5 علت و 12 درمان نازک شدن مو
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

-  درمان بیش از حد مو

این درمان ها شامل استفاده بیش از حد از رنگ، نرم کننده ها و موارد دیگر است.

2- استفاده از محصولات نامناسب مو، مانند اسپری های مو و ژل های نگهدارنده

رنگ موقت نیز می تواند برای موهای شما نامناسب باشد.

3-  محکم بستن موها

محکم بستن مو باعث شکستن مو از فولیکول و ایجاد نقاط نازک با گذشت زمان می شود.

4- ویتامین ها

آهن، اسید فولیک و دیگر مواد معدنی در رژیم غذایی به اندازه کافی دریافت نکنید. این مواد به تولید طبیعی فولیکول های کمک می کنند.

5-  تجربه استرس کنترل نشده

استرس به هورمون هایی مانند کورتیزول مرتبط است. هورمون استرس بیش از حد موهای جدید که در حال تلاش برای رشد از فولیکول های مو هستند را از بین می برد.

موهای نازک نیز ممکن است ارثی باشد. موارد زیر می تواند منجر به موهای نازک شود:

  •  زایمان 
  •  اجتناب از مصرف قرصهای ضدبارداری
  •  تغییرات هورمونی 
  • در زمان کوتاهی بیش از 9 کیلوگرم از دست داده اید
  • برای یک بیماری خود ایمنی درمان شده اید
  •  کمبود سیستم ایمنی بدن داشته باشید
  •  اختلال پوستی یا عفونت داشته باشید

به ندرت، نازک شدن موها به دلیل موارد زیر است:

  •  کشیدن موها
  • اختلالات اشتها
  •  تب بالا

نازک شدن موها گاهی اوقات با آلوپسیا، که ریزش موی گسترده می باشد، اشتباه گرفته می شود. در حالی که نازک شدن مو در نهایت منجر به ریزش مو می شود، این دو موضوع لزوما یکسان نیستند. 

درمان خانگی نازک شدن موی سر

اغلب موارد نازک شدن مو در خانه قابل درمان است. 12 گزینه زیر را در نظر بگیرید و قبل از مصرف هر نوع مکمل، با پزشک خود صحبت کنید.

1. ماساژ پوستی

شاید ارزانترین روش ضخیم شدن موها ماساژ پوست سر باشد. این روش هیچ هزینه ای ندارد و عوارض جانبی نیز ندارد. هنگامی که موهای خود را شستید، به آرامی با نوک انگشتان خود پوست سر را فشار دهید تا جریان خون افزایش یابد. برای نتایج بهتر میتوانید از یک ماساژور پوست دستی استفاده کنید تا سلولهای مرده پوست نیز حذف شوند.

2. روغن های اسانس

روغنهای اساسی مایعاتی هستند که از گیاهان خاصی استخراج می شوند و عمدتا در آروماتراپی و به عنوان داروی جایگزین استفاده می شود. مطابق با تحقیقات درمانگاه Mayo، استفاده از روغن اسطوخودوس در برخی از افراد مبتلا به الگوی کچلی موفقیت آمیز بوده است. این روغن اغلب با روغن های دیگر همراه است، مانند رزماری و آویشن.

با این حال، شواهد کافی وجود ندارد که روغنهای ضروری بتوانند کچلی یا نازک شدن مو را درمان کنند. اگر تصمیم دارید از این درمان استفاده کنید، ابتدا مقدار کمی از روغن را بر روی بازو تست کنید و 24 ساعت صبر کنید تا ببیند واکنش بدن به روغن چگونه است. در صورت قرمزی، کهیر یا بثورات بدن واکنش آلرژیک نشان داده است.

3. شامپوی نازک شدن مو

شامپوی نازک شدن مو به دو صورت عمل می کند. اول، چنین محصولاتی حجم موها را افزایش می دهند و باعث می شوند مو ضخیم تر به نظر برسد. این شامپو می تواند برای افرادی که دچار نازک شدن مو هستند یا به صورت طبیعی موهای نازکی دارند مفید باشد.

شامپو برای نازک شدن مو یا ریزش مو حاوی ویتامین ها و اسیدهای آمینه است که باعث می شود پوست سالم تر باشد و موهای بیشتری در طول زمان تولید کند. برای بدست آوردن بهترین نتایج، از این محصولات به صورت روزانه استفاده کنید. همچنین می توانید از پزشک خود در مورد یک نسخه قوی از شامپوها بپرسید.

4. مولتی ویتامین ها

موهای سالم به سلامت عمومی شما بستگی دارد. در موارد سوء تغذیه یا اختلالات غذایی، موهای جدید از فولیکول ها تولید نمی شوند. آزمایش خون به پزشک کمک می کند تشخیص دهد آیا دچار کمبود مواد مغذی هستید یا خیر.
اگر در چندین حوزه کلیدی دچار کمبود باشید، پزشک مولتی ویتامین روزانه تجویز می کند. موهای سالم نیاز به آهن، اسید فولیک و روی برای رشد و ضخامت و قوت دارند.

در صورت مصرف مواد مغذی، از مصرف هر گونه ویتامین اضافی بپرهیزید. این به این دلیل است که هیچ مدرکی وجود ندارد که مصرف مولتی ویتامین روند نازک شدن مو را معکوس می کند. علاوه بر این، دریافت بیش از حد مواد مغذی خاص باعث آسیب بیشتر می شود.

مقاله پیشنهادی اوما: 9 راه پرپشت شدن موی سر به روش خانگی

 

ادامه در لینک زیر 

5 علت و 12 درمان نازک شدن مو

 

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: