قرص ویتامین دی 50000
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ویتامین دی 50000 یک ویتامین محلول در چربی است که در بافت چربی ذخیره میشود. این ویتامین به عنوان ویتامین نور آفتاب شتاخته شده است. زیرا بعد از در معرض آفتاب قرار گرفتن در بدن تامین میشود. بنابراین شما می توانید مکمل ویتامین دی را بصورت دارو دریافت کنید زیرا منابع غذایی ویتامین دی محدود می باشد. در واقع شکل تجویزی ویتامین دی بصورت قرص ویتامین دی با مقدار 50000 واحد تعریف میشود.

ویتامین دی 50000 به بدن شما برای جذب کلسیم و فسفر کمک میکند که هر دو این عناصر برای تشکیل استخوان ضروری هستند. همچنین در انقباض عضله، قلب، شش ها و مغز استفاده میشود. در این مقاله اطلاعات کامل در مورد قرص ویتامین دی توضیح داده میشود:

ویتامین دی 50000 و اخطارها

مسمومیت با ویتامین دی 50000

عوارض جانبی قرص ویتامین دی 50000

تداخلات دارویی قرص ویتامین دی 50000

مقدار قرص ویتامین دی مصرفی


کمبود ویتامین دی

زمانی کمبود رخ میدهد که بدن ذخایر کافی ویتامین را برای حفظ سلامت بدن نداشته باشد. شما در معرض کمبود ویتامین دی هستید اگر زیر 65 سال سن دارید،چاق هستید و یا پوست تیره دارید. کمبود شدید ویتامین دی باعث پوکی استخوان در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان میشود. مطالعات امروز نشان میدهد که کمبود ویتامین دی در ارتباط است با دیابت، فشار خون بالا، آسم، آلزایمر، افسردگی و بیماری های خودایمن. پزشک سطح ویتامین دی شما را با یک آزمایش خون مشخص میکند.

شواهد اخیر نشان می دهد دوزهای بالای مکمل های ویتامین D برای بیمارانی مانند سالمندان که کمبود ویتامین D دارند، مفید است. قرص ویتامین دی 50 هزار واحد پشتیبانی تغذیه ای موقت برای ارتقای سطح ویتامین D می باشد:

  •  کپسول های ویتامین D3، مکمل موقت برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین D هستند
  •  نگهداری ویتامین D در حد بهینه برای افرادی که سالمند هستند
  •  مکمل ویتامین D برای کسانی که مشکل جذب و حفظ ویتامین D دارند

ویتامین D2 در مقابل ویتامین D3

ویتامین D3 منبع بیولوژیک ویتامین D است که در اثر تابش نور خورشید در پوست ایجاد می شود. بر اساس تحقیقات اخیر:

  •  ویتامین D3 در حفظ غلظت سرمی 25 در حدود 87٪ موثرتر است
  •  ویتامین D3باعث افزایش ذخایر ویتامین D نسبت به ویتامین D می شود

مصرف خوراکی ویتامین D یا تزریق به عضله در مقادیر توصیه شده، کاملا ایمن می باشد. اکثر مردم معمولا عوارض جانبی در اثر مصرف ویتامین D تجربه نمی کنند، مگر اینکه مصرف این ویتامین بیش از حد مصرف باشد. برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D عبارتند از: ضعف، خستگی، خواب آلودگی، سردرد، از دست دادن اشتها، خشکی دهان، طعم فلزی در دهان، تهوع، استفراغ و ...

مصرف ویتامین D برای مدت زمان طولانی در دوزهای بالاتر از 4000 واحد در روز، غیر مجاز است و ممکن است باعث ایجاد کلسیم اضافی در خون شود. با این حال، دوزهای بالا برای درمان کوتاه مدت ضروری هستند. این نوع درمان باید تحت نظارت پزشک انجام شود.

ویتامین دی 50000 و اخطارها

ویتامین دی 50000 ممکن است باعث بروز واکنش آلرژیک پوستی شود. قبل از استفاده از این مکمل اگر حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید. این ویتامین همچنین روی قند خون شما نیز اثر می گذارد. اگر دیابت دارید قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید. هر کدام از شرایط زیر را اگر قبلا داشتید و الان دارید به پزشک اطلاع دهید:

  1. فشار بالا و یا پایین خون
  2. سنگ کلیه و مشکلات کلیوی
  3. اختلالات سیستم ایمنی
  4. بیماری قلبی
  5. اختلالات شش ها
  6. مشکلات تیروئید
  7. بیماری کبدی
  8. سردرد های مکرر
  9. مشکلات معده
  10. اختلالات پوستی
  11. اختلالات اسکلتی-عضلانی

مسمومیت با ویتامین دی 50000

اگرچه شایع نیست، مقدار زیاد از حد آن مسمومیت می دهد. معمولا با دریافت 40000 واحد بصورت روزانه این مسمومیت رخ میدهد. زیرا اغلب دوز 50000 برای ماهانه تجویز میشود و اگر کمبود داشت تنها تا چند هفته مجاز به مصرف دارو می باشد.

مسمومیت با قرص ویتامین دی باعث هایپر کلسمی میشود. این سزایط باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی کلیه، ریتم غیر عادی قلب و کما است.

قرص ویتامین دی 50000 و کاهش وزن

تعدادی از مطالعات نشان میدهد که مکمل ویتامین دی به کاهش وزن کمک میکند

قرص ویتامین دی 50000 و افسردگی

ارتباطی بین سطح پایین ویتامین دی و علائم افسردگی وجود دارد.

ادامه در لینک زیر 

قرص ویتامین دی 50000

 

 





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: