3. پيشگيري از كم خوني

ميگو به جلوگيري از كم خوني (علائم و درمان كم خوني ) كمك مي كند. ميگو داراي ويتامين B12 است. اين ماده به عنوان يك ماده مغذي براي حمايت از توليد گلبول هاي قرمز و جلوگيري از كم خوني مي باشد.

4. تقويت انرژي

مصرف ميگو به طور مرتب انرژي و عملكرد روزمره ما را افزايش مي دهد، زيرا ميگو غني از آهن است كه باعث افزايش انرژي مي شود.

5. منبع مواد مغذي

مي توانيم 100 درصد از مصرف روزانه سلنيوم خود را با مصرف 4 اونس ميگو پخته شده كسب كنيم. علاوه بر اين، ميگو حاوي 75٪ ويتامين B12، 50٪ فسفر و بيش از 30٪ از كرولاين و يد است. ماده معدني در ميگو مي تواند سيستم ايمني بدن ما را تقويت كند و همچنين آنتي اكسيدان هايي را كه براي حمله به راديكال هاي آزاد مفيد است، ايجاد كند.

6. پردازش چربي ها

نياسين (ويتامين B3) در ميگو مي تواند چربي ها، كربوهيدرات ها و پروتئين را در بدن ما پردازش كند تا آنها تبديل به انرژي شوند. نياسين همچنين مي تواند به عنوان يك محافظ پوست عمل كند و پوست ما را سالم نگه دارد و مانع از پوسته پوسته شدن پوست مي شود.

7. كاهش خطر افسردگي

محتواي اسيد چرب ضروري و امگا 3 محافظ قوي در برابر افسردگي (راه هاي نجات از افسردگي) مي باشد.

8. كاهش خطر كم كاري تيروئيد

خوردن ميگو مي تواند مس اضافي دريافت كند. كمبود مس مي تواند باعث كم كاري تيروئيد شود.

9. پيشگيري از پيري زودرس

ميگو حاوي كاروتنوئيدها است كه به عنوان يك استاتسانانت ناميده مي شود. اين ماده با حفظ پوست سالم مانع از پيري زودرس مي شود.

10. مصرف چربي سالم

ميگو داراي چند نوع چربي اشباع شده، چربي اشباع نشده، امگا 3 و امگا 6 است.

11. پيشگيري از سرطان پروستات

ما 48 درصد سلنيوم در روز نياز داريم. كمبود سلنيوم مي تواند انواع سرطان را ايجاد كند، از جمله سرطان پروستات (آيا سرطان پروستات درمان دارد؟). چندين محقق در موسسه تحقيقات غذايي مي گويند كه تركيب بين سولفورفان و سلنيوم سيستم ايمني بدن ما را 13 بار تقويت مي كند.

12. غني از پروتئين

ميگو داراي 29 گرم پروتئين است. علاوه بر اين داراي محتواي كم كربوهيدرات است.

13. تقويت استخوانها

كلسيم و فسفر دو ماده هستند كه با يكديگر كار مي كنند تا استخوان ها و دندان هاي قوي ايجاد كنند. ما پيشنهاد مي كنيم كه ميگو را با پوست مصرف كنيد، زيرا حاوي گلوكوزامين است كه براي شكل دادن غضروف مفصلي مفيد است.

ادامه مطلب در 

28 خواص ميگو | پخت ميگو | مضرات ميگو

 

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

چرا غذاهای قلیایی باعث پسردار شدن می شود؟

اگر مادر در هفته های قبل از باردار شدن، غذاهای قلیایی، یعنی غذاهای دارای واکنش قلیایی در بدن، بخورند، احتمال پسردار شدن افزایش می یابد. توضیح این مسئله بسیار ساده است: دانشمندان کشف کردند که اسپرم پسر از یک محیط کمی قلیایی (یعنی pH کمی بالاتر از 7.0) تشکیل شده است - بر خلاف اسپرم دختر، که "ترجیح" میدهد محیط کمی اسیدی باشد. بنابراین، هنگامی که در مورد رژیم غذایی برای پسردار شدن صحبت می شود، غذاهایی که مادر قبل از بارداری می خورد، باید به شکل قلیایی باشد تا اسیدیته مهبل (واژن) را کاهش دهید.

تفاوت بین غذاهای قلیایی و آلکالیزه 

- بسیار مهم است که بدانیم که pH یک غذا با pH که بر بدن تاثیر می گذارد مشابه نیست. دقیق تر، یک غذا ممکن است اسیدی باشد (یعنی PH آن می تواند کمتر از 7.0 باشد)، اما ممکن است هنگامی که وارد بدن می شود، یک واکنش قلیایی داشته باشد (یعنی پس از مصرف و متابولیسم، این غذا می تواند باعث قلیایی شدن خون و ادرار شود). به عنوان مثال آب پرتقال اسیدی است اما در بدن "قلیایی" می شود.

- همچنین لازم است بدانید که تأثیر غذا بر بدن نه فقط به pH آن غذا، بلکه بر متابولیسم آن بدن بستگی دارد. به عنوان مثال، گوشت قلیایی است، اما پس از هضم، به طور کلی اسید تشکیل می شود، گرچه برای بعضی از مردم قلیایی است. به هر حال، گوشت را می توان در هر رژیم غذایی برای پسردار شدن ذکر کرد.

هشدارها !!!

  •  pH بدن باید متعادل شود! (به عنوان مثال، برخی از دانشمندان می گویند، باید کمی قلیایی باشد.) باید از اسیدوز و آلکالوز اجتناب کرد، زیرا ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود.
  •  نسبت مناسب بین مواد تشکیل دهنده قلیایی و اسید تشکیل دهنده در رژیم غذایی باید حفظ شود! (برخی از دانشمندان معتقدند که نسبت مناسب برای افراد سالم 3 تا 2 است و برای بیماران 4 تا 1).
  •  در طول هر رژیم غذایی، از کمبود مواد غذایی اجتناب کنید (همچنین هنگام مصرف مواد غذایی قلیایی برای پسردار شدن). به یاد داشته باشید که سدیم بیش از حد، پتاسیم بیش از حد، کلسیم کم و منیزیم کم برای سلامتی مشکلاتی ایجاد می کند (زیرا ممکن است باعث مشکلات مربوط به کلیه، قلب و غیره شود).
  •  قبل از شروع هر رژیم، با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

بهترين زمان نزديكي براي پسردار شدن

روش تضمینی برای پسر دار شدن

رابطه بین رژیم غذایی مادر و جنسیت فرزند

تحقیقات انجام شده نشان می دهد:

  •  در گروهی از مادران که کالری زیادی مصرف می کنند، 56 درصد پسردار می شوند، در حالی که در گروهی که غذاهای کم کالری مصرف می کنند تنها 45 درصد پسردار می شوند.
  •  برخی از مواد غذایی خاص در رژیم غذایی مادر نیز می توانند بر نتایج جنسیتی تأثیر بگذارند. غذاهای پر نمک و موز باعث پسردار شدن می شوند. 
  •  از سوی دیگر، قدیمی ها معتقدند خوردن محصولات لبنی باعث دختردار شدن می شود اما این گفته توسط تحقیقات علمی پشتیبانی نمی شود. برعکس به نظر می رسد بسیاری از محصولات لبنی در رژیم مادر باردار احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد.
  •  و بیشترین میزان ارتباط مواد تشکیل دهنده بین میزان غلات صبحانه مادر و جنسیت کودک او مشخص شد. بیش از یک کاسه غلات احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد.
  •  علاوه بر این، زنانی که پسردار شده اند مواد مغذی زیادی از قبیل پتاسیم، کلسیم و ویتامین C، E و B12 مصرف کرده اند.
  • کسانی که قبل از بارداری غذاهای پرکالری مصرف می کنند به احتمال بیشتر پسردار می شوند. در حالی که کسانی که رژیم غذایی کم کالری مصرف می کنند، اکثرا دختردار می شوند. بنابراین، اگر قصد دارید پسردار شوید، کاهش وزن نداشته باشید و مواد غذایی با کالری زیاد مصرف کنید.
  • شانس پسردار شدن برای زنانی که غلات برای صبحانه مصرف می کنند بیشتر است. 
  • زنانی که بیشتر از غذاهای شور و گوشت بدون چربی قبل از بارداری استفاده می کنند احتمال پسردار شدن بیشتری دارند.

راههای پسردار شدن قبل از بارداری

3 اصل مهم در رژیم پسرزایی

به نظر می رسد اسپرم مردانه محیط قلیایی واژن را ترجیح می دهد که در آن بین رژیم و انتخاب جنسیت ارتباطی وجود دارد.  آیا می دانید با خوردن غذاهای مناسب، احتمال پسر دار شدن را بطور چشمگیری افزایش می دهید؟ برای افزایش شانس خود را برای داشتن پسر غذاهای زیر را بخورید:

  1.  غذاهای پتاسیم و سدیم بالا
  2.  مواد غذایی قلیایی یا رژیم قلیایی
  3.  غذاهای تقویتی غنی از تستوسترون

رژیم غذایی پسردار شدن

 

ادامه مطلب در 

3 اصل مهم رژیم غذایی برای پسر دار شدن

 

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

همیشه مامان های عجله میکنند و دنبال راهی هستند که هر چه زودتر بفهمند باردار هستند یا خیر. قبل از هر چیز باید بگم دقیقا راه تشخیص بارداری تنها و تنها بی بی چک و یا آزمایش بتا است و سایر روش ها تنها حدس و گمان است و پایه و اساس علمی ندارند و مورد تایید نیستند. این روش های حدس زدن بارداری تنها براساس اعتقادات و تجربیات افراد جمع آوری شده است.

آیا تا به حال این روش تشخیص را شنیده اید؟ یا آن را امتحان کرده اید؟ آیا این روش دقیق است؟

23 تست خانگی تشخیص بارداری

2 نظریه تشخیص بارداری از روی چشم

برای پیش بینی جنسیت فرزند متولد نشده شما دو نظریه "تشخیص از روی چشم" وجود دارد.

تشخیص بارداری از روی چشم

نظریه شماره 1:

به قسمت سفید چشم زیر عنبیه نگاه کنید (احتمالا باید پلک پایین خود را پایین بیاورید). اگر دو رگ با قلاب در بالای آنها در چشم چپ داشته باشید، فرزند شما پسر است. اگر این دو رگ در چشم راست باشد فرزند شما دختر است.

نظریه شماره 2:

به همان قسمت چشم خود نگاه کنید و به دنبال رگ V شکل (یا شکل U یا Y شکل) باشید. این نظریه مخالف نظریه قبلی است. اگر رگ در چشم چپ شما باشد فرزند شما دختر است. اگر در چشم راست شما باشد فرزند شما پسر است. اگر رگ ها در هر دو چشم باشد فرزند شما دختر است و بدون رگ نشان می دهد فرزند شما پسر است.

رگهای چشم:

عمیق به چشم خود نگاه کنید! اگر در قسمت پایین چشم چپ خود رگ به شکل V یا Y داشته باشید، فرزند شما دختر است. اگر رگ در چشم راست باشد فرزند شما پسر است. هر دو چشم نشان دهنده دوقلو یا دختر است.

تهیه و تنظیم: گروه سلامت اوما

چگونگی تشخیص بارداری از روی چشم

 

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

يكي از تخمدانها حدود 14 روز قبل از شروع پريودي تخمك گذاري را شروع مي كند. اولين روز پريودي، زماني كه شروع به خونريزي مي كنيد، به عنوان اولين روز چرخه شما شمارش مي شود. اگر يك دوره 28 روزه داشته باشيد، بعضي اوقات بين روزهاي 11 تا 16 چرخه شما تخمك گذاري انجام مي شود. در اين مقاله سعي شده كه روز تخمك گذاري بهمراه نشانه هاي آن به شما معرفي شود. ماهم مي خوانيم:

تخمك گذاري چيست؟

چه زماني تخمك گذاري اتفاق مي افتد؟

تخمك گذاري و احتمال بارداري

چگونگي محاسبه دقيق زمان تخمك گذاري


تخمك گذاري چيست؟

تخمك گذاري زمان هيجان انگيزي است كه يك تخمك بالغ از يكي از تخمدان هاي شما آزاد مي شود و وارد لوله هاي فالوپ مي شود و خود را براي رسيدن اسپرم آماده مي كند. در اين زمان پوشش رحم شما ضخيم تر مي شود و آماده تغذيه تخمك بارور مي شود. اگر اين اتفاق نيفتد، پوشش رحم شما و تخمك بارور نشده در طول پريودي از بدن خارج مي شود.

پس از آزاد شدن، اين تخمك بالغ فقط حدود 24 ساعت زنده مي ماند، در حالي كه اسپرم مي تواند تا دو تا سه روز در مهبل (واژن)، رحم يا فالوپ هاي شما زنده بماند. 

چه زماني تخمك گذاري اتفاق مي افتد؟

زمان تخمك گذاري

براي اكثريت زنان، تخمك گذاري يك بار در ماه، تقريبا در اواسط چرخه، حدود 14 روز از آخرين دوره (LMP) اتفاق مي افتد. اما در واقع، تخمك گذاري مي تواند هر زماني از روز 11 تا 21 رخ دهد. اين به اين دليل است كه طول دوره شما مي تواند بين 21 تا 35 روز باشد.

فراموش نكنيد كه بدن شما هميشه هم قابل پيش بيني نيست. گاهي اوقات شما در يك روز خاص تخمك گذاري مي كنيد، زيرا اين ريتم طبيعي بدن شما در ماه خاص است، يا در معرض استرس هستيد يا در معرض تغييرات احساسي، مسافرت و يا حتي تغيير عادت هاي شيوه زندگي خود قرار مي گيريد. به دليل اين تنوع طبيعي، تشخيص دقيق زمان تخمك گذاري سخت تر مي شود.

زمان تخمك گذاري | تخمك گذاري چند روز است؟

در طي پريودي شما تخمك معمولا رشد مي كند، براي آزاد شدن در اواسط پريودي آماده مي شود. زمان تخمك گذاري در تخمدان مي تواند متفاوت باشد. اين بدان معني است كه روز تخمك گذاري نيز مي تواند از چرخه اي به چرخه ديگر متفاوت باشد.

اگر چرخه تان كوتاه است، به عنوان مثال 22 روزه، (اگر پريودي 7 روز طول بكشد) فقط چند روز پس از پريودي تخمك گذاري مي كنيد. طولاني ترين زماني كه اسپرم مي تواند در مخاط دهانه رحم سالم بماند 7 روز است. بنابراين اگر كمي زودتر از معمول تخمك گذاري كنيد ممكن است باردار شويد.

با اين حال، بيشتر احتمال دارد كه اسپرم دو تا سه روز زنده بماند، حتي اگر مايع حاصل از دهانه رحم وجود نداشته باشد. اكثر حاملگي ها بعد از نزديكي جنسي در طي پنج روز قبل از تخمك گذاري و يا در روز تخمك گذاري رخ مي دهد.

تخمك گذاري و احتمال بارداري

براي بارداري، تخمك شما بايد طي 12 ساعت تا 24 ساعت پس از تخمك گذاري بارور شود. همچنين ممكن است خونريزي پريودي را با لكه بيني اشتباه بگيريد. بنابراين ممكن است در طول زمان باروري خونريزي داشته باشيد. اگر بين پريودي هاي خود را خونريزي داشتيد، به پزشك خود اطلاع دهيد.

اگر مي خواهيد باردار شويد بهتر است زمان دقيق تخمك گذاري بعد از پريودي را بدانيد.  اگر اين فرصت را از دست بدهيد، يك ماه نااميد كننده ديگر بدون بارداري خواهيد داشت. يا ممكن است سيگنال هاي بدن را ناديده بگيريد و تصادفا زماني كه برنامه بارداري نداريد، باردار شويد. بنابراين سوال بزرگ اين است كه دقيقا چه زماني پس از پريودي تخمك گذاري رخ ميدهد؟ و چطور مي توانيد زمان دقيق تخمك گذاري را متوجه شويد؟

جواب سوال اينجاست : 

اپليكيشن اوما امكاني را براي شما فراهم كرده است كه با وارد كردن اطلاعات پريود چه منظم و چه نامنظم ميتوانيد روزهايي كه شانس بارداري در شما بالاست را شناسايي كنيد و در اين روز ها اقدام داشته باشيد. دوستان گرامي هم اكنون مي توانيد اپليكيشن اوما را از صفحه دانلود اپليكيشن اوما  دانلود نماييد و اطلاعات خوبي در رابطه با بخشهاي مختلف آن بدست آوريد

اپليكيشن تخمك گذاري اوما

چگونگي محاسبه دقيق زمان تخمك گذاري

روش هاي مختلفي براي پيش بيني دقيق زمان تخمك گذاري وجود دارد:

مرحله 1: دنبال كردن پريودي ها

حداقل به مدت 6 ماه پريودي هاي خود را تحت نظر داشته باشيد. براي انجام اين كار به تجهيزات خاصي نياز نداريد، فقط تقويم و يك قلم يا حتي يك تقويم آنلاين كافي است.  روز اول پريودي خود را در دفتر خود يادداشت كنيد. سپس 22 روز جلو برويد و يك يادداشت بگذاريد تا بتوانيد زمان چرخه خود را تحت كنترل داشته باشيد. سپس زماني كه شروع به خونريزي كرديد، مي توانيد طول دقيق چرخه خود را مشخص كنيد.

  • سپس به سادگي روند را تكرار كنيد. پس از چندين دوره، يك الگوي منحصر به فرد پيدا مي كنيد.

مرحله 2: روز تخمك گذاري را محاسبه كنيد

پس از تعيين سيكل معمول مي توانيد تاريخ تخمك گذاري را تعيين كنيد.

اگر پريودي شما معمولا منظم است، با در نظر گرفتن طول چرخه معمول خود، مي توانيد 16 واحد از آن كم كرده و 3 واحد به آن اضافه كنيد. اگر چرخه شما 27 روز طول بكشد، به صورت زير مي شود:
27-16=11     سپس  …11+3= 14.

سپس مي توانيد نتيجه گيري كنيد كه بيشترين احتمال تخمك گذاري در روز 14 مي باشد. 

مرحله 3: بررسي نشانه هاي تخمك گذاري

بهترين راه براي تعيين زمان تخمك گذاري بعد از پريودي بررسي الگوهاي بدن است. اين كار همچنين به شما اجازه مي دهد تا با ريتم طبيعي بدن خود بيشتر آشنا شويد. شما مي بينيد، هر ماه، بدن شما چندين نشانه عالي نشان مي دهد كه نشانه تخمك گذاري قريب الوقوع است. همه كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه آنها را متوجه شويد. اين علائم عبارتند از:

 گرفتگي:

  • گر تخمك گذاري داشته باشيد، ممكن است در قسمت پايين شكم در يك طرف اين حالت را تجربه كنيد.

 افزايش دماي بدن:

  • هنگامي كه تخمك گذاري مي كنيد متوجه افزايش نيم درجه مي شويد

ترشحات دهانه رحم:

  • دهانه رحم شما مايع توليد مي كند كه چسبناك است و بيشتر شبيه به سفيد تخم مرغ است.

 تغيير وضعيت دهانه رحم:

  • دهانه رحم شما نرم، باز و مرطوب خواهد شد.

احساس شهوت:

  • در اين زمان ماه احساس شهوت بيشتري خواهيد داشت.

تاريخ دقيقي كه بعد از پريودي خود تخمك گذاري مي كنيد به طور كامل بستگي به طول و نظم چرخه شما، و همچنين سبك زندگي و عوامل محيطي دارد. با اين حال، اين به اين معني نيست كه تاريخ تخمك گذاري شما بايد براي هميشه رمز و راز بماند!

منبع: 

تعيين زمان تخمك گذاري بعد از پريود

 

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 خرداد 1397 | نظرات ()