خوردن انار در بارداری: چه مقدار و چه زمان؟
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

کی از سوالات رایج در زمان بارداری این است که آیا انار در زیبا شدن جنین اثرگذار است یا نه؟ چه مقدار انار بخوریم؟چرا انار بخوریم؟  انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی بشمار می رود که برای بارداری و رشد جنین شما می تواند انتخاب  ایده ال باشد. اما در این مقاله به توضیحات بیشتر می پردازیم و با خواص معجزه آسا انار در بارداری آشنا میشویم :

امروزه انار تقریبا در همه جا یافت میشود و دلیل آنهم خواص فراوان این میوه است که کسی نمی تواند از آن چشم پوشی کند. شما می توانید در هر زمان این میوه را خریداری کنید که بهترین زمان آن را از آپریل تا آگوست میدانند. دانه های انار تنها قسمت قابل خوراکی این میوه است. دقت کنید.

آیا مصرف انار و آب انار در بارداری امن است؟

انار غنی از مواد مغذی متعددی است که به شما و فرزند شما در دوران بارداری کمک خواهد کرد. از سوی دیگر، آب انار یک محلول عالی برای هضم غذا و تحریک میل شما برای شیرینی ها می باشد. البته بدلیل افت فشار آب انار توصیه نمیشود و خود انار را مصرف کنید.

ویتامین و املاح انار که در بارداری مفید است:

ریز مغذی های مورد نیاز در دوران بارداری شامل: فولات، ویتامین D، آهن، پروتئین و کلسیم است. نصف فنجان انار شامل حاوی 72 کالری است که از میان می تواند 9 میلی گرم از 1000 میلی گرم کلسیم مورد نیاز روزانه، 33 میکروگرم از 800 میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه، 26 میلی گرم تا 27 میلی گرم آهن مورد نیاز و 45  گرم از 71 گرم پروتئین مورد نیاز روزانه بدن مادر باردار را تامین میکند. همچنین 8.9 میلی گرم ویتامین  دارد که به جذب آهن کمک میکند.

6 دلیل که اثبات می کند انار در بارداری مفید است:

اثبات یک: اثبات شده که انار حاوی ترکیبات فیتوکمیکالی است و از این رو برای سلامت قلب بسیار مناسب است. این میوه کمک میکند تا فشار خون پایین بیایید. این خبر خوبی است اگر شما در هفته های آخر بارداری بسر می برید و یا اینکه دارای پره اکلامپسی شده اید و فشار شما بالا رفته پس انار بخورید.

اثبات دوم: انار غنی از ویتامین  می باشد. بنابراین این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.مخصوصا وقتی که شما در دوران بارداری هستید و جنین در بدن شما رشد میکند. باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

اثبات سوم: مطالعات نشان داه است که مصرف انار دارای اثرات مفیدی بر روی سلامت استخوانها و چگالی آنها می باشد. پس برای ارتقا سلامت استخوانهای جنین خود تلاش کنید.

اثبات چهارم: انار از نظر منبع آنتی اکسیدانی بسیار غنی تر از تمشک و چای سبز بوده و برای سلامت بدن شما ضروری و مفید است.

اثبات پنجم: بسیاری از محافظت های پوست دارای خاصیت عصاره انار هستند. زیرا انار از پوست گذشته و باعث از بین بردن خشکی و بازسازی پوست میشود.

اثبات ششم: در یکی از مطالعات دیگر نشان داده شده که مصرف انار می تواند باعث محافظت از جفت شود که این عمل را با جلوگیری و مبارزه با رادیکال های آزاد انجام می دهد.

ادامه در لینک زیر 

خوردن انار در بارداری: چه مقدار و چه زمان؟

 

 





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: