درمان خانگی عفونت زنان
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

عفونت زنان از جمله بیماری هایی است که تقریبا همه زنان ممکن است آن را تجربه کنند اما نکات اصلی در درمان خانگی عفونت زنان: 

1-    تاثیرگذاری درمان خانگی متناسب با افراد مختلف متفاوت است. این مسئله به شدت عفونت و کیفیت درمان بستگی دارد.
2-    رایج ترین درمان خانگی عفونت واژن استفاده از کرم های ضد قارچ می باشد.
3-    اگر احساس ناراحتی یا سوزش دارید، درمان خانگی را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

پیش از بازگشایی داروخانه ها، خانم ها برای درمان عفونت های واژن از درمان های خانگی استفاده می کردند. در حال حاضر شما حق انتخاب دارید؛ می توانید از درمان های خانگی یا کرم های ضدقارچ استفاده کنید.

عفونت زنان چیست؟

در ایالات متحده، عفونت واژن یکی از رایج ترین علل مراجعه زنان به پزشک است.  عفونت واژن توسط میکروارگانیسم ها ایجاد می شود، اما زنان می توانند اقدامات احتیاطی نظیر پوشیدن لباس های گشاد را برای کاهش خطر ابتلا به عفونت ها انجام دهند.

 عفونت معمولا باعث خارش، قرمزی و گاهی سوزش و درد می شود.  پزشک نمونه ای از مایعات را از مهبل یا دهانه رحم بررسی می کند تا میکروارگانیسم هایی را که می توانند باعث عفونت شوند را بررسی کند.

عفونت واژن که توسط قارچ ایجاد می شود و باکتریایی نیست. این عفونت زمانی اتفاق می افتد که قارچ های کاندیدا آلبیکنس در واژن بیش از اندازه رشد کرده باشند. این مسئله باعث سوزش، التهاب و خارش شدید واژن (به خصوص در اطراف شکاف واژن) می شود. 

نشانه عفونت واژن ترشحات خروجی از واژن می باشد. این ترشحات سفید و حجیم و پنیری شکل می باشند. علائم دیگر شامل درد واژن، خارش و سوزش واژن می باشد. برخلاف عفونت باکتریایی واژن، عفونت قارچی واژن بوی بدی ندارد.

یک واژن سالم دارای باکتری های خوب و قارچ می باشد. باکتری لاکتوباکیلوس نوعی باکتری اسیدی است که قارچ ها را تحت کنترل قرار می دهد. هر چیزی که باعث شود تعادل بین باکتری و قارچ در واژن از بین برود، موجب ازدیاد قارچ می شود.

احتمال ازدیاد قارچ زیاد است اگر:

  •  آنتی بیوتیک مصرف کنید.
  •  باردار باشید.
  •   دیابت کنترل نشده داشته باشید.
  •   سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد.
  •  از قرص های ضد بارداری یا هورمون درمانی استفاده می کنید.

درمان عفونت زنان:

 درمان بستگی به علت دارد. عفونت واژن شامل

  • واژینوز باکتریال
  •  واژینیت ترشوموناس
  •  عفونت های مخمری (کاندیدیازیس)

عفونت واژن می تواند باعث ترشحات واژن، ناراحتی و بوی بد واژن شود. با این حال، این علائم لزوما عفونت را نشان نمی دهند. در عوض، ممکن است این علائم از سایر بیماری هایی که بر واژن تاثیر می گذارد، حاصل شود. به عنوان مثال، مواد شیمیایی یا سایر مواد (مانند محصولات بهداشتی، حباب حمام، مواد شوینده، فوم ضدعفونی کننده و لباس های مصنوعی) می توانند واژن را تحریک کنند و باعث ترشحات ناراحتی شوند. التهاب حاصله واژینیت غیر عفونی (التهابی) نامیده می شود.

ترشحات واژینال ممکن است ناشی از یک اختلال باشد که بر سایر ارگانهای تولید مثل تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، ترشحات می تواند از برخی بیماری های منتقله از قبیل عفونت کلامیدیا یا گونوره ناشی شود. باکتری هایی که این بیماری ها را ایجاد می کنند می توانند از مهبل (واژن) به دهانه رحم (قسمت پایین تر و باریک رحم که به واژن باز می شود) و رحم منتقل شوند و باعث بیماری التهابی لگن شوند. تبخال تناسلی، که می تواند باعث ایجاد تورم در ناحیه تناسلی (ناحیه اطراف باز شدن مهبل)، در مهبل (واژن) و در دهانه رحم باشد، همچنین می تواند باعث ترشحات واژن شود.

مقاله پیشنهادی اوما: 4 نوع عفونت واژن+درمان و پیشگیری

ادامه در لینک زیر 

درمان خانگی عفونت زنان

 

 





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: