نوشته شده توسط : تیم پزشکی

استرس همیشه بد نیست. استرس به مقدار کم می تواند به شما کمک کند تحت فشار قرار گیرید و انگیزه انجام کار به بهترین شکل را داشته باشید. اما هنگامی که به طور مداوم در حالت اضطراری عمل کنید، ذهن و بدن شما بهای آن را می پردازند. اگر اغلب احساس خستگی می کنید، وقت آن رسیده است تا سیستم عصبی خود را به حالت تعادل برسانید. می توانید از خودتان محافظت کنید – و توانایی فکر و احساس خود را بهبود داده و یاد بگیرید چگونه علائم و نشانه های استرس مزمن را تشخیص دهید و اقداماتی برای کاهش اثرات مضر آن انجام دهید.

استرس چیست؟

اثرات استرس مزمن

علائم و نشانه های استرس بیش از حد

علت استرس چیست؟

چه مقدار استرس زیاد است؟

راه های کاهش استرس


استرس چیست؟

استرس چیست

- استرس روش بدن برای پاسخگویی به هر گونه تقاضا یا تهدید است. هنگامی که احساس خطر می کنید، واقعی یا خیالی، سیستم دفاعی بدن به سرعت عمل کرده و واکنش "مبارزه یا پرواز" و یا "پاسخ استرس" انجام می دهد. پاسخ استرس راه محافظت بدن از شما است. هنگامی که به درستی کار می کنید، این پاسخ به شما کمک می کند تا تمرکز کرده، پر انرژی و هشیار باشید. در شرایط اضطراری، استرس می تواند زندگی شما را نجات دهد - به عنوان مثال، به شما قدرت بیشتری می دهد تا از خود دفاع کنید، یا به شما کمک می کند تا از ترمز استفاده کنید و از تصادف جلوگیری کنید.

- استرس همچنین می تواند شما را برای رسیدن به چالش ها کمک کند. استرس چیزی است که به شما در هنگام ارائه در محل کار کمک می کند، تمرکز شما را در هنگام بازی زیاد می کند، و هنگامی که در حال تماشای تلویزیون هستید، شما را به سمت درس خواندن برای امتحان سوق می دهد. اما فراتر از این، استرس مفید نیست و به سلامتی شما، خلق و خوی شما، بهره وری شما، روابط شما و کیفیت زندگی شما آسیب می رساند.

پاسخ مبارزه یا پرواز: آنچه در بدن اتفاق می افتد

هنگامی که احساس تهدید می کنید، سیستم عصبی شما با آزاد کردن هورمون های استرس، از جمله آدرنالین و کورتیزول واکنش نشان می دهد که بدن را برای اقدام اضطراری تحریک می کند. ضربان قلب شما سریعتر می شود، عضلات سفت می شود، فشار خون افزایش می یابد، نفس سریع تر می شود، و حواس شما تیزتر می شود. این تغییرات فیزیکی قدرت و استقامت شما، سرعت واکنش شما و تمرکز شما را افزایش می دهد و شما را برای مبارزه با خطر  آماده می کند.


اثرات استرس مزمن

- سیستم عصبی شما در تشخیص بین تهدیدات احساسی و فیزیکی بسیار خوب نیست. اگر در مورد بحث با یک دوست، یک فرصت کاری یا کوهی از صورتحساب که به شما تحمیل شده است خیلی استرسی می شوید، بدن شما می تواند مانند یک مشکل واقعی در زندگی مانند مرگ واکنش نشان دهد. و هر چقدر سیستم استرس اضطراری شما فعال تر باشد، آسان تر می توان آن را فعال کرد و سخت تر می توان آن را  خاموش کرد (بخوانید: رهایی از استرس با این موادغذایی).

- اگر تمایل دارید اغلب با استرس مواجه شوید، همانطور که بسیاری از ما در جهان امروز مواجه می شویم، بدن شما اغلب در شرایط وضعیت شدید فشار قرار خواهد گرفت. و این می تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود.

- استرس مزمن تقریبا هر سیستم بدن را مختل می کند. استرس مزمن می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب، سیستم های گوارش و تولید مثل را صدمه بزند، خطر حمله قلبی (بخوانید: موهایتان خبر از حمله قلبی می دهد) و سکته را افزایش دهد و روند پیری را سریع تر کند. حتی می تواند مغز را دوباره تنظیم کرده و شما را به اضطراب، افسردگی (بخوانید: راه های نجات از افسردگی) و سایر مشکلات سلامت روان آسیب پذیرتر کند.

مشکلات سلامتی که با استرس ایجاد یا تشدید می شوند:

ادامه دار:

همه چیز در مورد استرس

 

 





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: